Mürebbiye *** Kitap Sever

in #tr6 years ago

Herkese merhabalar,
IMG-20180106-WA0010.jpg

Modern Klasikler Dizisinin 69. kitabı olan Mürebbiye. Yine bir Stefan Sweig eseri.Her kitabında olduğu gibi yine bir hayranlığım arttı, o güzel 4 hikaye ile.

Şimdi biraz hikayeler hakkında bilgi vermek istiyorum.

Mürebbiye

  • Katı bir ahlak anlayışının kurbanı olan öğretmeni, yetişkin dünyasının gaddarlığıyla tanışan iki masum çocuğun ailesine ve çevresine karşı gitgide kaybolan güvenlerini ve kızgınlıklarını anlatıyor.
    Bu hikayede Zweig çocukları yaşamla tanıştırmayı başarmış. Öyle ki çocuklar Mürebbiye öyküsünden anladığım kadarıyla kendi hayatlarını milattan önce ve sonra değil de Mürebbiye'den önce ve Mürebbiye'den sonra olmak üzere ikiye ayırmış gibi görünüyorlar.

Ahlaken zayıf olanların her zaman bir mazereti vardır zaten. İlk önlerine çıkana kendilerini teslim ederler ve hiçbir şeyi düşünmezler. Sonra da Tanrı'dan medet umarlar.

Yaz Novellası

  • Bir otelin dingin ortamında gözüne kestirdiği bir genç kıza imkansız aşk mektupları yazarak zalimce bir oyuna girişen görmüş geçirmiş bir beyefendinin oyunlarını ve genç kızın heyecanını anlatıyor..
    Öyküde, şimdiye kadar okuduğum Zweig kitaplarından farklı bir özellik olarak anılarına inanmayan bir kişiye yer verilmiş. Anılara inanmayan adamın öyküsü de kısa olur diyerek kitabın en az sayfalı öyküsünün bu olduğunu belirtmek istiyorum.

Hikaye buydu işte. Bundan bir Novella çıkmaz mı sizce ?

Geç Ödenen Borç

  • Yaşamın yoğunluğunu üzerinden atmak için geldiği yerde gençliğinin platonik aşkı ile karşılaşan evli bir kadının, artık düşkün ve yaşlı olan bu adama yıllar öncesinden duyduğu gönül borcunu ödemesini okuyoruz, bu hikayede de. Yani sadece paranın değil unutulmuş manevi borçlarında önemli bir yer kapladığını görüyoruz.

İnsana mutluluk kadar sağlık katan bir şey yoktur ve en büyük mutluluk da bir başka insanı mutlu etmektir

Kadın ve Yeryüzü

  • Aşırı sıcak geçen günlerin ardından günlerin ardından yağmuru bekleyen bir adam ve genç kızın ruh halleri resmediliyor. İkisi de güneşin kavurucu sıcağından bitkin düşmüş, ruhsal olarak çökmüş halde birbirlerinin çekim alanına giriyorlar ve bir gün yaşanan yakınlaşmanın ardından gök ile yer birleşiyor.
    Öyle bir anlatım öyle bir betimleme kullanılmış ki bu hikayede hayran olmamak elde değil, yağmurun yağması gök ile yerin birleşmesi olarak tasvir edilmiş.

Gökyüzü ile yeryüzü arasında korkunç bir kavga vardı.

IMG_20180427_233717.JPG

Okuduğunuz için teşekkür ederim.

Sort:  

serotoninin etkisi varmi hala? :=)

Tadı damağımda olsa da etkisi geçti sanırım :)

bu arada, alman edebiyatindan saglam bir kitap okumak istersen Hermann Hesse den "Steppenwolf" yani "Bozkir kurdu" adli kitabi okumani tavsiye ederim. bu kitapin ismi bazi müzik gruplarina isim olmustur, ve bircok yabanci dilde sarkilarda kullanilmistir. hatta 60 li 70 yillarda Hippie Generationunu büyük sekilde etkilemistir. beni de cok etkiledi. bu arada hermann hesse sanirim 1945 nobel edebiyat ödülünü kazanmistir. ödül ona baska kitap icin verilmistir ama cok saglam bir yazar. tüm kitaplarini okudum. ya adam öyle kabiliyetli ki, önüne bir odun parcasi koysana o parcadan yola cikarak 1000 sayfalik bir kitap yazabilir ve bu kitabi okurken hic sIkILmassIn. tabi türkce ye cevrildiginde okumasi nekadar tatli olur bilemem, cünkü genelde kitaplari mümkün oldugunca orijinal dilinde okurum. yani almancasi cok ama cok saglam, türkce nasil okunur birsey diyemicem.

Kesinlikle orijinal okumak daha güzel lakin bazen ihtiyaç duyuyoruz. Kitabı duymamıştım elimdekiler bitsin, ekliyorum alınacak listeme. Teşekkürler öneri için.

rica ederim. bu arada sizde bana türkce kitap tavsiyesinde bulunabilirseniz cok sevinirim. her yil tr ye gittigimde bir cuval kitap aliyorum türk edebiyatindan uzak kalmayalim diye. genelde klasikleri okurum ... mesela yasar kemal den "deniz küstü" resat nuri güntekin den "kürk mantolu madonna" hikmet yazar, bide cok hosuma giden ve cok büyük hayrani oldugum EMRE YILMAZ dan iki mükemmel kitap okudum. "Genc bir isadamina" ve "Seytanin fisildadiklari. elektrik carpsin ki bu emre yilmaz bir dahi.....nerde oldugu bilinmiyor bu adamin. umarim bir kitap daha yazar cok bekliyoruz....okumadiysan hemen acil ambulansla kitapciya git, kitaplarini al oku yut.....:=) bu arada bana türk felsefe ci yazarlardan bir iki tane tavsiye edersen iyi olur. hani sokrat, platon yada thales gibi olamayacaklarini biliyorum ama yine de türk felsefeciler nasil düsünür hep merak ettim. yardimci olursan sevinirim. viyana dan selamlar....

Kürk Mantolu Madonna ' Sabahattin Ali' nin eseri sanırım yanıldınız. Türkçe kitap tavsiyesi için de daha önceki paylaşımlarımda da buna benzer tavsiyelerde bulunmuştum, dilerseniz bakabilirsiniz. Sanırım ben felsefi olarak hala Sokrates, Platon, Aristoteles... Okuyorum.

Çok hoş bir yazı olmuş. Tebrik ederim. Kitap önerileri için de herkes adına teşekkür ederim. Gerçekten çok ince bir davranış.

Sevgiler efendim.

Beğenmenize sevindim, ben çok teşekkür ederim..

Merhaba @myrose,

Yazınız @trdaily tarafından otomatik olarak seçildi. Ve @trdaily curation trail'i takip eden
@emrebeyler hesabından da oy aldınız.

@trdaily curation trail'e bu adresten katılabilirsiniz.

Yine görüşmek üzere! :)

Yardımınız için teşekkür ederim, @trdaily curation trail'e katılmıştım ..

Tebrikler! Paylaşımınız TRListe kurallarına uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini aldı!

Günün seçilen yazılarına buradan ulaşabilir, trliste curation traile nasıl katılacağınızı buradan öğrenebilirsiniz.

Eğer, bizimle iletişime geçmek isterseniz Steemit Türkiye Discord Kanalından bizlere ulaşabilirsiniz.

👍

Seçilen yazılar listesinde olmak beni çok mutlu etti, layık gördüğünüz için çok teşekkür ederim..

Kaliteli bir yazar ama bu eserini okumadım malesef elime geçerse mutlaka okuyacağım çok güzel şeyler yazmışsınız. :) ayrıca Tr Liste için tebrikler :)

Öncelikle teşekkür ederim :)
Yazar kesinlikle bence de okunmalı, bir çok eserini okudum Satranç bana göre en güzeli idi şuana kadar okuduklarım arasında, tavsiye ederim..