מה אנחנו מלמדים את הילדים שלנו?

in #politics6 years ago
עכשיו באולפן שישי ילד קטן מעוטף עזה הסביר שהערבים מעבר לגדר רוצים להרוג אותנו כי אנחנו כבשנו להם וגירשנו אותם. כלשונו.

נקרע הלב כשרואים עד לאן הגיע הנראטיב המרושע שמציג אותנו כרעים שבסך הכל נענשים בגלל מעשים רעים שעשינו פעם. כאילו שהילד החמוד הזה אשם במשהו. כאילו שיש קשר בין ילד קטן כמו דניאל טרגרמן שנרצח לבין ההיגיון.

הורים בעוטף-
תסבירו לילדים שלכם שאין הצדקה לאלימות ומי שמנסה להרוג אותם עושה את זה כי הוא מרושע. אל תחפשו בשביל רוצחים הצדקות ותספרו עליהן לילדים שלכם.

Sort:  

מה זאת אומרת אין הצדקה לאלימות? לישראל אין זכות להגן על עצמה?

אתה חושב שמה שהם עושים זה להגן על עצמם? אם כך מדוע הם דואגים לדחוף צלב קרס על כל עפיפון? זה סמל שמייצג הגנה עצמית או רצון לרצוח?

אני מבדיל בין רוצחים פונדומנטליסטים שרק רוצים לראות דם נשפך לבחור נחמד מפתח תקווה שרוצה להיות עם חברה שלו בשבת.

אם מישהו מנסה לשגר לעברי טיל והצלחתי למנוע זאת ממנו בכך שהרגתי אותו זו הגנה עצמית.

אם מישהו יורה במכוון על משפחות תמימות או שוחט עם סכין קצבים תינוקת כמו הדס פוגל זו אלימות. ואלימות אי אפשר להצדיק.

בסדר אחי, אז הנראטיב שלך הופכי. ואם נראה לך שאתה נשמע יותר אובייקטיבי מפונדמטליסט, אז אין פה לא מקום ולא טעם לשיח, נכון?

10489787_771592326224519_2621874576426839277_n.jpg

יש מקום לשיח.

קשה לי להאמין שאתה מאמין למה שאתה אומר. אתה באמת חושב שזה בסך הכל הבדלים תרבותיים ואין הבדל אמיתי בין האוכלוסיות?
תהיה כן עם עצמך ואיתי.

מה אתה חושב על דאעש? הם גם בני אדם?

מישהו שמפוצץ את עצמו באוטובוס בשביל להרוג כמה שיותר אנשים שרוצים לשתות קפה וללכת לבית ספר הוא בן אדם רע.

אין שום נרטיב שיכול להצדיק דבר כזה.

ואני אומר לך את אותו דבר על הרוצחים של הנער אבו חדיר או על ברוך גולדשטיין.

יש מאבקים, יש אידיאולוגיות. אבל יש גם טירוף דתי פונדומנטליסטי. ולא משנה מה אתה אומר אני דיי בטוח שאתה לא חושב שאני או אתה כאלה.

אתה באמת חושב שיש קו של דימיון בין הצבא לאירגון שמתייחס ליהודים כקופים וחזירים ורוצה להקים חליפות איסלאמית?

שמע חבר, אני מאוד אשמח לשמוע מה אתה חושב-
אני חושב שנפלת קורבן להטשטשות בין טוב ורע.
אין אנשים רעים בעולם, הכל זה הנסיבות של החיים.

אני לא אומר שהעולם לא מורכב, הוא כן. אבל יש מקרים שיש בהם שחור ולבן. כמו לשחוט תינוקת או לשרוף נער. אני מסרב לספק סיבות לאיתם רוצחים, אם זה הכיבוש או המצב הכלכלי או כל דבר אחר.

כל הסיפור הזה למעלה הזכיר לי אישה שמותקפת מינית ואז מגיעים כל מיני מאן דהו ומסבירים לה שהתוקף תקף אותה כי היא התלבשה חשוף. לא חלילה כי הוא בן אדם רע.

אין שום נרטיב שיכול להצדיק דבר כזה.

פה אנחנו מסכימים. בהחלט.

אתה באמת חושב שיש קו של דימיון בין הצבא לאירגון שמתייחס ליהודים כקופים וחזירים ורוצה להקים חליפות איסלאמית?

קו הדימיון היחיד שאני רואה הוא הצדקת פגיעה באזרחים ואימוץ של פסיכים שרוצים לראות דם.

אתה מסכים שיש הבדל בין פגיעה מכוונת באזרחים לבין פגיעה בשל העובדה שחמאס מסתיר רקטות בתוך בתי חולים או גני ילדים?

שמע, הייתי לוחם בצבא וסבלתי מכל רגע, כמוני גם חבריי לגדוד לפלוגה ולמחלקה, אף אחד לא שש אלי קרב ורוצה לראות דם בצד שלנו או בצד השני.

הרוב המאוד מוחץ פשוט רוצה לחזור הביתה למשפחה ולחברים.

בצד השני לעומת זאת יש רוב שבחר בחמאס בבחירות האחרונות לפרלמנט. יש אנשים שקמים בבוקר ועושים ישיבות שהנושא המרכזי שלהן זה איך להרוג יהודים כי הם יהודים.

אני לא רואה סימטריה מוסרית בין הצדדים. אני מכיר את האנשים שמחזיקים את הנשק ועומדים בגבול. הם אנשים טובים. אלה שמעבר לגדר, לפחות ברובם המוחץ לא.

תגדיר בני אדם, קלירלי אתה לא מתכוון בהגדרה הביולוגית.

אשמח לנהל את השיח בצורה הכי מתורבת שאוכל, יהיה לנו הרבה יותר קל אם לא נשתמש במטאפורות.

מטאפורות זו אחלה דרך להתבטא. לפעמים קשה להמחיש בלעדיהן.

למה אתה התכוונת כשאמרת שבסך הכל כולנו בני אדם?

לא אמרתי את זה, זה היה רשום באינפוגרפיקה ולדעתי הכוונה הייתה היא להגדרה הביולוגית.