RAMAZAN AYINDA YARDIMLAŞMA [Cointurk 30. Projesi] [gamzersoz#1652]

in #tr6 years ago

2018-2F05-2Framazan_2018_864X225.jpg

Birlikte çalışmak veya yardım etmek bu bir yardımlaşma veya yardımseverliği önemli olupta yaygın bir toplumsal değerlerdir. Yani insanlar çok değişik konular ile birilerine yardım etmeye denir. Ve bu durumda ramazan ayı hepimize bereket ve bolluk getiren bir aydır. Ben bu ayda da yardıma muhtaç insanların ve yoksul kişilerin bilincinde olarak elimden geldiğince küçükte olsa yardımım gerektiğini düşündüm ve yardım yapmaya karar verdim. Bizim mahallede durumu kötü olan komşumuza yardım etmek istedim. Çünkü durumu kötü olduğu için kıyafet yardım ettim. Yardımlaşma hissinin mutluluğu gibisini görmedim. Yardımlaşmanın makbul olanı ihtiyaç sahibini arayıp bularak gizliden gizliye yapılan yardımdır. Kuran-ı Kesimde de yazıldığı gibi "iyilikte ve takvada birbirinizle yardımlaşın, günah ve düşmanlıkla yardımlaşmayın". Yardımlaşmak toplumun içinde bağlanmayı yeni kenetlenmesi veya insanların duygularını sağlar. Yapılan yardım ne kadar düzenli, temiz ve karşı tarafı kırmadan, incitmeden güzel bir şekilde olursa amacına ulaşması o kadar hızlı olacaktır. Yalnız kalan insanlar toplum halinde yaşayan varlıklardır. Ve bunlar birbirleri ile iyi geçinmeli ayrıca birbiri ile dayanışma içinde olmalılardır.

YARDIMLAŞMANIN ÖZELLİKLERİ

● Yardımlaşmak toplumun veya insanların yaşamındaki yapmakya olduğu değişikliktir.
● Yardımı yapan ile yapılan ilişki arasındaki bağ sevgi doğurur.
● Yaptığımız yardımlar ile yoksulların tümü korunmuş olurlar.
● Yardım edilen kişi değil, yardım eden kişi daha çok mutlu olur.
● Maddi yardımların güçlü birlik ve beraberliği içinde bulunmaları bulunmaları en güzel ve en büyük etkenlerden biridir.
● Yaptığımız yardımlaşmanın yaygın olduğu insanlarda dostluk ve kardeşlik duyguları daha da güçlü olur.

RAMAZANDA YARDIMLAŞMANIN ÖNEMİ

Ramazan ayında yardımlaşmanın önemi insanları bir birlerine dayanışma çevresinde yakınlaştırır. İnsanlar yardımlaşmayı ne kadar kabul etmezse de bu durumu görmezden gelse bole hepimiz aynı toplumda yaşıyoruz. Bizler birbirimizin halinden ne kadar iyi anlarsak anlayalım veya bizler birbirimize ne kadar yardımcı olursak olalım bize verilen huzuru ve selameti bir o kadar sonsuz olacaktır. Kişiler yalnız başlarına güçsüz bir şekilde bir çok şey için yetersiz kalabilir bu. Ama bunu birer grup olarak hareket edilirse yalnız başınayken yapamadığı bir çok şeyi kolaylıkla yapabileceklerdir. Ramazan ayında yapabileceğim en iyi şey elinde olan kullanmadığım ve israf ettiğim şeyler ile yardımda bulundum. Ve bu yardımda bulunduklarımın hepsi temiz ve kullanılabilit kıyafetlerdir. Bana göre komşu komşunun küpüne muhtaçtır. İnsanların arada yeni bazen öyle bir ıhtiyacı oluyor ki yeni o en kendisi bunu yapamayacak duruma gelebilir o yüzden en yakınındakinden de yardım isteyebilir. O en yakın kişi ise çoğu zaman komşu olur. Bende bu yüzden komşuma yardımda bulundum.

YARDIM PAKETİM

● 2 adet ayakkabı
● 2 adet tişört
● 2 adet gömlek
● 2 adet kot pantolon

Yardım paketimde bu sıradıklarım vardı. Ve bunların hepsi düzgün, temiz ve hepside kullanılabilir kıyafetlerdir. Bu paketimdeki kıyafetlerin hepsi tertemiz. Bu yaptığım bu yardımı asla karşılık beklemeden ve bu yardımı çok seve seve yaptım. Bunu yaparken çok mutlu oldum.

YARDIMLAŞIRKEN HİSSETTİKLERİM

Benim hissettiğime göre yardımlaşma konusunun en önemli şeyin sadece niyet olduğunu bildirmek istiyorum. Eğerki niyetiniz nedirse kesinlikle de amacına ulaşır. Ben bu yardımı böyle mübarek ayda yaparken çok mutlu oldum ve ailem benle grur duydu. Bana göre en güzel mutluluğu yaşadım böyle bir durumda bulunduğum için. Ben çok mutluyum böyle değerli bir ayda yani ramazan ayında durumu pek iyi olmayan komşumuza yardımda bulunduğum için ve benim maddi durumumun yetebileceği kadarını yapabildim ve bu güzel ay içerisinde de maddi durumumun yettiği güç itibariyle yardımda bulundum. Ayrıca bu durumda olan kişilerle yalnızca ramazan ayına özel yardımlardan daha fazla diğer olan günlerimizde de yardımlar etmeye de karar verdim. Benim bu yaptığım yardım komşumuzu çok mutlu etti ve çok sevindirdi.
Proje Önerisi

Steem dolların düşüşü hakkındaki düşünleriniz.

Sort:  

Proje kurallarında eksiklikler görüyorum lütfen tamamlayıp discord üzerinden destek ekibi ile iletişime geciniz.