Windows Phone ile Verdiğim 1 Yıllık Mücadele

in #tr7 years ago

Windows_Phone_81_final.jpg

Akıllı telefon furyası içerisinde kullandığım ilk telefon Microsoft’un Nokia Lumia’sı olmuştu. Açıkçası telefonu çok fazla araştırmadan ve kullanıcı değerlendirmelerine bakmadan sadece Lumia’nın ara yüzünün etkileyiciliğine ve ekran büyüklüğüne kapılarak almıştım.

Bir ay geçmeden ısınma problemi çıktı ve kısa bir araştırma sonrasında aldığım modellerin hepsinde aynı problemin olduğunu öğrendim. Yine de bir şekilde idare edebileceğimi düşünerek kullanmaya devam ettim. Sonuçta Windows Store’da merakımı cezbedecek çok sayıda uygulama olmalıydı. Bu uygulamalarla birlikte telefonun sorununu unutabilirdim.
Ancak Windows Store’a göz atmaya başladıkça fark ettim ki mağazada elle tutulur çok az uygulama olduğu gibi heyecanla indirdiğim bu az sayıdaki uygulama da doğru düzgün çalışmıyor ve sürekli kapanıp duruyordu. Mağazadaki uygulamaların birçoğunun yorum bölümünde aynı şikâyetler dönüyordu. Bu konuda yalnız değildim.

Aradan geçen bir senelik dönemde Windows Store’daki hiçbir uygulamaya güncelleme gelmediği gibi iyileştirme yapmak için bir çaba da sarf edilmiyordu. Bu yetmezmiş gibi cihazın şarj soketi bozuldu ve telefonumu şarj edebilmek için saatlerce kablonun doğru tarafa denk gelmesi için uğraşıp sinir krizleri geçirdim.

Neden bir sene bu eziyeti çektin diye soracak olursanız, herhalde Lumia ile aramda bir inatlaşma oldu. Fakat netice hüsrandı. Sonunda bir iPhone 6 satın alarak bu dertlerin hepsinden kurtuldum.
Peki, Apple’dan önce lider olan Microsoft, akıllı telefon alanında nasıl böyle başarısızlığa uğradı? Steve Jobs’un iPhone’u tasarlamadan önceki dönemdi. O zamanlar akıllı telefon yarışları dört ana oyuncu arasında rekabet içindeydi. Palm, Blackberry, Symnbian ve Microsoft. Fakat tarihler 2006’yı gösterdiğinde iPhone piyasaya sürüldü ve akıllı telefon pazarı daha önce görülmemiş şekilde dönüşüm geçirdi.

iPhone gerçekten gençlerden yöneticilere kadar her seviyede ve her yaşta insanın elinde olmasını istediği bir cihaz haline geldi. Microsoft, bu sıralarda yine de bir şekilde ayakta durmayı sürdürüyordu. Ancak daha sonra piyasaya dâhil olan Samsung ile birlikte Windows Phone’un ipi tamamen çekilmiş oldu.
Sonuç olarak Microsoft, bu yıl yapacağı güncellemeler listesi içerisine Windows Phone’u eklemeyerek aslında bir şeylerin sinyalini vermiş olabilir. Microsoft, artık mobil sektöründen çekiliyor olabilir mi? Açıkçası, böyle gidecekse çekilmesi hem kendileri hem kullanıcılar adına daha hayırlı olabilir diye düşünüyorum.

Sort:  

Gönderileriniz çok güzel.Ben aranıza yeni katıldım.tekipteyim🤗

Congratulations @beyazpanda91! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

Click here to view your Board

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @beyazpanda91! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 3 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!