Serenity

in #tr4 years ago (edited)
Hayatımın fikirsel anlamda üçüncü dönüm noktası olan bir kadınla tanıştım. Burada yıllarca bana Doctor Bishop dendi. Ona da Serenity dememizin bir mahsuru yoktur sanıyorum.

Merhaba Punky

Serenity ile yaklaşık iki buçuk yıl önce tanıştım. Kalabalık bir ortamda kısıtlı sohbet ile benim için "hoş kadın" olabilmişti. Neyse ki ilkel güdülerim sayesinde kendisini sosyal medyadan takip etmeye başladım. Serenity, birçok insan için vazgeçilmez bir hayatı kendi elleriyle yeni kurmuştu. Yine de cesur bir kararla yeni kurduğu hayatından epey uzaklaştı. Hayat amacını hangi noktada belirledi emin değilim ama ona uygun yaşamak için serüvenine devam ettiğini söyleyebilirim. Şu ana kadar çektiği görsellerin bir kısmını aralara serpiştirdim.

368ad974-f2a7-4878-bb6c-c89bd2f99185.jpg

(Kandersteg, İsviçre)

Merhaba Sudefteri

Daha önce yüzeysel şekilde tanıştığım Serenity ile yakın zamanda gerçek anlamda tanıştım. Görüşmeye giderken keyifliydim. Çünkü o dünyanın çeşitli yerlerini gezerken sosyal medyadan gördüklerim ve taşıdığına inandığım enerjisi sayesinde keyifli bir sohbet olacağına inanıyordum. Hatta görüşme öncesinde Serenity'yi kafamda fazla büyütüp, hayal kırıklığına uğramamak için kendi cümlelerimle kendimi vuruyordum.

Kimse yakından bakıldığında dışarıdan göründüğü kadar matah değildir.

Yazdığım her şeye güvenmeyin. Yanılmışım. Bazen karşınızdaki düşündüğünüzden daha iyi bir insan çıkabiliyor.

e9bfa81d-b586-4f8e-9a0b-17105c4ba0cc.jpg

(Bled, slovenya)

Serenity dünyanın en güzel sohbet başlangıcı ile beni karşıladı.

Üzgünüm biraz soğan kokuyorum ama aslında yemedim. Sadece elimi arı soktu. Soğan sürmem gerekti.

7a2aecab-3c09-4e66-9f4c-c8d380178b78.jpg

(Swami’s yoga retreat, Avustralya)

Harika sohbet başlangıcından sonra Serenity'nin görsellerde yer alan gezintilerini, gözlemlediği insan yaşamlarını, kendini farklı ortamlara adapte etme süreçlerini, değişken durumlara göre yaptığı tercihlerini dinledim. Bu kadar çok şey dinlerken cümlelerde hep aynı alt metini bulmak, kararların arkasında hep aynı fikri dimdik duruyor görmek ilk şokum oldu. Ben insanlara "hayatı birbiriniz için zorlaştırmayın!" diye yırtınırken, Serenity hayatı kendi için kolaylaştırmış ve güzelleştirmişti. Hiç bahsetmese de hayatı kendi için zorlaştıran insanlara üzülüyordu.

4935aabe-a355-45a6-918d-258f4904afc1.jpg

hanımefendinin kahvaltı manzarası:) (Ubud, Bali, Endonezya)

Serenity anlatırken keyifle dinliyor ve bir yandan kararlarının arkasındaki bakış açısını sindirmeye çalışıyordum. Ailesinden maddi anlamda en ufak destek almadan makro olarak planlı, mikro olarak büyük oranda plansız hayatını yaşıyordu. Sonraki adımları, dışarıdan görünenin aksine, gelecekten beklentilerine göre şekilleniyordu. Sahip olduğu yaklaşım ise sanki her insana iyi gelebilecek gibiydi.

d2d0338b-51c4-456d-8db7-84fd6ff41302.jpg

(Kyoto, Japonya)

Daha önce bir yazımda bahsetmiştim. Hayata biraz daha yukarıdan bakabilsek, işler çok daha kolaylaşacaktı. Karşımda duran kadın ise teorimin uygulamaya dönmüş hali gibiydi. Hatta onu dinlerken bazen bu düşüncelere dalıyor yer yer anlattıklarını kaçırdım telaşıyla sohbete dönüyordum. Belki de dinlediğimi vurgulamak için reflekslerle ağzımdan çıkan kelimeler beni komik duruma düşürmüştür :)

579b80f2-d3f4-4e39-8875-7f7668faa74b.jpg

(Royal National Park, Avustralya)

Serenity ile tanıştıktan sonra netleşen bazı fikirlerimi sizinle paylaşayım. Ardından Serenity ile konuşmalarımıza dayanarak kendisiyle hiç yapmadığım röportajı buraya yazayım.

Merhaba Tahir Özgen

b620c3ca-7a58-4791-be92-c4dbb998f0f1.jpg

(Blue Mountains, Sydney, Avustralya)

Kahveye duyduğumuz sevgiyi anlatan yazıları artık hemen hemen her mekanda görebiliyoruz. Tabi bir yandan bu yazıları çekip çekip paylaşan insanları da. Bence biraz abartıyoruz. Kahveye duyduğumuz sevgiyi değil, bu sevgiyi paylaşma isteğimizi.

İnsanların kafasında bizimle ilgili bir fikir yaratma kaygısını neden taşırız? Toplum tarafından ya da x kişilerince sevilme ihtiyacı yüzünden mi? Muhtemelen öyle. Peki dış dünyadan beklediğimiz/ihtiyaç duyduğumuz sevgiyi biz kendimize verebilir miyiz? Sevgi ihtiyacımızı büyük oranda kendi içimizde çözebilir miyiz? Yoksa tatmin olabilmemiz için belli başlı insanların ya da grupların sevgisini kazanmamız mı gerekir?

e8965adb-ca13-4ec1-9417-baa0e8a2febf.jpg

Serenity ismini herkese verebilecek bir yer (Byron Bay, Avustralya)

Ben şu an bu satırları neden yazıyorum? Okuyana bir şey katabilmek için mi? Okuyan insanları etkileyebilmek için mi? Serenity'yi etkilemek için mi? Keyif aldığım için mi? Yoksa sadece kafamda dolanan fikirleri daha somut kılmak için mi? Herhangi biri doğru olabilir. Fakat teori şu;

Yaptığın davranışların gerekçesi, kendini ne kadar sevdiğin ile doğrudan ilgilidir.

feed0c0d-b674-483c-afc7-73fa4343b3ae.jpg

(Güvercinlik Vadisi, Kapadokya)

Şimdi Serenity'yi yakalamışken ona birkaç şey soralım.

Serenity yukarıdaki teori doğru mu?

  • Maydonoz yiyorum görmüyor musun? Birazcık bekle.

Maydanoz o.

  • Hep karıştırıyorum ya. Teşekkür ederim. Dişimde kalmış mı?

Hayır.

  • O zaman harika. Başlayabilirim.

Sendeyiz.

  • Maydanozun doğru telaffuzunu umursuyorum. Sadece karşımdaki insanın yanlış telaffuz ettiğimde benimle ilgili ne düşündüğünü umursamıyorum. Davranışlarımı insanların gözünden değerlendirmenin ne büyük enerji israfı olduğunu fark ettim. Mesela bana doğrunun tanımını yapabilir misin?

Doğru dediğin şey, kültüre, kişinin derinliğine hatta zamanlamaya göre değişebilir. Genel geçer bir tanım yapamam.

  • Ben de onu diyorum. Bu kadar çok değişken içerisinde doğrunun tanımını yapamazken, kafamda insanların yerine geçip, tüm bu değişkenleri onların yaşadığı hayata göre değerlendirip, kendi davranışıma bu açıdan yorum yapıp sonra buna göre... Beni yoruyor Doctor. Süreci anlatmak bile.

cca802cb-6f9d-4443-b6a8-e28498dafc3e.jpg

(Uluwatu, Endonezya)

Peki sen birini etkilemeye hiç çalışmıyor musun? Buna ihtiyaç duyuyor olman gerekir.

  • Hayır. Düşüncelerim netleştikten sonra herhangi birini etkileme çabasının anlamsız olduğuna karar verdim. İnsanların hakkımda düşündükleri sadece hayatımdaki yerlerini belirler. Kendimi seviyorum. Davranışlarımın tek bir ölçütü var o da iyi hissettirmesi. Doğru hissettiriyorsa doğrudur. Yani yaptığın davranışın sana nasıl hissettirdiği önemlidir. Neden sana ait olmayan değişkenlerin kaygısını duyuyorsun?

İnsanlar hayatı birbirleri için çok zorlaştırıyor.

  • Ve?

Onlara bunu anlatabilmeyi isterdim. O yüzden mümkün olduğunca farklı insan fikirlerine aşina oluyor hatta zaman zaman insanlara anlatabilmeyi de deniyorum.

  • Sen de hayatı kendin için zorlaştırıyorsun.

Değer kıyaslaması yapmak zor.

  • Kendine şefkat duyman gerek Doctor, o zaman hayattan keyif almaya başlarsın. Ben sıradaki maceram için hazırlıklarımı yaptım. Aynı düşünceyle yola çıkacağım. Olumsuz şeylerden ders çıkar ve kalan her şeyden keyif al. Böylece dünyanın düşündüğümüz kadar kaos değil yaşamaya değer bir yer olduğu sonucuna varabilirsin. En azından benim için böyle oldu.

d74251a4-4976-4369-9942-340a4aacba68.jpg

(Bali, Endonezya)

Serenity'nin anlatılmayı bekleyen yönleri ve hikayeleri var. Fakat beni asıl cezbeden düşünceleri arasında sıkı bağ oldu. Genelde insanlarla sohbet ettiğimde ağzından çıkanlarda olmasa da davranışlarında bir çelişki görürüm. Sanıyorum bunun gerekçesi farklı fikirlerin doğru yanlarına aldanmamız. Kimsenin kafasındaki tüm fikirler kendine ait değildir elbet ama Serenity için fikirlerin iyi bir süzgeçten geçtiğini söyleyebilirim. Benim için ilham kaynağı olacak bir düşünce yapısı var. Yeni ya da devrimsel olduğu için değil. Uygulamayı bu kadar kolaylaştırdığı için.

Görsellerin de az bir kısmını paylaşabildim. Her biri kendi içerisinde hikaye ve anı barındırıyor. Belki bir gün hikayeleri ve düşünceleriyle birçok insana ilham kaynağı olur. Tanıştığıma memnun oldum Serenity. Sonraki maceranda sana bol şans diliyorum.

doc-son.png

Sort:  

sana da merhaba Doktor 🙆‍♀️
gecenin en koyu vaktinde böyle bir yazıyı okuyarak güne başlamak çok iyi geldi, aydınlandı sanki bir şeyler :)

fotoğraflar çok güzel dememe gerek yok umarım ileride bahsettiğin hikâyelerini de okuyabiliriz.
ve seni kıskanmış olabilirim belki de arkadaşını ya tamam ikinizi de :)
japonya fotoğrafında kaldım ben..
en çok gitmeyi, gidip de dönmemeyi istediğim yerdir kendileri:)

eski motivasyonumla yazmayalı çok olmuş su defteri. Yazarken o eski keyfi aldım. Yani umarım ileride ben de onları yazabilirim :)

Sana o fotoğrafın altında selam vermeliydim. Acele etmişim. Umarım gider de sadece tatile dönersin :)

Uzun zamandır buralara göz atamıyordum, bir şekilde dürtülerek de olsa geliverdim. İyi de oldu. Buaralar pek nefes alamıyorum. Bir doktor yazısı ile karşılaşmak şifa gibi.

Doktor yazısı olduğundan mütevellit, yeri ayrıdır her zaman ama özellikle

Merhaba Tahir Özgen

ile zirve yapmış. Bu zirveye bir daha ulaşır mısın bilemem. Çıtayı çok yükseklere koydun doktor. Çıtayı koyarken çitayı da koymuşsun. Çita hızlı koşan bir kedi ama o kadar yüksekten atlayabilir mi emin olamıyorum. Zalımsın Doktor.

Öff ne şımarıklık, gevezelik, goygoy yaptım değil mi :))

Neyse, Serenity nin herkesin kuracağı, kurabileceği bir düzeni yok, o sebepledir ki imrenerek bakmamız, bakılması normaldir.

Peki bir insan nasıl kendini sevebilir? Yani ben kendimi sevip sevmediğimi bilemiyorum. Sen bir iki yerde kendini sevmenin altını çizmişsin. Bence kendini sevmek denen kavramı hayatımızdan çıkarmalıyız, çünkü yok öyle bir şey. Sevmek, sevgi öyle bir şey olamaz. Kendinizi sevmeye ayıracağınız enerjinin boşa gitmesindense beni sevin enerjiniz enerjim olsun.

Şimdi merha tahir özgen diyerek zirveye çıktığım yazımda sonraki hedefim

seni seviyorum tahir özgen

Diyerek yeni bir zirve yaratmaktı. Sen bu cümleyi yorumda kullandırtıp elimi kolumu bağladın :)

Sevecek insanlarla doldurun çevrenizi diyorsun. Çok değişken giriyor oraya abi ya. Belki daha verimlidir ama daha zor.

seni seviyorum tahir özgen

Sen bu işi biliyorsun daktır ;)

Sevecek insanlarla doldurun çevrenizi diyorsun

Ya da sevginizi çevrenizdeki insanlar üzerinde test edin de diyebiliriz :) Değişkenleri at dışarı, en sevilmeyeceğe bile orantısal olarak bir miktar sevgi ayırabilirsin. Dönerse senindir 😝

Sen en doğrusunu bilirsin doktorcuğum, eninde sonunda reçeteni kendin yazacaksın.

Buralarda çok insanın Doktora ihtiyacı var.

Posted using Partiko Android

Eskisi kadar olmasa da arada uğruyorum işte. O sizin güzelliğiniz hocam. Çok teşekkür ederim :)

Arada bir olsa da uğrayın buralara lütfen. Tr ekibinden neredeyse kimse kalmadı. Sizin yazılarınızı okumakta herzaman zevkli oluyor. Hocam haberimiz varmı bilmiyorum ama buralarda bazı şeyler deyişti. Ödüllendirme 75/25 den 50/50 ye düşürüldü. Ayrıca bot kullananlara downvote veriyorlar. Bu konuda biraz dikkatli olun yoksa zarar ederseniz.

Posted using Partiko Android

İlginç baya ciddi değişiklikler olmuş. Bot kullanmadım sadece fotoğrafları beğenen olmuş o nedenle yüksek oy aldı. Buradan ayrılanlar benim için saymakla bitmez maalesef. O nedenle eski enerjim yok. Fakat yorumunuz için çok teşekkürler. Ayda yılda bir de yazsam sizi mutlaka görüyorum :)

Merhaba Doctor ^^ Çok keyifli bir yazıydı gece gece iyi geldi böyle güzel kaleme alınmış bir yazıyı okumak. Bir gün ben de beni tutan zincirlerden kurtulup böyle bir seyyahlığa atılmayı planlıyorum. İlk durağım muhtemelen Japonya olacak ^^

Teşekkür ederim sevgili Ruen :) yorumunla birlikte ben de bir dönem burada keyif aldığım şeyleri hatırladım :)

Serenity epey çalıştı da gezileri boyunca, uzun ve kısa vade planlarını yaparsan belki de zincirlerinden kurtulmak için daha fazla güç bulursun. Umarım bulursun :)


This post was shared in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

your photos are lovely! please consider using more tags so that people can see your work! #photo, #creativecoin, would help you!

fotoğrafların çok güzel! Lütfen insanların çalışmanızı görebilmesi için daha fazla etiket kullanmayı düşünün! #photo, #creativecoin, sana yardım eder!

thanks for advise, i edited. you have translated :) thank you so much!

All photography very beautiful. Very beautiful sky ,mountain and river view .overall nice.may be you write your content in your own language. I can't understood fulfill in your content theme but your photography is very beautiful. Thanks for share.

thank you for beautiful words


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c2-turkish topluluk hesabından oy ve resteem almıştır. @c-squared hesabı topluluk witness'ı olarak faaliyet göstermektedir. Projemizi desteklemek isterseniz bize buradan witness oyunuzu verebilirsiniz.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c2-turkish community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here