Ciasto z nektarynkami z mandarynkowa nuta

in #polish6 years ago

BBB0D93C-E2D6-440F-8B75-D88E57C7EA8D.jpeg

Witam,

Szarlotka jest wspaniałym ciastem i uwielbiam ja jeść. Czasami jednak po prostu mi się nudzi i potrzebuję zmian. Owe zmiany moga obejmować manipulacje przy cieście lub/i nadzieniu.

Ja postanowiłam wypełnić kruche ciasto nektarynkami zamiast jabłkami i dodać soku i skórki startej z mandarynki.

Wyszedł mi pyszny placek, którego tak na dobra sprawę wcale nie potrzeba reklamować. Mnie najbardziej smakował na ciepło. Z gałka lodów waniliowych to delicje. Polecam!

Składniki:

  • porcja ciasta kruchego
  • 10 nektarynek
  • pół szklanki cukru
  • sok i starta skórka z mandarynki
  • wanilia
  • 7-8 płaskich łyżek maki ziemniaczanej
  • cynamon
  • kardamon
  • 2 łyżki mleka
  • łyżka gruboziarnistego cukru

Ciasto piekłam w temperaturze 190 stopni C przez 40 minut.

Podstawowe ciasto kruche podzieliłam na dwie części. Rozwałkowałam i wyłożyłam dno natłuszczonej formy jednym krażkiem.

Posypałam maka ziemniaczana odkładajac jedna łyżkę (użyłam do mieszanki owoców do nadzienia).

F9282F49-5172-482C-B5A4-DAC1BA50C86B.jpeg

W misce wymieszałam wypestkowane i pokrojone drobno owoce z reszta składników oprócz mleka i łyżki gruboziarnistego cukru. Dwa ostatnie składniki będa użyte jako ostatnie.

Wyłożyłam na pierwsza warstwę ciasta.

018F2BAE-680D-4F4E-B73F-90073BC03928.jpeg

Nakryłam drugim krażkiem kruchego ciasta. Ponakłuwałam widelcem by uwolnić parę z piekacych się owoców. Obcięłam równo brzegi z resztek ciasta wycięłam motyle i udekorowałam wierzch placka.

Posmarowałam mlekiem i posypałam cukrem.
Upiekłam. Wyszedł wspaniały!

3578BFC9-2F3F-47BB-86C4-D02C4924DC39.jpeg

96FED377-2A1B-4F47-A3EC-C1FDEC7814FE.jpeg

Smacznego!

Z chęcia poczytam komentarze i uwagi.

Sort:  

Ciekawy pomysł z tą dekoracją na wierzchu.. 👍

Dzięki swedeczne! Moja córeczka była zachwycona:)

Szarlotka z nektarynkami! zapowiada się pysznie, tylko kota poprosze by ciasto zagniótł :) A nawet ostatnio zastanawialem się nad cytrusami w pieczeniu, ale zawsze boję się, że coś popsuję, a tu mandarynki! :)

Uczymy się na błędach więc nawet jak raz zepsujesz to następnym będziesz już wiedzieć czego nie popełnić;)
Według mnie warto eksperymentować by wzbogacać nasze kulinarne doświadczenia. Całe życie przecież jemy! Nuda i rutyna w kuchni wielu osobom odpowiada. Mnie nie;)

Chyba ogarnął nas szał szarlotkowy hehe, bo ja wczoraj też post z szarlotką dodałam (z jabłkami i bezą) i @zdrowie też dodała ( w wersji wegańskiej). No ale z nektarynkowo mandarynkową to jeszcze nie jadłam. A motylki super.