OKULDAKİ SANAYİ

in #tr7 years ago

Okullar okullar. Çok çeşitlidir okullar. Bölümlerine tarzlarına göre büssürü sınıflandırmaya tabi tutulur okullar. İnsan hayatının ortalama 16 yılını alıp götürür. Getirdiği şeyler tartışılır. Her geçen gün değişik bölümler tarzla ve değişik eğitim sistemleri ortaya çıksa da tememl olarak üç leveldir okullar. Bizim tabirimizle ilkokul lise ve üniversite. Her levelde başka bi karakter olarak başka engeller aşılır.

Okul hayatının en tuhaf dönemi bence lisedir. Ne çocukluk yaşayabiliyorsun ne olgunluk gösterebiliyorsun. İlkokulda da üniversitede de yapamadığın bazı şeyleri yapıyorsun mesela lisede. Öğrencilere sorsak yine aynı cevabı alırız ence. Lise başka bir boyut. Liselerimiz de çok çeşitlidir tabi. Anadolusundan fen lisesine ticaret mesleğinden endüstri mesleğine inanılmaz bir koleksiyon.

Benim en çok dikkatimi çeken endüstri meslek liseleri. Ben endüstri meslekte okumadım. İyikide okumadım lan 60 erkeğe 1 kız düşüyor o kızın da o okulda ne aradığını anlamak zor. Ben lisede çapkındım da ondan diyorum eheheh. Neyse kendimi övmeyi sevmeyecek kadar iyi biriyimdir övüşmeyelim şimdi. Bu endüstri meslek liseleri var ya eryüzünün en faydalı okulları bence. Yani öyle mesleklerin eğitimi var ki gerçekten olmazsa olmaz. Kaynakçısından oto tamircisine kadar herkes orada. Hem eğitim sistemi de pratiğe dayalı olduğu için muazzam. Bildiğin sanayiyi kurmuşlar okul diye kondurmuşlar anadolunun ortasına. Ayakta alkışlıyorum endüstri meslek liselerini. Oturacağım sandalyeleri de onlar yapıyorlar ne de olsa.

Sort:  

Merhaba @ashe steemite hoşgeldin, #tr ve #introduceyourself etiketleriyle bir tanıtım post'u yazarak daha fazla kişiye ulaşabilirsin.