Toplumsal kurallara(!) psikolojik yaklaşımlar. (1)

in #tr6 years ago

Merhabalar,

Dün bir iş toplantısı için orta halli bir kurumsal şirketi ziyarete gittim.
Yuvarlak ahşap toplantı masaları, deri döner koltuklar, yeterli miktarda karşılama personeli ve prosedürleri, camekan yönetici odalarıyla güçlendirilmiş ve birbirine adeta basamaklarla bağlı, hiyerarşik çalışma kolonileri...

Her personelin mutlaka bir işi ve her personelin mutlaka kaytarmak için bir alt kademeden beklediği bilgiler vardı.

Neyse paylaşmak istediğim konu, aslında hem kendi içinde bir ironi barındırırken hem de toplumun içinde bulunduğu eksiklikleri ortaya çıkartan bir kanayan yara.

yonetim.jpg

Aslında, içerik açısından gayet sağlam dayanaklara oturan bir konuyu, bu denli detaylarına kadar düşünüp, adeta ilan-ı aşk edercesine duvarlara yazacak kadar ciddiye almış olan sayın "yönetim" adlı kişiye sevgi ve selamlarımla.

Dip Not: Bu yazıyı okurken, kısa boylu bir adamın basketbol oynadığını düşünüp, rebound almak için tuvalet fırçasını kullandığını hayal ettim. Konuyu hem özetleyip hem beni bu denli hayaller dünyasına, betimlemeleriyle sevk eden güzel insanlara selamlarımla.

Tabikisi biz neyi, nerede ve nasıl kullanacağımızı iyi biliriz. İyi bilmek de bizden iyisi can sağlığı...

İroniyle kalın :)