tosuncuk firarda

in #tr6 years ago

bir kaç sene önce mezun olmama yakın zamanlarda devlet hayvancılık işine gireceklere hibe veriyor, faizsiz kredi veriyor dedikoduları vardı. henüz mezun olmamış olsak da hayallerimiz tam bir beyaz yakalı hayali idi. elimizdeki paraya kredi eklesek ege'de hayvancılık yapsak olur mu diye düşünüp bir arkadaşla araştırmıştık.
vardığımız sonuç ise kendine ait tam donanımlı bir arazin olsa dahi para mara kazanamadığın idi, holding kursan dahi kar marjı düşük olduğu için sürümden kazanabildiğin idi. bu sonuçtan sonra da kendimize gülmüştük, millet hayvancılık yapamıyor, köyünü terk ediyor, istanbulda asgari ücretle çalıştırılıp ona hayvan muamelesi yapılmasına göz yumuyor, bir akıllı biz miydik diye.
bu çiftlik bank'ın reklamlarını da sosyal medyada görmüştüm. saçma sapan, sürekli çıkan dolandırıcı uygulamalardan diye düşünüp üstünde çok durmamıştım da.

gerçekten inanılmaz bir şey, ben kedime 40 liralık kum alırken bile sitenin sertfikasını inceliyorum, daima sanal kart kullanıyorum, yorumlarına bakıyorum.

millet ne olduğu belirsiz bir şeye kredi çekip yatırım yapmış. nasılsa krediden kat kat fazla kazanacağım demiş. bir akıllı sendin değil mi? bankalar falan gerizekalı değil mi? sana kredi veriyor, ama senin yatırım yaptığın çiftlik bank'ı keşfedemedi yani?

alayınızın çocukları var, bu çocukların yoksullaşmasına üzülüyorum sadece, sana üzülmüyorum bu kadar gerizekalı olunmaz çünkü. 100 lira yatırdığın parayı bilgsayardan saçma sapan bir şey oynayıp bir kaç ayda kat kat geri alabiceğini düşündüysen senin kabahatin. reklamlara 2-3 tane inek koymuşlar, sen de ikna olmuşsun. sen mağdur falan değilsin. gerizekalısın.

helal olsun be dombili. bir de ekşiciler red pill, alfa erkek muhabbeti yapıyordu. en alfamız senmişsin helal olsun, güle güle harca o parayı.
ciftlikbank.jpg

Sort:  

Şu yanındaki artistin bu kadar kolay yırtmaması lazım işten. Ben reklam yüzüyüm demiş uyanık. Filistin bizim kırmızı çizgimizdir derken de mi reklam yapıyordun, ne alaka...

Kesinlikle

Yalnız bi konuda sana katılmıyorum adam sözünü tuttu Avrupa nın en büyük sığır çiftliğini kurdu 77 bin baş sığır. Hem yem masrafı ahır masrafı olmadan hatta o kadar zekice bi sistem ki hayret ettim. Mesela sen kredi çekip ege de çiftlik kuracaksın sonra süt peynir et üretip bunu satıp para alacaksın karşılığında. Bunun sığırları direk para veriyor altın yumurtlayan tavuk gibi.

Doğru söylüyorsun büyük bi sığır çiftliği😁😂

Herkese uruguayda diye algı yaptırıyorlar. Şuan Hollanda’ya kaçtı. Orda da müteahhitlik yapacakmış...

O kadar malumatım yok ama olabilir .)

Sonucta dombiliyi tebrik etmemiz lazım kolay degil binlerce kişiyi dolandırmak :)

Jet fadıl, sülün osman gibi üstadların arasına ismini yazdırdı. güzel günlerde harcasın.enayi parası.baldan tatlıdır :))

ne kadar acik sozlulukle gerizekalisiniz demişsin 😂😂 Demekki insanlar bu kadar cok zengin olmak istiyoo ki deeerece guvn vermisler ve o bosluga dusecek kadar boslktalarmis ne yazik