Kero Kero Kerropi, En Sevdiğim Ateri Oyunu (Power Up 100%)

in #tr7 years ago

Anın müziği; Madonna –Frozen, Cherie Fm Sweet Home aracılığıyla dinlemekteyim. En sevdiklerimden, radyoda duyunca yerimde zıpladım. Hatırlar mısınız klibinde siyah saçlı bir Madonna görmüştük. “…Hımmm ıımmmm if i can melt your heart…” Şahsen bu gotik Madonna şuan ki Madonna’dan çok daha etkileyicidir.
Bu yazımda şeker mi şeker bir atari oyununu anlatmak istedim. İsmi Kero Kero Kerroppi. Küçük yeşil kurbağayla oynadığımız bir bulmaca oyunudur.
keropp.png
Çocukken tutulan sırlar asla unutulmaz diye okumuştum bir yerde. Bu oyundaki gizli bölümleri bulduğumda kimseye söylemezdim. Ve hala yerlerini hatırlıyorum. Bu süper mario için de geçerli. Siz de göğe çıkan sarmaşığı ya da gizli kutucukları hatırlarsınız.
Kero Kero Keroppi, 8-9 yaşında ilk kez oynadığımda öyle çok hoşuma gitmişti ki zamanla oynadığım tek atari oyunu olmaya başladı. Bu oyunun görseli şeker dükkanı gibi. Hangi kız çocuğu sevmez? Üstelik pek çok atari oyunundan farklı bir tarzı var. El göz koordinasyonuyla birlikte mantık kullanmak zorundasınız. Bulmacaları çözmek bölümler ilerledikçe zorlaşıyor. Sinirler laçka olmaya, oyun kumandası yere fırlatılmaya başlıyor.
Atari ortadan kalktı, sonra ben başka oyunlar oynadım. Ama geçen yıl bir atari oyunu sitesine denk gelince (link burada; http://www.neskici.com/ ) oyunu aramaya başladım. Komiktir oyunun her şeyini hatırladığım halde adını bir türlü hatırlayamadım. Bulana kadar canım çıktı. Aklımda oyunun müziği kalmış, onu tekrar ede ede gece gündüz bunu düşündüm. Öyle de takıntılıyım, illa bulacağım. Sonunda buldum. Kero Kero Kerropi gibi sevdiğim ve bulmak için günlerimi harcadığım bir oyun daha var. Bir sürü kapıdan geçip tuhaf nesneleri toplayarak arkadaşlarımızı kurtarmaya çalışıyorduk. Adı “Goonies 2”. İnanın bu ismi bulmak Kero’dan daha zor oldu. Yıllarca oyuna “Kapılar” demiştim çünkü.
Gelelim Kero Kero Keroppi nasıl bir oyun, kim yapmış…
Oyunun ana karakteri Mario Bros’a alternatif bir karakter geliştirmek amacıyla aynı şirket (Sanrio) tarafından üretilmiş. Kero Kero Keroppi no Daibouken (Kero Kero Keroppi’nin büyük macerası) isimli bu oyunun ikincisi aynı süper mario gibi bir platform oyunudur. İlk oyun 1988-1991 yapımı, ikincisiyse 1993 yapıdır.
Çocuklara yönelik bir bulmaca olan oyunumuzun hikayesi şöyledir, Keroppi kız arkadaşı Keroleen’i kapatıldığı şatodan kaçırmalıdır. Bunu yapabilmek için farklı temalı 7 dünyadaki aksiyon dolu bulmacaları çözmelidir. Her dünyada 4 seviye bulunmaktadır.. 4 seviye ise farklı görevler gerektirir. Kaydıraktan kayma, Balonla Uçma, Labirentten Kaçış ve Lava Basmadan Yürüme . Oyunun kayıt özelliği yok. Bunun yerine öldüğünüzde çıkan resmindeki dizilişi aklınızda tutmalısınız. Kurbağa, salyangoz ve hayaletten oluşan bu desen bir şifredir. Oyunun başında kullanırsanız, kaldığınız yerden devam edersiniz
kerropp1.png
Kero Kero Keroppi’de en sevdiğim seviye, kaydıraktan kaymaydı. Önünüze 4 kaydırak seçeneği veriliyor. Bu dolanbaçlı kaydıraklardan yalnızca biri çıkışa ulaşıyor (labirent gibi). Süre bitmeden doğru kaydırağa Keroppi’yi yerleştirmelisiniz. Süre dolduğunda otomatik olarak kayıyor. Bölümler ilerledikçe labirent karmaşıklaşıyor, süre azalıyor ve aksiyon doruklara ulaşıyor. :D
Oyunu internetten oynayabilirsiniz. Çocuklara da oynatabilirsiniz. Ben komşumun 9 yaşındaki oğluna gösterdim ve çok sevdi. İlgilerini çekebilir. Aklıma gelmişken 3D Pacman son zamanlarda oynadığım en aksiyonlu oyun. Boş zamanınızda denemenizi öneririm.:)

Sort:  

I wish you all the best for the development of the non-English speaking community.
I will not be able to understand 100% of your writings that the curator has selected because I am Korean.
But in order for steemit to evolve, the curator must have decided that your writing is good.
I believe you and the curator.