You are viewing a single comment's thread from:

RE: Steem Meetup Tampereella

in #suomi5 years ago (edited)
Som tur så togs finskan bort från studentskrivningen annars skulle jag aldrig ha blivit färdig. XD

Haha!

Du är inte den enda finlandsvensk här som inte talar finska flytande. I pratade med nån grabb från Karleby som inte als förstod finskan. Å andra sidan har jag träffat många som är praktiskt tvåskpråkiga. Jag kan inte säga mitt svenska är flytande men litet övning ibland tycker jag om.

Sort:  

Jag var ganska avundsjuk på elever som hade lärt sig både finska och svenska sen dom var små, dom hade de lätt i skolan. :P

Jag kan föreställa mig hur svårt finskan måste vara för dom som är tvungna att lära det i skolan. En intellektuell utmaning i samma kategori som ungerskan men kanske inte georgiskan.

Don't mind me, just reading your thread with a google translator 👀

Kommer @driedfruit också?

Tää on sitä pakkoruotsia.

Kommer @driedfruit också?

Hyvä, että muistutit :D