Android Oyunları İncelemesi 1

in #tr7 years ago

Bu yazımda deneyip beğendim birkaç android oyunundan bahsetmek istiyorum.
Büyük şehirlerde yolda geçirilen zamanın haddi hesabı yok. Şahsen haftanın beş gününde, üç saatim metro, otobüs ve vapur gibi ulaşım araçlarında geçiyor. Dinlenme ya da okuma için ayıracağım bu vakit heba oluyor tabi. Oturacak yer bulursam çantada gezen kitabı çıkarıyorum hemen. Çünkü bilhassa otobüslerde okuyabildiğim bir kitabım hep olur ve o kitap çantadan hiç çıkmaz. Böyle bir kitabı 6 ay yanımda gezdirdim yine de bitiremedim. Hatta ismini de vereyim, Haluk Yavuzer-Savaşçı. Ben bu kitabı sular seller gibi okurum sanıyordum. Nerede? Vakit yok. Kitabın 6 ayın sonunda geriye kalan üçte ikisini tatile gittiğim kuşadasında plajlarda otururken bir ayda bitirdim. Kitap okuma konusunda verim alamıyorum ama yine de denemeye devam, bir sayfa iki sayfa… Ama insanın balık istifi dizildiği otobüste içi sıkılıyor. Gömleği parçalayıp açın kapıyı diye bağırası geliyor. Hele ki yorgun ve stresliyse, hele ki biyerlere yetişmesi gerekiyorsa… ozaman stres atmak için en güzeli cep telefonundaki oyunlar.
android.png
Bunlardan cube escape cep telefonunda uzun süre oynadığım kısa oyunlar serisi.Türü odadan kaçış ve gizem. Yeni oyunlar da gelmeye devam edecekmiş. Takipteyim. Yine daha önce bahsettiğim için ayrıntısına girmeyeceğim, GROW serisi sevimli ve kısa süren oyunları içeriyor. Türü strateji diyebilirim. Nesneleri doğru sırayla seçmeye çalışıyorsunuz…
android1.png

android 3.png
Diğer bir oyun trivia crack. Bu oyuna nerden bulaştım diyorum, sonra hatırlıyorum eğitim fakültesinde arkadaş grupları arasında nasıl sinsice yayıldığını. Şöyle ki eğitim fakültelerinin KPSS öncesi genel kültür arttırma çabasının bir sonucu olarak , bu oyun keşfedilmiş ve bilumum öğretmen adayları arasında yaygınlaşmıştır. Çoklu kişili oynanan bir bilgi yarışması trivia crack. Spor, sanat, tarih gibi alanlarda sorduğu sorulara önce cevap veren kazanıyor. Grup halinde ya da bire bir yarışların yapılması mümkün. Eğitim fakültesindeyse yarışma için daha ilginç bir alternatif oluşmuş. Uzun sıralarda 4-5 kişilik gruplar halinde oturan öğrenciler bir telefondan açılan oyuna birlikte cevap vererek güçlerini birleştirir. Hemen arkalardaki bir sırada oturan başka bir öğrenciye meydan okunur. O da sıra arkadaşlarına söyler.Birlikte bir telefondan oyunu açar, meydan okumayı kabul ederler. Böylece iki kişilik olan oyun bir lise bilgi yarışması kıvamına gelir. Aramızda kalsın bunaltıcı mayıs sıcağında dersi dinlemek istemeyen öğrenci grupları, uyuma pozisyonu alarak bu oyunu oynamaktadır.
android4.png
Aynı öğretim yılının virüs gibi bulaşıcı diğer bir oyunu aa’dır. Doğru zamanda tıklayarak oynanılan bu oyun çok iyi el göz koordinasyonu ve ritim becerisi gerektiriyor. Çok sevdiğim bir oyun değil ama aşırı popülerdi bir dönem. FlappyBird de daha ünlü benzer bir oyun. Bu tarz oyunları çok seven kardeşim Hexagon isimli bir oyunu uzun süre tabletten oynadı.
android5.png
Whats İnside The Box çok uzun zaman sıkılmadan oynanabilen bir oyun. Size küçük bir kutu sunuyor. Kutunun üzerindeki bulmacayı çözüp bir diğer kutuya ulaşıyorsunuz. Solo test gibi zevkli bireysel bir oyun. Minimal tasarımları sevenler için de güzel bir tasarımı olduğunu söyleyebilirim.
Sudoku ve Mahjong bildiğimiz klasik oyunlar. Cep telefonundan oynamayı nedense çok seviyorum. Yazmasam da olurdu belki ama şahsen sevdiğim oyunlar. Yine de bir özelliği yok, bir çok farklı sudoku ve mahjong bulabilirsiniz.Bu oyunları severdim, rakamlarla ve eşleştirmeyle aram iyi diyorsanız 2048 ‘i deneyebilirsiniz. Bağımlılık yapan oyunlardan biri…
android6.png
Baktım ki bir yazıda oyun incelemeleri bitmeyecek, yazı serisi olsun dedim. Sonraki yazımda sevimli mi sevimli oyunlar olacak. Şimdilik bu kadar…