Tarımda Fıstık Zamanı

in #tr6 years ago

IMG-20180807-WA0016.jpg
Bugün sizlere kaç gündür olmayışımın sebebini anlatacağım. Kaç gündür tarımla çok yoğun bir şekilde uğraşıyorum. Sizlerle fotoğrafımla beraber paylaşmak istedim. Gerçekten de tarım alanında faaliyet gösteren bilgi şirketleri olsun veya fabrika ar olsun şu anki zaman dilimi içerisinde çok yoğunlar. Tabi ki biz çiftçilerle öyleyiz. Daha önceden de yazımda sizlerle tarımdan bahsetmiştim. Bizim köyde ben sürekli fıstıklarla ilgileniyorum.
IMG-20180807-WA0032.jpg
İşte resimdeki gibi bu şekilde ağaca çıkıp fıstıkları sirkeliyorum. Ailemle birlikte fıstık işiyle ilgileniyorum. Isim sürekli tarlalarda geçiyor. Bu ağaçların hepsini büyüttük. Ben 6 yaşından beridir. Bu ağaçlarla baktım büyüttük. Bizim buralarda hep böyle küçüklükten başlarız işe evin tek erkek çocuğuyum. Benden büyük ablalarim ve kız kardeşlerim var. Gerçekten evin tek erkek çocuğu olmak çok zor. Bütün yük bende oluyor. Tarım işinde gerçekten de birikim olmuyor. İIMG-20180807-WA0031.jpg
Ailem İşte hepsi bana yardımcı oluyorlar. Bizim aile biraz kalabalık aile :) arkamda da iki kardeşim onlarda daha çok küçükler onları da tarlaya getiriyor annem. ikisine de kıyamıyorum. Arkamdaki iki kardeşim de toprakla oyun oynuyorlar. Onlar eğleniyorlar biz ise çok yorgun düşüyoruz. Mecbur ekmek parası çalışmak zorundayım. Benim öyle laylaylom bir hayatım yok. Steemite bile zaman zar zor buluyorum. Keşke zamanım olsa da sürekli steemitte kalsam. Ama o günler de gelecek. Dediğim gibi bu ay gerçekten çok yoğunluk var.
IMG-20180807-WA0030.jpg
Yorgunluktan ölüyorum. Baksanıza yüzümdeki ifadeye kendi kendime gülüyorum. Etrafım fıstık dolu :) yani iyi ki çalışmayı seven biriyim. Sevmeseydim bu fıstık tarlası hiç gitmezdi galiba.
IMG-20180807-WA0002.jpg
İşte bahsettiğim iki kardeşim bunlar. Biri kız diğeri de erkek kardeşim ikisi de toprakla oynuyorlar. Durun diğer resimlerini de gösterim sizlere de
IMG-20180807-WA0028.jpg
Bakın burada biz çalışırken o üstünü başını batırmış durumda. Çok tatlı olmuş maşallah.
IMG-20180807-WA0027.jpg
Burada da onlar oyuna dalmış oyun oynarlarken çektim onları. :)
IMG-20180807-WA0026.jpg
Bakın burada da tarlanın içinde bostan ekmiştik. Onları da topladık. Hepsi organik, doğal ve yerli dir.Bunların hepsi de çok sağlıklı sebzeler.Her neyse ışte kardeşlerim bunlar. Şimdi sıra gelelim bana ve tarıma Gerçekten yaşım küçük ama bir tarım mühendisi kadar bilgiliyim. Tabi fıstık ve sebze konusunda öyleyim. Ne nasıl olur, ne nasıl edilir hepsini bilirim. Koylulerin hepside birşeyler ek ince bana danışırlar. Bakmayın böyle yaşımın küçük olduğuna maşallahım var.
IMG-20180807-WA0025.jpg
Ağaçtan sirkeledigim fistiklarin hepsi de bu. Bizimkiler de burada topluyorlar
Fıstıkların hepsinden yaprakları ayıklayıp kovaya koymuyorlar bende koç adamı fıstıkları çuvallara boşaltıyorum.
IMG-20180807-WA0024.jpg
Bakın burada resimdeki gibi bu şekilde kovadan çuvala boşaltiyorum. Sonrada fıstık dolu çuvalları traktöre koyup eve götürüyoruz evde de fıstıkların kabuklarını soyuyoruz.
IMG-20180807-WA0023.jpg
Burada fıstıkların dolularını ve boş olanları ayırıyoruz.
IMG-20180807-WA0022.jpg
IMG-20180807-WA0021.jpg
Burada ben ağaca çıkmışım bizimkilerde fıstık topluyorlar.
IMG-20180807-WA0010.jpg
Aynı şekilde bursa da fıstık topluyorlar.
IMG-20180807-WA0019.jpg
Aslında ailecek çalışmak çok güzel geçiyor.Burada ailece topluyoruz.
IMG-20180807-WA0018.jpg
Burada da fıstıkları kuruttu artık dama serip kuruttuk. Artık fabrikaya götürebiliriz. Her zaman ki gibi kardeşim tüm resimlerde çıkıyor.
IMG-20180807-WA0017.jpg
Tarımla ilgili biraz konuşalım bu kadar resmi yeterli bence :) Biz tarımcılar para biriktiremiyoruz. Biz çiftçilerin %80'i çiftçilik faaliyetlerinde para biriktirerek kadar kazanmadıklarını belirtmişler. Çiftcilik faaliyetlerinden iyi para kazanabilecek kadar para kazanamıyoruz. Sonumuz ne olacak bilmiyorum. Umudum Steemitten yana paranın yükselmesini dört gözle bekliyorum. Biz tarımcılar yatırım bile yapamıyoruz. Karnımızı zar zor doyuruyoruz. Gerçekten çok zor keşke yatırım yapacak kadar param olsa hiç durmam steemitte yatırım yapardım.
Bu günlük bu kadar yeterli artık gidip çalışma zamanı bir diğer yazımda görüşmek üzere :)

Sort:  

Allah kollaylıklar versin bol bereketli olsun hasadınız. Nerde bu tarımı yapıyorsunuz.

Şanlıurfa'nın suruç ilçesinde

Kolay gelsin. Kazanciniz bol solun. Foroğraflarda güzel olmuş)

teşekkür ederim.

Congratulations @ismailtas! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

3 years on Steem - The distribution of commemorative badges has begun!
Happy Birthday! The Steem blockchain is running for 3 years.
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Congratulations @ismailtas! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You got more than 10 replies.
Your next target is to reach 50 replies.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support the HiveBuzz project. Vote for our proposal!