Sort:  

Pytanie jest trochę źle zadane ;) w demokracji wprawdzie owszem mam wpływ, ale oprócz mnie ma ten wpływ również tłum bezmyślnych zjadaczy medialnej papki. Poza tym polecam poczytać Tocqueville'a ;>

Posted using Partiko Android

masz wpływ na to kto będzie decydował za Ciebie i kto będzie zaciągał długi w Twoim imieniu.

oprócz mnie ma ten wpływ również tłum bezmyślnych zjadaczy medialnej papki

Ci zjadacze papki mają takie same prawa jak Ty, nie możesz im tego odmówić, no chyba że czujesz się lepszym od innych i chciałbyś wprowadzić monarchię (Braun) albo rządy postępowych, mniejszościowych partii (celebryta Maleńczuk)

Oczywiście że czuję się lepiej w wielu, choć nie wszystkich, sprawach politycznych od znakomitej większości współobywateli, podobnie jak czuję się gorzej w wielu różnych kwestiach (np programowanie, czy również ot pisanie) od wielu różnych grup ludzi.
Większość nie musi mieć rację, często jej nie ma.
Ani nie jestem monarchistą, ani zwolennikiem pseudo arystokracji. Jak już to jestem zwolennikiem republiki i ustroju mieszanego, ale żeby on mógł zaistnieć potrzebna jest wysoka kultura i cnota obywatelska. Nie ma na to za bardzo szansy w najbliższym stuleciu. Obecnie nic nie będzie dobre, trzeba poczekać aż nastąpi przesilenie, a w tym czasie zapewnić przetrwanie ideii i wartości cywilizacji łacińskiej by było na czym budować w przyszłości.

Posted using Partiko Android