You are viewing a single comment's thread from:

RE: Pierwszy tydzień studiów, czyli Pan Incognito

in #polish3 years ago (edited)

Co do zachowania Japończyka, to mam takie samo odczucie, co @sarmaticus. Aczkolwiek nie oglądałam tego dokumentu i możliwe, że po seansie mój odbiór mógłby być inny.
Chłopcy dostali kapitał, który zainwestowali w towar, wykazali się przedsiębiorczością i wzięli odpowiedzialność za swoje dalsze działania. Wcale nie jestem przekonana, że opłacenie ich edukacji dałoby lepsze rezultaty (pytanie na jakim poziomie ta edukacja chłopców się skończyła - czy potrafią np. pisać i czytać? Bo liczyć na pewno - skoro chcieli handlować)

Uderza mnie stosunek młodych (studentów) do zarabiania i posiadania pieniędzy. Sądziłam, że moje pokolenie będzie ostatnim z taką mentalnością, bo już moi synowie mają inne podejście. Ludzie narzekają na niedostatek, a traktują pieniądze jak zło. To gwarantowana frustracja.