Aşk Algoritması İsimli Romanım

in #tr5 years ago

image.png

Aşk Algoritması isimli ikinci bilimkurgu romanım bu Pazar görücüye çıkıyor. Tüyap Kitap Fuarında saat 11:00-13:00 arasında 10-102 nolu İkinci Adam Yayınevi standında imza günüm olacak. Kitap halen baskıda olduğu için ilk aşamada sadece fuarda satılacak. Önümüzdeki haftadan itibaren internetten ve belirli kitabevlerinden erişilebilir hale gelecek. Bu konudaki duyuruyu ayrıca yapacağım.

Kitabın konusu şöyle:

Özel sektörde yapay zeka alanında çalışan Samet aşkın formülünü bulduğunu düşünmektedir. Bu formülü bir çöpçatanlık uygulamasına dönüştürmeyi düşünür ve bu amaçla bir startup kurar. Bu arada ev arkadaşı Tuğ da Bonanza adında yapay zekalı bir "yaşam dostu" geliştirmekle meşguldür. Kitap bu iki genç insanın geliştirdikleri yapay zekalı programlar aracılığıyla hayata tutunma çabalarını konu alıyor.

Roman 2025 yılı İstanbul'unda geçiyor. Dolayısıyla bilimkurgu öğeleri çok yoğun değil, ana akım edebiyata yakınsayan bir roman. Aşağıda kitaptan küçük bir pasaj yer alıyor.

"Kuzenim Demir, Suna’dan sonra on santim uzamış gibi görünüyordu; omuzları dikleşmiş, bakışları kararlı hâle gelmiş, enikonu yakışıklı bir adam olup çıkmıştı. Yengemizin önceki hâllerini bilmediğim için karşılaştırma olanağım yoktu ama o göz göze bakışmalar, beyaz gelinlik içinde bir sülün gibi süzülmelere bakılacak olursa, Suna da belirli bir psikolojik eşiği aşmış olmalıydı. Her ikisinin de yüzlerine dikkatle bakmış, yüz ifadelerini en ince detaylarına kadar hafızama kaydetmeye çalışmıştım. Bana öyle geliyordu ki mutluluklarının sırrı yüzlerinde gizliydi. Daha önce bu sırrın deşifre edilmemiş olması hayret vericiydi. Nasıl da herkes “eşler yıllar içinde birbirine benzer” savını hiç sorgulamadan kabullenmişti. Böylesi bir fiziksel dönüşümün, sırf insanlar birlikte vakit geçiriyorlar diye gerçekleşmesi mümkün müydü? Siyasi tarihimizin önemli aktörlerinden olan Rahşan ve Bülent Ecevit çifti birbirlerine hiç benzemeyen insanlardı da evlilikleri sırasında mı benzeşmişlerdi? Elbette yüzleri birbirine benzemeyen kişiler de birbirlerine âşık olabilirlerdi, ancak bu durum da herhâlde henüz bilemediğimiz başka bir matematiksel kural ile açıklanabilirdi. Daha önce keşfedilmemiş gizli bir hazinenin haritasına sahipmişçesine heyecanlıydım. Oturup geliştirmekte olduğum çöpçatanlık uygulaması hakkındaki sunum notlarımı gözden geçirdim. Ertesi gün melek yatırımcıları yapay zekâlı çöpçatan fikrine yatırım yapmaları konusunda ikna etmem şarttı. Aksi bir durumun doğuracağı sonuçları düşünmek bile istemiyordum."

Pazar günü tüm bilimkurgu severleri imza günüme beklerim.

Sort:  

This post has received a 20.00% upvote from @jmiller05!


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Merhaba. Yazınız C² ekibi değerlendirmesi ile Trliste kürasyon kuyruğu tarafından oylanmıştır. Sevgiler.

hocam hayırlı olsun umarım beklentilerinizi karşılayacak br okuyucu kitlesine ulaşırsınız. Profeyonel anlamda kitap yazdığınızı da bilmiyordum ayrıca tebrik ederim, başarılarınızın devamını dilerim.

Teşekkürler. Büyük bir beklentim yok. Umarım iyi olur.

Hocam tebrikler, hayırlı olsun.

Tebrik ederim hayırlı olsun hocam.

Teşekkürler :)

Hocam hayırlı olsun tebrik ediyorum.

Sınav haftam olmasa bu şansı kaçırmazdım.

Gönüller bir olsun:)

Hocam hayırlı olsun, İstanbul'da olup da gelmeyi çok isterdim.

Teşekkürler

tebrik ederim hayırlı olsun, dumanı üstünde tüten bu kitabı imzalatmayı çok isterdim:)

Ben de imzalamayı çok isterdim:)

Hocam tebrikler. Hayırlı olsun.
Eserlerinizin digital ortamda olduğu kadar fiziksel ortamda vücut bulması da çok güzel.

2005 gibi Aşk demesek de "better++ match" diyebileceğimiz, kullanıcılara göre kendini geliştiren bir algoritmaya/siteye başlamıştım.

İşleyiş + Veri tabanı + üyelik onayı kısmına kadar gelmiştim. Ne ki Matrix'i tekrar izlediğim bir zamanda Kırmızılı Kadın sahnesi sonrasında geçen muhabbeti duydum, işler değişti. Kendi üstüme alındım ve orada bıraktım.

İstanbul'da olmasam da kitabı er ya da geç mutlaka okuyacağım için, belki kitap sonrası bu sefer uygulamaya niyet edebilirim ;)

Bundan büyük memnuniyet duyarım. Kitapta algoritma ve uygulamanın nasıl kurgulanacağı konusunda oldukça detaylı bir anlatım var. Sadece yapması kalıyor:)

Emeklerine sağlık hocam. Tebrik ederim.

Kitabın alacak ilk kişilerden olacağım. :)

Teşekkürler:)

Hayırlı olsun, konusu gerçekten çok ilgi çekici ve kitabın tamamının da sizin o mükemmel edebi dilinizle yazıldığına, sürükleyici olduğuna ve okurken inanılmaz bir zevk alınacağına inancım sonsuz. Başarılar diliyorum.