Hayvanlardan da Zarar Gelir Köpek Isırması

in #tr7 years ago

Hayvanlar alemi, insanlara göründüğü kadarıyla büyük bir tatlılık ve şefkat uyandırıyor. Özellikle yakın zamanlarda birçok yabani hayvanın dahi evcilleştirilmesiyle, belgesellerde insanın dünyaya dair umutlarını kabartan ufak mutluluklar ortaya çıkıyor. Fakat hayvanlar maalesef çok da göründüğü gibi olmuyor. İç güdüleri gereği bazen saldırganlaşabilen hayvanlar, hiçbir şey yapmasanız da size ciddi zararlar verebiliyor.

Yaklaşık 1 ay önce Kocaeli’nin en işlek caddesinde yürürken arkamdan koşarak gelen köpek bir anda arka adele kısmımdan ısırdı. Olayın şokuyla ne olduğunu anlayamadım, çünkü ortada köpeğin beni ısırması için herhangi bir sebep yoktu. Tramvay yolundan geçerken biraz fazla inşaat alanına doğru geçtim sanırım. 2-3 tane köpek de inşaat alanının orada bekliyordu. Sanıyorum ki beni kendileri için bir tehlike olarak gördüler. Fakat öyle bir durumdayken insanın bu kadar sağlıklı düşünebilmesi pek mümkün olmuyor. Isırmayla sinirlerimde meydana gelen boşalma sebebiyle ani bir tekme kaldırdım havaya. Köpek sanıyorum ondan irkilip biraz geri kaçtı. Daha sonra tekrar üstüme doğru geldi, fakat aramızdaki mesafe açıldığı için devam etmedi. Ben ise koskoca caddede insanların tuhaf bakışları arasında, acı bir gülümsemeyle yoluma devam ettim.

Adele kısmım hala acıyordu, anladığım kadarıyla kan yoktu fakat kuduzun gözenekler ve doku yoluyla da bulaşabileceğini duyduğum için hastaneye gitmem gerektiğini farkettim. Güzel bir buluşmaya hazırlanırken kendimi acilin ortasında buldum. İnsan, hiç hesapta yokken, hiç hazır değilken böyle şeyler yaşadığında olayın öznesi olduğunu, ortasında kendisinin bulunduğunu anlaması için bile belirli bir süre geçmesi gerekiyor. O süre geçtiğinde ise ben pansumanımı olmuş, aşımı vurulmuştum.

4 aşı daha vuruldum o günden sonra. İlk gün, üçüncü gün, yedinci gün, on dördüncü gün ve otuzuncu gün. Kuduz aşısının tek seferde etki etmemesi riskine karşılık böyle bir uygulama bulunmuş. Zira kuduz olan bir insanın yaşama şansı neredeyse sıfıra iniyor. Kanserden bile daha riskli görünüyor istatistiki açıdan. Ben aşılarımı vuruldum ve tedavi oldum fakat, bir daha asla köpeklere eski masum gözlerle bakamadım.

Sort:  

geçmişler olsun :( yaşadığınız gerçekten korkunçmuş.

teşekkür ederim biraz sıkıntılı zamanlar yaşadım ama geçti :)