Önce kendi Kriptomuzu çözmeliyiz!

in #tr6 years ago

laptop-3087585_960_720.jpg

Merhaba arkadaşlar, bir süreden beridir, ne uzmanlık alanımla ilgili ne de herhangi bir konuda İngilizce yada Türkçe, yazmak içimden gelmemişti. Hatta şu an bu cümleleri yazarken bile bunu yapmak istiyor muyum bilmiyorum, doğrusu! Nerdeyse bir yılın sonunda oluşan bu isteksizlik ya da tükenmişlik halinin sebepleri neler olabilir, epeydir düşünüyorum. Neden çok severek yaptığım işi, artık aynı hevesle yapamıyorum? Bunu yaşayan ‘’tek’’ ben mi varım?
Evet bu uzakta kalmanın sebeplerinden belki de en somut olanı, giderek artan merak ve ilgimin kripto paralara kayması olabilir. Bu konuda kesinlikle bir iddiam yok ama 1 yılda çok mesafe aldım. Henüz yolun başında olduğumu fark edecek kadar, bu piyasada zaman geçirdim.

Hayatta kalmak için; bilgi…

Biliyorum ki son birkaç ay içinde steemit ve kripto para piyasasına bir çok yeni arkadaş katıldı. Eminim ki bu sayısı katlanarak devam edecek. Ve bugün aramıza katılan arkadaşlar bile 1 yıl sonrasını düşünürsek eğer, çok şanslı bir konumda olacaklardır. Ama maalesef bu işler sadece şans ile yürümüyor.


Bilgi her işte olduğu gibi burada da en büyük silahımız, en azından bu piyasada hayatta kalabilmek adına. Evet öncelikli amacımız hayatta kalmak olmalı, bu mecazı lütfen kulak arkası etmeyelim. Herşeyin bir döngü içinde devam ettiği kripto para dünyasında, kazançlar da kayıplarda büyük olabilir. Belki de ilk hedefimiz kaybetmemek olmalı. Her ne kadar yüksek risk yüksek kazanç şansı getirsede emin olun bu durumlarda her 10 kişiden belki bir, belki de ikisi bu şansa sahip oluyor.

Şans; ancak sabredenlerin…

Evet hepimizin az ya da çok zengin olma şansı var ama bu şansı piyango ya da lotodan farklı kılan bir gerçek var. Bu gerçek ise bilgi.

Eskiden benimde çok sık yaptığım bazı hatalar vardı ve inanın hala hata yapıyorum… Ama ne zaman hataları aza indirdim kazançlarım arttı ne zaman ki ben bu işi biliyorum, haftaya X2 yaparım dedim, elde ki bulgurdan da oldum… sizlere tavsiye vermek belki haddim değil ama bu yazdıklarımı kendime mesajlar olarak okuyun. Belki tanıdık gelen noktalar olur ve üzerinde sizde biraz düşünürsünüz, kim bilir!

Neler yaptım, yapıyorum ve yapmam gerek…

İlk zamanlar nerde bir proje var; fiyatı artan herkesin peşinden koştuğu bende atladım o trene… Farkettim ki ben ne zaman o yükselen yeşil muma katıldım, ilk gelenler çıkmış bile… Tipik bir tepeden al, dipten sat sendromu. Panikle aldığımı panikle sattım ve öğrendim ki çoğunlukla aynı yöne üstelik geç kalarak katılırsan, sonunda yalnız kalırsın…
Fiyat giderek düştüğünde ise bir an önce elden çıkarmak paniği ile yine tepeden aldığım insanlara, dipten satmış oldum.

Bu iş bana göre değil, çok şansızım… Aldım – düştü & sattım – yükseldi

Eğer bu cümleleri sık kullanıyorsanız, üzgünüm ama çok yanlış yerde ve zamandasınız. Üstelik sabır gibi bir yardımcınızda yoksa, eyvah ki ne eyvah!!
Hiçbir sey sürekli artmaz ya da düşmez! Kripto para borsalarının hayattan pek bir farkı yok aslında, belki bilinen yatırımlardan en büyük farkı ;henüz bir bebek olduğundan tüm fizyolojisi çok hızlı her iki yönlü de. Ve bu hıza ayak uydurmak ciddi tecrübe ve bilgi istiyor. Tabi çelik gibi bir irade ve sağlam bir ekonomik destekte gerekiyor.

bitcoin-2643188_960_720.jpg

Pes mi edelim….

Tabi ki hayır, pes edenler asıl kaybedenlerdir… Ama önce ben dahil hepimiz bir gerçeği kabul etmeliyiz. Bilgi ile yoğrulmuş, pratikle geçirilmiş zamana ihtiyacımız var.
Teorik bilgiler hayatın (ABC)sidir. Ve evet en başından ögrenmemiz gerekir. Kripto para nedir? Blokzincir nedir? Madem ki bu işe para koyuyoruz, beklentimiz olanı tanıyalım ki doğru hedefler ve yatırımlar koyalım ortaya.
** Hayallerimizin peşinden gerçek bilgiler ile koşalım** o zaman bilgi bir silaha, hayaller gerçeğe dönüşür. Bu konuda internette çok sayıda kaynak var ve lütfen trade sinyallerini, teknik analizleri takip ettiğiniz kadar kendinize yatırım yapın. Alfabe yi öğrenmeden kitap okuyamaz, okuyamazsak da başkalarının yönlendirmesi ise ile(çok değerli ve yardım sever insanlar olmasına rağmen) hareket ederiz. Kendi hayalinizi başkası gerçekleştiremez… Balığın değil balık tutmayı öğrenmenin peşinden koşmak gerek.

Küçük bir tavsiye

Belki 3 ay teorik bilgileri ögrenirken, küçük miktarlar ile pratik yapmak en sağlıklı olanı. İnanın bu tren bir yere kaçmaz, kaçacağını düşünmek büyük hata yaptırır. Kayıplarda büyük olur, maalesef…
Ve bir sürenin sonunda emin olun kendiniz keşfedeceksiniz, siz bir Trader mı yoksa Yatırımcı sınız.
Trader; kısa vade al&sat yapan, anlık trendleri takip eden, nereydeyse 24 saat bilgisayar başında olan,adrenalini yüksek bir iş.
Yatırımcı; Öncesinde bir projeyi derinlemesine araştırıp belki daha İCO aşamasında projeye dahil olan, anlık ve dönemsel iniş çıkışlar ile ilgilenmeyen, uzun vadeli hedefleri olan kişiler. Sabırlı ve dirayetli olmak, en çok gerekenler.

Önümüzde uzun bir yol var, belki 2 sene sonra çok farklı şeyler konuşulacak, ve 2 yıl sonra keşke dememek için bugün öğrenmeye başlamak yarın bizlere çok büyük imkanlar sunabilir.
Yeter ki bu sürede balinalara yem olmayalım. Ve önce kendimizi çözmeliyiz...

follow_myego13.gif

images:
1 2 3 4

Sort:  

denizdeki tüm balıkları yakalayamazsın aynı balık sezonu gibi bununda sezonu var boga ve ayı dedikleri öncelikle av yerini iyi belirlemek gerek bunun içinde araştırma yapmak lazım peki araştırma yaparken nerelerden faydalanacağız tabiki ilk kaynak coinmarketcap orada okumasını bilene çok güzel ipuçları veriyor ikinci olarak coinmarketcal ama google yazınca çıkmıyor o yüzden linkini veriyorum https://coinmarketcal.com/ coinlerin etkinlikleri hakkında bilgi veren yer ve uzak durmanız gereken yer sosyal medya ondan daha önemli olan ve uzak durmanız gereken yer sosyal medya hiç uğramamanız kulak asmamanız gereken yer ise sosyal medya

neden sosyal medya
çünkü burada insanlar duygularına göre hareket ediyor aldığı coin için ne kadar iyi haber varsa onları yayınlıyor ve olaki bunlardan birini takip ediyorsanız falanca coin çok iyi şu kadar iyi özellikleri var herkes hepbir ağızdan övmeye başlayınca o coin uçuyor örnek olarak iota ve tron sonradan söylenenlerin fos olduğu çıkınca zarar ediyor insanlar

sözün kısası elin lafıyla coine girilmez kendi araştırmanı yaoman lazım deyip yazımı bitireyim

Katkınız için teşekkür ederim ama sosyal medya konusu biraz karışık, dediğiniz gibi iota ve tron olayı patlak verdiğinde çok şahit oldum, insanların bilerek ya da bilmeyerek zarar verdiğine yine bu nokta da tek başına tüm bilgilere erişmek haberlere erişmek zor, sosyal medya bir fener görevi görebilir doğru kullanılır ise... E boşuna DYOR terimi yok nihayetinde 😉

ben ne zaman sosyal medyaya girdim o zaman kaybetmeye başladım

Eğitsel içerik paylaşan yerli ve yabancı hesaplar var sinyal grupları ve hesapları kesinlikle çok tehlikeli ...