Tematy tygodnia #6 Filmy animowane.

in #tematygodnia6 years ago

Generalnie rzecz biorąc filmy animowane jak i klasyczne mają swoje lepsze i gorsze tytuły. Sam oglądam jedne drugie jak na kinomaniaka przystało. Dla mnie osobiście forma nie ma takiego znaczenia, dla mnie liczy się oryginalny pomysł, klimat, przedstawienie i oczywiście treść fabuły. A jeśli chodzi przynajmniej o pomysłowość to Japończycy, którzy najlepiej są znani ze swoich serii animowanych nie mają sobie równych. Choć nie tylko w tej kwestii, ale nie będę się rozdrabniał. Wielu dyskredytuje anime uznając zwykle za "dziecinne" - i tak, przyznam że większość taka jest, ale uwierzcie - są tytuły godne uwagi. Znajdzie się coś dla każdego o ile sama forma nie przeszkadza. To nie do końca tak, że chcę stanąć w obronie anime i wysunąć ponad klasyczne filmy - nie. Mam zamiar tylko przybliżyć te kino i poszerzyć nieco horyzont.

Zacznijmy więc może od filmów, które były bazowane czy choćby inspirowane animowanymi produkcjami. Nawet bracia( choć obecnie chyba siostry) Wachowski i ich wszystkim pewnie znany "Matrix" był inspirowany serią "Ghost in the shell"( całkiem nie dawno wyszła nawet adaptacja filmowa pod tym samym tytułem ).

Czy też "Black Swain" opierany o animowany odpowiednik "Perfect Blue". Także i mniej znany tytuł klasycznego kina "Upside down" został ubrany w realnych aktorów z "Patema inverted". Ulubionym przykładem jest również znany film pt. "Inception" - w tym wypadku reżyser nie które sceny wręcz skopiował. Koncept tych tytułów był taki sam, choć fabułę zmieniono moim zdaniem na lepszą ( przynajmniej pod względem prowadzenia akcji ).

Bywa czasem problematyczna strona związana z anime - mianowicie ich strona komercyjna. To jest głównym powodem zdziecinniałych często przesłodzonych wstawek. Nawet w seriach niezwykle dojrzałych starają się trafić w każdy możliwy target wiekowy. Dlaczego? W "bakuman" było to częściowo wyjaśnione ( anime pokazujące świat mangi(komiksowego pierwowzoru anime, który naturalnie żyje swoim własnym życiem ). Pokazano trudy związane z produkcją anime, głównym z nich było stworzenie mangi na tyle popularnej wśród odbiorców, by zwyczajnie opłacało się jej adaptacja. Dlatego też zwyczajnie czasem trzeba przymknąć oko na te niuanse i skupić się na głównym daniu - pomysłowej fabule.

Oczywiście i muzyka zwykle bywa lepsza i gorsza, ale o gorszej pisać nie będę. Skupmy się więc na dobrej stronie. Muzyka nadająca klimat serii zwykle jest dobrze dobrana, czasem niebywale. Jest jeszcze kwestia openingów, gdzie zwykle sprawa wygląda gorzej, ale i tam poznałem niejeden świetny utwór. Gatunki są przeróżne, a kto szuka ten znajdzie. Ja znalazłem choćby utwór "duvet" zespołu Bôa, który od czasu do czasu lubię przesłuchać. Oczywiście było ich znacznie więcej, ale tego akurat słuchałem zanim zacząłem pisać. Osobiście lubuje się w muzyce klasycznej także mogę również zachęcić i z tej strony. Dla przykładu podam tutaj koncert Joe Hisaishi'ego i jego orkiestry z okazji 25 rocznicy. Długo współpracował ze studiem Ghibli ( dość znanym w tej branży przez wzgląd na ich klasyki gatunku ), ale sami sobie ocenicie.

Wiele filmów animowanych jest moim zdaniem wartych obejrzenia. Szukać możecie na tanuki.pl - odpowiednikiem strony filmweb.pl Także chętnych zapraszam do odkrywania, a tych którzy już w tym siedzą - do konkluzji.

Sort:  

Tak jak film z aktorami może być głównie dla dzieci, tak film animowany może być dla dorosłych. Wykonanie wcale nie świadczy o tematyce, dlatego zawsze trzeba się dowiedzieć czegoś przed obejrzeniem materiału.

ja należę do otwartych osób jeżeli chodzi o gatunki. Obejrzę amerykański serial, francuski film, japońskie anime. Wszystko ma swoje plusy, minusy, swoisty klimat.

Faktycznie często chcą twórcy trafiać do wszystkich grup, ale jak coś jest do wszystkiego to i do niczego. Z trudnych, dojrzałych pozycji mogę polecic "Monster", który ma być zserializowany przez HBO 👌 A jak ktoś lubi na ostro to Hellsing Ultimate. Można wymieniać i wymieniać. Z papki infantylnego i fanservisowego badziewia spokojnie można znaleźć coś dla siebie interesującego.

Orientujesz się może czy już jest jakiś termin wystawiony przez HBO?

@canaan zasłyszałam to parę lat temu, pogrzebałam teraz w sieci i wszystkie newsy są z 2013. No, oby nie porzucili tego, ale wtedy raczej by były o tym wzmianki.

Mam podobnie jak Ty - nie trzymam się tylko jednego gatunku, lubię różnorodność. Serial "Monster" oglądałem i zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Ale jak dla mnie najlepszym serialem anime jest "Death Note". Ale również "Stalowy Alchemik" bardzo mi się spodobał.

Anime potrafią poruszać naprawdę mocne, a nawet kontrowersyjne tematy w bardzo ciekawy sposób. Ja lubię ten specyficzny kontrast - z jednej strony mamy młode Azjatki z dużymi oczami czy też bohaterskich nastolatków, a z drugiej świat pełen zła, zwyrodnialców, brutalność itp.

Death Note super, FMA remake cudo. Osobiście wolę serie z przesłaniem, albo z dobrą fabułą (nawet mimo prostoty), ze świeżynek np. One Punch Man, albo Mob Psycho 100 od One. Gościu rysuje tragicznie, ale mimo wszystko czyta się lekko i szybko, a adaptacje zrobili świetnie.

One Punch Man jest na mojej liście do obejrzenia :) Dzięki za polecenie Mob Psycho 100, z opisu już mnie zainteresował. Ogólnie z serialami (nie tylko anime) jestem do tyłu. Ale często serie anime mają tylko po 20-30 odcinków i łatwiej jest mi je obejrzeć, niż jakieś tasiemce live-action.

Congratulations @canaan! You have received a personal award!

1 Year on Steemit
Click on the badge to view your Board of Honor.

Do not miss the last post from @steemitboard:

Meet the Steemians Contest - Intermediate results

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Dobry materiał. :)
Widać, że siedzisz w świecie animu już trochu czasu i nie ograniczasz się tylko do tych rzeczywiście zdziecinniałych na potrzeby szerszego (i bardziej opłacalnego) grona odbiorców. Tutaj plus.
Mam za sobą sporą listę animców/mang. Dziś już tak intensywnie tego świata nie śledzę jak dawniej, ale wciąż nie mam serca zrywać z tym tak całkowicie. Zwłaszcza, że wciąż wychodzą cudeńka, do których niezajrzenie byłoby grzechem. ;)

Congratulations @canaan! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!