EDEBİYAT YARIŞMA DUYURUSU [@hede-io İLE DEYİM YARIŞMASI] (ÖDÜL 20 SBD)

in #tr6 years ago (edited)

SÖZLÜK YARIŞMASI @edebiyat & @hede-io

Ne Yapıyor @edebiyat?

Merhaba. Gözlerinden nur aksın. Aksın da nur, yakınındaki herkese ışık olsun, yol olsun; açık olsun.

Şöyle bir arkana yaslan da sana biraz kendimden söz edeyim.

Başta sade bir fikirdim ben. Düşünüldüm, irdelendim, sonuca bağlandım ve buradayım. Adım @edebiyat. "Böyle isim mi olur lan!" deme sakın, oluyor. #tr ve #edebiyat etiketini kullanan yazarlara 'upvote & resteem' yapıyorum. Bunlar için #edebiyat etiketini kullanman yeterli değil. Edebî metin olarak değerlendirebileceğim, hoşuma giden bir metinse oy alırsın. Yarışma dönemlerinde 'resteem' yapmıyorum. Bot gibi davranarak sadece oy atıp kenara çekilmiyorum. Yorum yapıyorum, beğeniyorum, seviyorum, takibe alıyorum, sohbet ediyorum. Bunlar benim yaptıklarım. Benimle beraber dolaylı olarak #edebiyat etiketinden haberdar olup oylayan hesaplar da var. Bunlar, @quraturk @trliste ve @tryardim. Ayrıca @c-squared; Curation Collective tarafından da #tr ve #edebiyat hatta #turkcebilim etiketlerine yazılan yazılara oylama yapılmasını sağlıyoruz, kim; @edebiyat, @damla, @sahinadm, @baycan, sakin kafalarda iken @doctorbihshop, bir de, o kadar.

Curation Trailimde ekli olan arkadaşlarımı görmek ve kuyruğa katılmak istersen tıklayabilirsin

Tüm destekçilerime sonsuz teşekkür ederim.

7316990-11590.jpg
Özdemir Asaf

Yazıların Oylama ve Resteem Alma Şartları

  • #tr etiketi en başta kullanılmalı.
  • #edebiyat etiketi kullanılmalı.
  • İçerikler emek verilmiş, saygıdeğer ve özgün olmalı; edebî metin değeri taşımalı.
  • Alıntı içeriklerin kaynağı belirtilmeli.
  • İçerikler toplumsal çatışmayı tetikleyecek unsurlar barındırmamalı.
  • Cheetah veya diğer botların geldiği yayınlar oylanmaz.
  • Kullanılan etiketler konuyla alakalı olmalı.

hede_logo.png
Logo

Hede.io Nedir, Ne Yapar?

Hede.io, Steem blok zinciri tabanlı sözlük sitesidir. Hede.io, kullanıcının bir sözlük sitesinden istediği her şeyi sunar ve katkı yapma imkanı verir. Hem kullanıcıların birbirilerini ödüllendirmesini sağlar hem de kendisi ödüllendirmeye çalışır. Ödüllendirmesinin yanında, blok zincire bağlı bir oluşum olduğu için attığınız her entry sonsuza dek saklanır ve hiçbir şekilde silinemez.
Hede.io

Ne kadar güzel değil mi... İşte, fikir ürünü diye buna derim ben.

Ekran Alıntısı.JPG
İlhan Berk

YARIŞMA KONUSU

KURALLAR VE UYARILAR

Hadi gel gelelim yarışmamızın formatına. Sözlük yazarlığı alışageldiğimiz, ismini burada anmak istemiyorum, platformlarda yapıldığı gibi değil. Bir yazarsan eğer, kendin üreteceksin. Kaliteli, üreteceksin ve ürettiğinle de kazanç sağlayacaksın. @edebiyat ve @hede-io kurallarının en başında olanıdır bu kural; özgünlük. Sadece burada değil, hayatımızı da özgün yaşamalıyız. O derece!

Türk Dil Kurumunun Büyük Türkçe Sözlüğünde sözlük kelimesinin tanımı şöyle yapılmıştır:

Bir dilin bütün veya belli bir çağda kullanılmış kelime ve deyimlerini alfabe sırasına göre alarak tanımlarını yapan, açıklayan, başka dillerdeki karşılıklarını veren eser, lügat.

Bir de "tanım" kelimesinin tanımına, bakalım:

Bir kavramın niteliklerini eksiksiz olarak belirtme veya açıklama, tarif.

Neden 'sözlük ve tanım' kelimelerine vurgu yaptığımı anlamışsındır. Sözlük demek, tanım, açıklama demek. Bilinmeyeni, araştırarak öğrenmek ve öğrendiklerimizle ortaya koyduğumuz ürünü kendi yararımıza kullanmakla yetinmeyip başkalarının yararına sunmaktır yazarlık. Edebî bir dille maddeler halinde tanımlayarak sunmaksa sözlük yazarlığıdır. Benim az önce yaptığım gibi 'kopyala-yapıştır' yapmak değildir.

Yarışmadan zevk almak isteriz. Herkesten evvel kedi adıma konuşayım; eğlenmek için buradayım. Tek başıma eğlenmek de sıkıcı geliyor. Etkileşim istiyorum. Hep beraber. Yarışma marışma şeylerine de bu yüzden girdim zaten. Eğlenceli olması için de herkesçe bilinen ve gayet kolay olan bir konu seçtim.

Konumuz "DEYİMLER." Evet, işte bu kadar. Edebiyat dilinde ve halk dilinde kullanmayı sevdiğimiz deyimlerden bir tanesini alıp araştırdıktan ve kendi fikirlerimizle harmanladıktan sonra Hede.io'ya 'entry' yapmak. Budur. İnternet üzerinden şıp diye bulabileceğim bir deyim olmasa süper olur. Öyle deyimler yazalım ki okuyanlar yeni şeyler öğrensin. Örneğin yaşadığımız yörede sıkça kullandığımız deyimlere yer verebiliriz.

Örnek vermek istiyorum.

ya devlet başa ya kuzgun leşe

  • 'Yapacağımız bir işte büyük başarılar elde edeceksek büyük tehlikeler içerse bile, hatta yok olmak bile gerekiyorsa onu göze alırız' anlamında kullanılan deyim.
  • Bu aslında çoğumuzun en az bir kere mutlaka düşündüğü bir durumdur. "Lan ne olursa olsun ben bu işi yapacağım." dediğimiz anlarda nasıl da inanmış bir edayla şahlanırız değil mi... İşte tam bu anlarda bizi hiçbir gücün durduramayacağını düşünürüz. Sonrasında durur muyuz, durmaz mıyız belli değildir; fakat biz o anda kesinlikle çok güçlüyüzdür.

"Bu iş beni büyük bir adam da yapabilir, sonunda yok olabilirim de; "ya devlet başa ya kuzgun leşe" deyip başlamam gerek artık.

Yani ben olsam böyle katılırdım. :) Yarışma süresince ben de deyim ve atasözleri paylaşacağım.

cehov1.jpg
Çehov

Kurallar, Şartlar

  • Özgünlük, özgünlük özgünlük.
  • Yalın ve anlaşılır bir dille yazmak.
  • Yazacağın deyim, kendi deneyimlerinin ürünü olsun. Kendi yorumunu oluştur.
  • Alıntı yapmak yok. Kaynak belirtilse bile alıntı yazılar yarışmaya dahil edilmeyecek.
  • Açıklamasını ve yorumunu yaptığın deyimi, cümle içinde kullan.
  • Yarışmaya dahil edeceğin yazının kısayolunu bu postun altına yorum olarak paylaş.
  • #tr ve #edebiyat etiketlerine mutlaka yer ver.

Hede.io sözlük sitesinin sistemi otomatik olarak #hede-io etiketini başa aldığı için #tr en başta olsun diye bir kuralımız yok. Herhangi bir yerde var olması yeter.

einstein-anagorsel.jpg
Einstein

Yarışma Takvimi

EtkinlikTarih
Yarışma Duyurusunun Yayınlanması16.08.2018
Yarışma Başvurularının Sonlanması19.08.2018
Yarışmaya Katılan Deyimlerin Değerlendirmeye Alınması19.08.2018
Yarışma Sonuçlarının Açıklanması20.08.2018

Slayt39-1.jpg
Osho

ÖDÜL

EtkinlikTarih
1. Yazara6 SBD+@edebiyat Curation oylaması
2. Yazara5 SBD+@edebiyat Curation oylaması
3. Yazara4 SBD+@edebiyat Curation oylaması
4. Yazara3 SBD+@edebiyat Curation oylaması
5. Yazara2 SBD+@edebiyat Curation oylaması

Toplamda 20 SBD dağıtılacak ve ilk 5 kişi dışında kalan diğer birkaç kişiye de alternatif hesaplar tarafından upvote yapılacak.

@edebiyat Discord Sunucusuna katılmak için tıkla
@hede-io Discord Sunucusuna katılmak için tıka

Yanımda olduğunuzu biliyorum.

turgut-uyar-sozleri_701513.jpg
Turgut Uyar

Sevgiler.

Sort:  

Güzel bir etkinlik planlamışsınız, tebrikler @edebiyat. Ben de fırsat bulup katılmaya çalışacağım. Selamlar.

Teşekkür ederim efendim. Her zaman beklerim.

Selamlar. Proje düşüncesinden dolayı teşekkürler. Umarım steemit platformu bu tip çalışmaların çokça olduğu bir yer olur. Yazımın linki;
https://steemit.com/hede-io/@pafulim/findik-kabugunu-doldurmaz

bu ne hız :))

Rutin olarak Tr tag larını kontrol ederken karşıma çıktı.🙂Geçen ki yarışmaya kimsenin katılmamasına çok üzüldüm.Şimdi tam zamanı diyip yazdım.

Yılmak yok, demiştik. :)

Daima ileri 🙂

Ya devlet başa ya kuzgun leşe. :)

Ben de kendimi hızlı sanırdım. :)

Çok güzel bir etkinlik. Tebrik ederim. Katılımcılara başarılar :)

Teşekkür ederim. :)

güzel bir proje. umarım katılan çok olur. kaliteli eserler ortaya çıkar.

Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Umduğumuz bulduğumuzla aynı olsun. :)

Harika bir etkinlik düşümüşsünüz. Deyimleri çok severim ve yerinde kullanırım. Güzel bir katılım olur inşallah. Ben de bu güzel yarışmaya katılım sağlayacağım.

@ahmetchef katılmış bile maşallah duyarlılığından dolayı tebrik ederim onu.:)
Ayağını sürümüş de gelmiş arkası geleceğine eminim. (bir deyim kullandım bile 🤗)

Çok teşekkür ederim efendim. :)

Teşekkür ederim.@baycan Geçenki yarışmaya katılım olmayışı beni çok üzmüştü.

Sağlık olsun. Kimsenin zorla bir yarışmaya katılımını sağlayamayız, burası insanların keyifle paylaşımlarını yaptığı bir platform. Katılan da sağolsun katılmayan da. 😄

Aynen öyle 😀 Platforma lafımız yok cidden güzel bir yer.

yarışma duyurusunu bile keyifle okudum, genelde çok sıkıcı olurlar:)
tebrik ediyorum şimdiden, katılımın bu kez iyi olacağını tahmin ediyorum:)

Teşekkür ederüm. Sizi de beklerim. :)

Tebrik ederim hocam güzel bir yarışma hazırlamışsın umarım katılım yüksek olur...
Hede-io yu kullanmayı öğreneyim bende, hiç denemedim şimdiye kadar :)

Kesinlikle kullanılması gereken bir platform. Şahsen böyle düşünüyorum.

Teşekkür ederim.

Biraz kafa yorayım bakalım insallah olur zor olmasa gerek :)

Çok kolay steemitten daha kolay yaparsınız katkınızı bekliyoruz :)

https://steemit.com/tr/@hede-io/hede-io-tanitimi
Burada entry nasıl paylaşılır kısmı size yeterli olacaktır katkı sağlamanız için :)

Çok teşekkür ederim link için şöyle bir göz attım akşama inşallah daha detaylı inceleyip kullanacağım. Yarışma için biraz farklı bir yazı hazırlayayım bari :)

Bit kaç tane örnek deyim karikatürü.
images (35).jpeg
Sinek-avlamak-deyiminin-karikaturu.jpg

https://steemit.com/hede-io/@baycan/deyimler
Güzel bir etkinlik keyifle katıldım emeği geçenlere teşekkür ederim :)

Başarılar dilerim. :)

Sonunda yazmaya vakit oldu :) ne güzel bir yarışma olmuş. hemen bir şeyler karaladım:)https://steemit.com/hede-io/@junostar/kel-basa-simsir-tarak
katılımcılara başarılar dilerim...

Hadi bakalım. :)

Başarılar dilerim katılmana çok sevindim. 😃

Teşekkürler arkadaşım sana da başarılar.

https://steemit.com/hede-io/@mesafe/yarin-oebuer-guen

Ilk sozluk calismam nasil paylasim yapildigini öğrendim :))

Tebrikler ve başarılar. :)

Başarılar dilerim katkın için teşekkür ederim güzel arkadaşım 😃

https://steemit.com/hede-io/@geographer/el-bebek-guel-bebek-bueyuemek katıdıldım. Bu güzel etkinlik için @edebiyat ta teşekkürler. ...

Ben teşekkür ederim. Başarılar dilerim :)

Başarılar dilerim

https://hede.io/yele-vermek--2674
Başardım sanırım, katıldım galiba yani bilmiyorum :)
Herkese başarılar diliyorum...

Size de başarılar dilerim. Güzel ve çok güncel bir deyim.

Çok teşekkür ederim...

Başarılar dilerim hocam. :)

Çok teşekkürler hocam :)

Biraz laf çarpılmış sanki :D Hayatım giderek daha kaos oluyor. İçerik de sık yazamıyorum artık kusuruma bakmayın. Fakat elinize sağlık oldukça iyi bir konu ve tarz olmuş.

İtiraf etmek istiyorum; benim de hayatım giderek bombok oluyor. Sanırım kötü şeyler yapacağım!

Güzel şeyler zevk vermiyor mu?

Hayır vermiyor. Aslında artık hiç güzel şeyler göremiyorum.

Daha güzel bak üstat.

Bakamıyorum hocam. Artık güzel veya çirkin, bakmak içimden gelmiyor. Bu yüzden göremediğimi biliyorum.

Hayır yanlış anlattım. Çirkin şeyleri çok çabuk algılıyorum. Seçiciliğim başladı sanırım algılarken. Çirkini gördüğümde ise savunmalara, sonra saldırılara geçiyorum. Tutamıyorum kendimi.

Ben de dengede kalmakta zorlanıyorum bazen. Dediğin yönelimleri yaşadım dersem yalan olur ama her zaman seni gerçek dünyaya çekecek o psikolojiden çıkaracak bir kişi bir uğraş vardır. Sarılmak iste yeter