Hayat Herkese Eşit Mi?

in #tr6 years ago (edited)

Merhaba arkadaşlar bir süredir aklımı kurcalayan ve tek başıma cevabını bulamadığım bir konu hakkında sizlerinde fikrini almak istiyorum.İnsan dunyaya bir sinavdan geçmek için mi geldi eğer öyleyse neden herkes bu sınava eşit başlamadı?

Eşitlikten kastim, mesela engelli bir insanın hayatıyla engelli olmayan bir insanın hayatı bir değildir engelli kardeşlerimiz çok daha fazla eziyet,zorluk, imkansızlık çekerken engelsiz insanlar onlar gibi değiller.

Maddi durumu iyi olup özel okullarda parayla okuyan insanlar ileride rahat bir hayat sürerken maddi durumu iyi olmayan insanlar küçük yaştan itibaren çile,dert,zorluk çekmeye başl arlar ve okuma imkanları, fırsatları olmaz.

Yetimhanelerde,yurtlarda büyüyen kardeşlerimiz ile mutlu bir aile ortamında büyüyen kardeşlerimiz arasında eşit imkanlar, mutluluklar olmaz.

Oysa bizim bildiğimiz sınav eşit başlar herkese eşit imkanlar verilir size kısaca dün hikayesini duyduğum ve kendini görme imkanım olan bir kardeşimizi anlatmak istiyorum.

Dün bir arkadaşımı ziyarete Mersin'e gittim iftardan sonra bana dışarıyı gezdirmek istedi, çıktık gezerken yol kenarında kağıt toplayan çocukları gördük ki bu artık alıştığımız bir durum asıl olay yol kenarında bir tane daha kağıt toplayan çocuk vardı ve kağıt arabasının arka yani yumuşak yerine oturmuş kafası önünde kimseye bakmıyor, rahatsız etmek istemiyordu belliydi.

Arkadasima sordum bu çocuk neden böyle durgun, düşünceli? Arkadaşım anlattı,kimsesi yokmuş,sokakta yaşarmış kar, kış, yağmur ne olursa olsun o hep disardaymis anne babası ölünce kimseyle bir kelime konuşmamış asla dilenmemiş para vermek istesem de, arkadaşım çok uğraştık almaz deyince elimden hiçbir şeyin gelmemesi beni derinden yaraladı.

Şimdi baştaki soruyu tekrar soruyorum bu eşit bir sınav mi ?indir.jpeg<A HREF=" https://www.google.com.tr/search?biw=360&bih=331&tbm=isch&sa=1&ei=BpwZW5fMBsGZsAHUhKmwDQ&q=zengin+fakir+çocuk&oq=&gs_l=mobile-gws-wiz-img.1.1.41l3.0.0..50907...0....0.0.......0....1.......3.ZcO2s2ou1rg%3D#imgrc=SDi2yE_xZKfUpM:>1.görsel

Sort:  

Öncelikle paylaşımın duyarlılık hususunda önem taşıdığı için tebrik ediyorum, imtihandan kasıt nedir önce onu anlamak gerekir.Evet bu dünya imtihan dünyası şüphesiz, fakat eşitlik konusunda şunu söylemek isterim.Eksik olan eşit olmayan bahsettiğiniz kişiler değil biziz, onlar yaşamdaki eksiklikler ile geride değil önde başlamış oluyor işin derininde ama onlara sahip çıkmak bizim imtihanımız ve bu duruma duyarsız kalmakla eksi puan alacak olan bizleriz.Duam odur ki Rabbim bu imtihanı layıkıyla vermeyi nasip etsin.Özünde durumumuz çok zor ve görmezden geldiğimiz her eksi durumda hesabı verecek olan bizleriz.O kişilere insanlar sana neden sahip çıkmadı diye sorulmayacak ama bizlere Rabbim sen Benim aciz kullarıma neden sahip çıkmadın diye soracak.Bu açıdan bak bir de kardeşim.Tekrar tebrik eder duyarlılığın için de ayrıca teşekkür ederim...

Çok güzel bir yaklaşım olmuş teşekkürler

Rica ederim kardeşim bu konuda teşekkürleri sen hak ediyorsun...

Olaya farklı bir pencereden bakmak lazım dostum yoksa bu düşünce insanı şirke götürür tabi yani inanıp inanmamak ayrı bir olay ona karışamam ama.ben daha farklı bir pencereden bakmayı söyleyebilirim. Dersen ki ne o pencere; şimdi biz bir ülkeye mensubuz ve devlet şahıslara belli başlı haklar ve ödevler veriyor bu hak ve ödevler o devlete mensup her şahsa verilmesi gerekiyor burda eşit davranmak zorunda. Eşitlik bu kavram için geçerli ve eşit olması gerekli bir durum. Ama yaşam öyle değil yani Allah sana yaşamayı hak ettiğin için veya herkese vermesi gerekli birşey olduğu için vermiyor daha net anlatmak gerekirse senin bir elma bahçen var diyelim ve bana ordan 3 elma verdin ama X şahsına 1 elma verdin Y şahsına da 1 kasa elma verdin, e şimdi benim sana eşit davranmiyorsun deme hakkımız varmı ? Elma bahçesi senin kardesim dilediğine dilediğin kadar verirsin benim onda bir hak talep etmem mantıksız olur. Velhasıl kelam işin özü şu, sınav oldugun şey aslında elma bahçesinin sahibinin sana verdiklerine teşekkür edebiliyor musun yoksa ona 5 verdin bana 3 verdin bu haksızlık deyip aslında yokluktan geldiğini bunların bile verilmesinin büyük bir lütuf olduğunu görmezden mi geliyorsun?

Bu yazıyı sizlerinde görüşünü almak için yazdım ve sizde çok haklısınız teşekkürler

Yazı çok güzel keşke gücüm olaydı da vereydim 100 sbdlik oy :)

Düşünmeniz yeter teşekkürler 😊

Merhaba hocam. Yazınıza bot gelmeden evvel fotoğrafın kaynağını belirtin. :)

Sevgiler.

Eyvallah teşekkürler uyarınız için 😊

Rica ederim hocam. her zaman. :) Yalnız kontrol etmenizde fayda var. olmamış.

Düzeltiyorum:)

Aslında bazı durumlarda geçmişte yapılan hataları gelecek nesiller çekiyor. Bu durumun her yerde örneğini görebilirsiniz. İnsanlar çalışmadıkları, dolayısı ile geçim sıkıntısı çektiği halde dünyaya çocuk getiriyorlar. Bu da aşırı nüfus artışına neden oluyor. Bu da işsizliği iyice arttırıyor. Bu artış da iyice fakirleşmeyi sağlıyor.

Ya da bir diğer etmen akraba evliliklerinin cezasını doğan çocukların çekmesi. Sonuçta doğan engelli birey, anne ve babasının akraba evliliği yaptığı için engelli.

Ama tabii ki her zaman geçerli değil bu durum. O yüzden hayat adil değil, hiçbir zaman olmadı, hiçbir zaman da olmayacak.

Haklısınız böyle de yaklaşmak gerek bu konuya