Bir Bisikletçinin Pedal Öyküleri #3: İlk Uzun Yol Sürüşüm

in #tr6 years ago

20180130_173150.jpg

Hello everyone!
I will share with you a few chapters of my first long-distance driving performance and memories of my driving course in this post of the "Pedal Stories of a Biker" series. In the first place, I got these records with the "Samsung health" application on my phone. However, 100% cannot measure correctly. I'll be able to handle this problem when I get the bike computer in the days to come. Now let's take a look at what we're doing to come together.

Herkese Selam!

"Bir Bisikletçinin Pedal Öyküleri" serisinde bu yazımda sizlere ilk uzun mesafe sürüş performansımın kayıtlarını ve sürüş rotasındaki anılarımdan birkaç kesit paylaşacağım. İlk aşamada tuttuğum bu kayıtları telefonumdaki "Samsung Health" uygulamasıyla elde ettim. Ancak %100 doğru ölçüm yapamıyor. İlerleyen günlerde yol bilgisayarı aldığımda bu sorununda üstesinden gelmiş olacağım.Şimdi gelin birlikte neler yaptığımıza bir göz atalım.

İlk Uzun Mesafe Sürüşüm

Bisikleti ilk aldığım dönem de gerçekleştirdiğim ilk sürüşlerde bisiklete alışmaya çalışıyordum. Gün geçtikçe daha farklı yerlere gitmek yeni yerler keşfetme isteği ile biraz şehirden uzaklaşmaya karar verdim ve yola çıktım. Her zamanki güzergâhımı izleyerek ve bisiklet yolunu kullanarak sürüşe başladım. Hava oldukça güzeldi. Kordon insanlarla doluydu. Güneş yavaştan gün batımına doğru yol alıyordu. Beni bekleyen harika manzaralar olacaktı.

İlk başlarda yeterli kondisyona sahip olmadığımdan hız yapmaya çalışsam da bunu sonuna kadar gücü kendimde bulamıyordum. Nefesim yetmiyor ve bacaklarımda pedallara yüklenecek güç kalmıyordu. Ancak zamanla bunların üstesinden geleceğimi bilerek umutsuzluğa kapılmadan yoluma devam ediyordum. Gerekli yerlerde tempomu düşürerek yola devam ediyordum. Ne de olsa yarış da değilim. Manzaranın ve sürüşün keyfini çıkarmak gerekir. :)

Bisiklet yolunun sonuna geldikten sonra artık nereye gitmek isterseniz oraya gidebiliyorsunuz. Daha önce girmediğiniz sokaklar, yollar, parklar, patikalar... Tabi ki bunun tehlikeli yanları olabilir. Şahsen böyle bu durum başıma da gelmiş oldu. Kısaca onu da anlatayım.

Bu sürüş sırasında dönüş yolunda istediğim yoldan gitme özgürlünü kendimde bularak bisiklet yoluna farklı bir yoldan dönmek istedim. Ancak girdiğim yol çıkmaz sokakmış... Tam ben bunu farkettiğim yerde sol yanımdan bana doğru hızla koşan bir bekçi köpeğini farkettim. Yolun biteceğini ve yaklaşan tehlikeyi analiz ederek yeni rota oluşturuluyor.... :) Hemen kıvrak bir hareketle U dönüşü yaptım ben bunu yaparken önüme çıkacak olan köpek yanımdaki park halindeki arabadan benim bu hamlemi farkedemedi ne yazık ki. Böylece kısa süreli bir şaşkınlık yaşamasına sebep olarak hızla pedallara yüklendim. Arkadan gelecek kadar yürekli değilmiş neyseki... :D

Olay 14 numaralı noktada gerçekleşmişti.

20180222_142904.png

Sürüş Rotam

Siz siz olun böyle durumlar için önleminizi almaya bakın. Ya da öncesinden bildiğiniz yolları tercih etmeye çalışın. Yani aniden depara kalkıp kaçamayabilir hatta panikleyip kaza dahi yapabilirsiniz.

Performans Değerlendirmesi

Bu kısmı şu yüzden yapıyorum; İlk aşamadan ilerleyen zamanlarda nerelere geleceğimi görmek ve karşılaştırma yapabilmek. Şimdi gelin kayıtlara bir göz atalım.

20180222_143031.jpg

En başta belirttiğim gibi program duraklama ve hareketleri tam zamanlı algılayamıyor. Bu nedenle süreler tam net sonuçlar değil. Ama en azından neler yaptığımı görebilecek kadar veriye sahip.

  • Toplam harcadığım kaloride program tarafından belirlenen pek de sağlıklı bir veri değil. Ama aşağı yukarı bu değere yakın bir enerji tüketimim olmuştur.

  • Maksimum hız benim en çok merak ettiğim ve sürüş bittiğinde ilk kontrol ettiğim kısım. Her ne kadar beklediğim sonuçlarla karşılaşamasam da.

İlerleyen zamanlarda daha kapsamlı veri elde edebilmek için yol bilgisayarı aldığımda kadans ve kalp ritmi gibi verileri de sizlerle paylaşıp daha net verilerle analiz yapma fırsatı da bulacağım. Böylece kendi performansımı ve hedeflediğim noktaya giden yoldaki gelişimimi görmüş olacağım. Tabi ki sizlerle de paylaşacağım. :)

25 Km belki uzun bir mesafe olmayabilir ancak ilk aşama için uzun ve zorlayıcı bir sürüş oldu. Bu sürüşde uzun sürüş için gerekli olan şeyleri belirledim. İlerleyen zamanlarda bu eksiklikleri tamamlamış olduğum bir başka yazı daha paylaşacağım. Tecrübe ettiğim ve olmazsa olmaz noktalardan bazıları şunlar;

  • Rüzgardan korunacak giysi vs. ( Rüzgarlık,Buff...)
  • Bisiklet taytı (Pedli tayt)
  • Termal suluk
  • Enerji ihtiyacınızı karşılayacak atıştırmalık vs.

Bir yazının sonuna daha gelmiş bulunmaktayız. Umarım okurken keyif almışsınızdır. Elimden geldiğince yaşadıklarımı ve hissettiklerimi sizlere aktarmaya çalışıyorum. Görüşlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere sağlıcakla kalın!

20180130_173020.jpg

Önceki Yazılar:

Bir Bisikletçinin Pedal Öyküleri #1: Hikâyenin Başlangıcı

Bir Bisikletçinin Pedal Öyküleri #2: Şehirde Bisiklet Kullanımı ve Deneyimlerim

“Bicycling is a big part of the future. It has to be. There’s something wrong with a society that drives a car to work out in a gym.”

"Bisiklet geleceğin önemli bir parçası. Olmak zorunda. Spor yapmak için spor salonuna arabayla giden toplumda bir yanlışlık var."

Bill Nye

Sort:  

This post has received a 0.07 % upvote from @drotto thanks to: @banjo.

Lastozgur yazıyı okuduktan sonra yaşasın bisiklet kardeşdeliği demek istedim✌Keyifli rotalar kesfetmen dileğiyle☺

Teşekkür ederim. 🙂 Yeni rotalar,yeni maceralar pek yakında...