Geri Dönüşüm / Recycling

in #tr7 years ago

Merhabalar Steemit topluluğu,

Malum resmi olarak sonbahar geleli 23 gün oldu. Fakat İstanbul’da  sonbaharı son 3 gündür hissediyoruz. Nerdeyse Eylül 20’sine kadar olan zamanda Ağustos ayında yaşamadığımız sıcaklıkları gördük.Hatırlarsanız Temmuz ayı sonunda da  ciddi bir dolu yağışıyla önemli maddi kayıplar yaşadığımız bir iklim olayıyla karşılaşmıştık.Buradan yola çıkarak  şunu söylemenin yanlış olmadığı düşünüyorum. Mevsimlerin birbirine geçmesi ve yer değiştirmesi adı üstünde ‘iklim değişimi’ tabirini yaşamış oluyoruz. Bu tüm açıklığıla gözlerimizin önüne seriliyor. İklim değişimlerinin önüne gecebilecek büyük adımlar maalesef bireysel olarak atılamaz ama etkileri azaltmak daha az çöp çıkarmak açısından yapabileceğimiz birkaç dönüşüm çözümü var. En azından bireysel kalıntımızı en az indirebiliriz. Bir kaç küçük-büyük şey yapmamız mümkün diyebilirim. Bireysel çabalarımdan birinden bahsedeceğim. 

 Malum sonbahar kışlık ürünleri hazırlamakta olduğumuz dönemdeyiz. Domates salçası, turşu, çeşitli sebzelerin konservelerini hazırlamaktayım. Size de bunu tavsiye ederim.   

Bunları yaparken sıfır çöp çıkarmaya çalışıyorum. Bu  çaba doğadaki sıfır ayak izi olayına benziyor. Hem şehirde yaşıyorum hem de sıfır bitkisel atık çıkarıyorum. Örneğin fasulye konservesi yapıyorum fasulyenin temizlenen baş kısımlarının ayırarak bunları evimizde bulunan bitkilerinizin köküne döküyorum.   


 Senenin sonuda bitkilerin köküne koyduğunuz bu küçük atıkların toprağınızla karışarak dönüştüğünü ve toprağa verim katacak çeşitli elementlere evrildiğini göreceksiniz. Bu şekilde üretim-tüketim ve çöp sorununa küçük katkılar yaparak değişim ve dönüşümün bir parçası olabilirsiniz.  İklim değişiminin bir saçmalık değil yakın zamandaki en büyük problemimiz olduğunu hatırlayarak büyük karar mekanizmaları olamasak bile küçük şeylerin bir parçası olmak büyük dönüşümler yaratabilir.
 

Sevgiyle Esen Kalın.. 


Sort:  

This post received a 20% vote by @msp-turkey courtesy of @kenan1989 from the Minnow Support Project ( @minnowsupport ). Join us in Discord.

Upvoting this comment will help support @minnowsupport.

This post recieved an upvote from minnowpond. If you would like to recieve upvotes from minnowpond on all your posts, simply FOLLOW @minnowpond