Powrót do kina: Zabij to i wyjedź z tego miasta

in #polish3 years ago

Uwielbiam oglądać filmy. Pamiętam jak będąc dzieckiem obiecałam sobie, że obejrzę w ciągu swojego życia wszystkie wyprodukowane filmy. Oczywiście prędko zorientowałam się, że spełnienie tej obietnicy może być trudne, może nawet niemożliwe. Z biegiem czasu mój gust filmowy szybko się wyklarował i oglądanie filmów z poszczególnych gatunków w ogóle nie sprawiało mi przyjemności, ani nie ciekawiło mnie. Ten fakt w sposób naturalny zawęził moją osobistą listę filmów wartych uwagi.

Niemniej jednak filmów do tej pory obejrzałam naprawdę wiele i wciąż z pasją poszukuję kolejnych i zgłębiam wiedzę z zakresu kina i historii filmu.

Po długim czasie niemożności obejrzenia filmów w kinach, dziś razem z @mciszczon wybraliśmy się do kina Sokół w Nowym Sączu. Zdecydowaliśmy się na film „Zabij to i wyjedź z tego miasta” reżyserii Mariusza Wilczyńskiego.

InstaSweet1613937706213[1].jpg

Po wejściu na salę na widowni siedziała tylko jedna kobieta, która ucieszyła się na nasz widok i z ulgą przyznała, że cieszy się, iż nie będzie sama uczestniczyła w tym seansie.

W skrócie film opowiada o mężczyźnie uciekającym przed własną rozpaczą po stracie swoich bliskich. Ucieka do wspomnień, gdzie czas stoi w miejscu, a najbliżsi sercu nadal żyją.
Film animowany, od strony wizualnej bardzo nietypowy. Styl kreski surowy, wyrazisty, z ciekawością przyglądałam się poszczególnym kadrom.


ZABIJ-TO_9-e1605179917699-1536x798.jpg

Kadry z filmu “Zabij to i wyjedź z tego miasta”

V20zabij04b.jpg


Klimat filmu był ciężki, osobliwy i momentami przytłaczający. Obraz szarego, brudnego miasta i marazm trudnej codzienności osadzonej w latach '80/'90, przywiódł do mnie wspomnienia z okresu mojego dzieciństwa i lat wczesnej młodości.

Seans niewątpliwie pozostawił we mnie szereg mieszanych odczuć. Po opuszczeniu sali czułam się zmęczona energetycznie, ale czuję, że pozostawi we mnie ślad po sobie na dłużej.


InstaSweet1613937765826[1].jpg

Sort:  

Congratulations @niebieskibezczas! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You received more than 300 upvotes.
Your next target is to reach 400 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Check out the last post from @hivebuzz:

Hive Tour Update - Communities
Hive Tour Update - Advanced posting