✍ Steemit'te 1. Yılım / Gelecek ve Planlar ✍

in #tr5 years ago (edited)

Selamlar. Her ne kadar profilimde buraya Kasım 2017'de üye olmuş olarak gözüksem de, ilk yazımı 21 Ocak 2018 tarihinde paylaşmıştım. Geçen bu 1 yıllık süre ve hem steemit'teki hem de normal hayattaki planlarım hakkında bir post hazırlayayım dedim...

Steemit'te 1 sene göz açıp kapar gibi geçti. İlk bir kaç ayımda, yarışma ve projelerin havada uçuştuğu buranın en hareketli olduğu zamanları da gördüm; yazın gelmesi, kripto paralardaki genel düşüş eğilimi ve tr topluluğundaki anlaşmazlıklar sonucu insanların yazmayı ve siteyi bıraktığı, yani yoğunluğun azaldığı dönemleri de... Belki steem'in 8 dolar olduğu zamanlara yetişemedik ama olsun 1 yıl 1 yıldır.

Bakıldığında geçen bu 1 yıllık sürede 50 reputasyon puanına, 414 takipçiye ve 40 steem'e ulaşmışım. Toplamdaki 55 adet içeriğimdeki baskın konu/etiket ve genel dağılım ise şöyle olmuş: 10 #technology, 14 #music, 7 #gaming, 8 #sports, 3 #tvshow, 3 #movie, 3 #steemit, 1 #life, 1 #introduceyourself, 1 #blog, 2 #project, 1 #art, 1 kez de #dmania.

Görüldüğü üzere en çok teknoloji, müzik, pc oyunları, futbol/basketbol, yabancı dizi ve filmler üzerine yazılar yazmışım. İşte bu sene ilgi alanlarım ve yazılarımda biraz daha farklılığa ve çeşitliliğe gitmek istiyorum doğrusu.

p63gpq.png

Seyahat

Pek seyahat kültürü olan biri değilim. Ama bugün evime gelen pasaport ile birlikte kimbilir belki de bu değişecek. :) Ne demişler "seyahat insanı kendine getirir" diye. Gerek yurtiçi, gerekse de yurtdışı seyahatlari yaptığım bir yıl olur umarım. Paylaştığım postlarda #gezi, #travel ve #nature etiketlerinin yanısıra, çektiğim fotoğraflarla #photography etiketine de bir giriş yapmış olurum böylelikle. Bizi yurtdışına özendiren @mahsumakbas bir destekçi daha kazanmış olur hem ayrıca :)

Kripto Paralar

En çok merak ettiğim ve bu sene içine dalmayı düşündüğüm konulardan biri de kesinlikle bu. Bir defa yakın zamanda 350 steem'e ulaşmak gibi bir hedefim var. Belki kızacaksınız bana ama Steem'in biraz daha düşmesini bekliyorum. Bi ara 1.18 tl'ye kadar düşmüştü, keşke o zamanlar alsaymışım. Neyse, sözün özü kendime 500 tl'lik steem bütçesi ayırdım ve yakın zamanda satın alacağım. En azından 0.01 dolarlık oy verebileyim yahu. :S

Gobaba'da üyeliğim var, Btcturk'ten de bir hesap oluşturacağım. Bu işlerden hiç anlamadığımı söylemiş miydim? :D Bu sene bazı yatırım enstrümanlarına yakından bakacağım. Bitcoin, eos, ethereum, kripto para analizi, borsa, altın, dolar hesabı vs.. Gerekirse bazı kripto paralardan satın alımlar yapacağım, içimden bir his sürekli olarak "bu treni kaçırma" diyor. Hani dedelerimiz, babalarımız için "zamanında şurdan bir arsa alsalarmış" muhabbeti gibi düşünün. Bu dünyaya girmam halinde haliyle paylaştığım yazılarda #steem, #bitcoin, #cryptocurrency gibi etiketler kendine yer bulacak. @anadolu, @murattatar, @keepcalmandread gibi isimlerin kripto dünyası ile ilgili yazdıklarına daha dikkatli gözlerle bakacağım bu sefer.

Spor yapmak

Arada yıl içerisinde Nisan ayı gibi yaptığımız şirket içi basketbol turnuvasını saymazsak, epeydir spor yapmıyorum. Oysa ki 1-1,5 yıl öncesinde düzenli olarak haftada 3 gün vücut geliştirme yapıyordum. Steemit'e ilk başladığım dönemde iş çıkışı spora gitmek adı altında bir post da yayınlamıştım hatta. Şimdiki hedefim ise işyerinde sahip olduğumuz spor salonuna Salı ve Perşembe günleri sabahtan, mesai öncesi gitmek. Bunu da haftasonu yarım saat evde yapacağım egzersizlerle desteklemek. Eğer bunu gerçekleştiremezsem tekrardan mahallemdeki spor salonuna yazılıp, iş çıkışı spor yapma planına döneceğim.

Vücut olarak uzun boylu ve ince yapılı olduğum için, spor yapmadığım zamanlarda vücudumdaki fitlik durumunun kaybolduğunu net bir şekilde görebiliyorum. Spor, futbol-basketbol da dahil olmak üzere benim hayatımda hep yeri olan bir olguydu ve kaldığı yerden devam da etmeli doğrusu... Yaptığım veya ilgi duyduğum sportif aktivitelerle ilgili içerikler oluşturmam halinde #sports, #actifit, #fitness gibi etiketlerin de yer bulacağını düşünüyorum.

p63gpq.png

Elektro gitar çalmak

Enstrüman çalmak gibi güzel bir hobim var esasında, neden bu hobiye daha fazla sahip çıkmıyorum diye kendime kızmalıyım. En son geçtiğimiz Haziran Ayı'nda şirket içi bir toplantıda şirketin müzik grubu olarak konser vermiştik. O zamandan beridir doğru düzgün prova yapmadık :S Benim de elime gitarı pek aldığım söylenemez doğrusu. Bu sene daha fazla eğilmek istediğim alanlardan biri de bu. Baterist arkadaşımla sözleştik, her 2 haftada bir Çarşamba günleri şirket binasındaki ufak müzik odamızda provalar yapacağız. Daha fazla pratik yapmalıyım, repertuarımı genişletmeliyim, belki de bunları ses veya video kaydına almalıyım. #dtube'ta bunları yayınlamak harika olurdu doğrusu. #art, #fun bunlar güzel etiketler...

Kitap okumak

Ne yazık ki kitap okuma alışkanlığı olan biri değilim. Bu sitedeki @sudefteri, @neokuduk, @tugbabeauty gibi isimlerin kitap alışverişlerinin akabinde yazdığı süslü içerikler, o kitapların kokusu... Çok özeniyorum doğrusu, bu bağlamda en azından her ay 1 kitap okuma sözü verdim kendime. Gerçi siz onu 1 günde felan yapıyorsunuzdur ama n'apalım bizdeki kapasite de bu kadar. :D

Bu ay İlban Ertem'in Puslu Kıtalar Atlası isimli resimli romanı ile yolculuğa başladım. Bakın düşünün resimli romanla başlıyorum, durum o kadar kritik. Ardından abimin yazdığı bilim-kurgu romanını pdf olarak okuyacağım. Sonrasında @muratkbesiroglu'nun Aşk Algoritması ve Hermann Hesse'nin Siddharta'sı var(cep kitabı olarak). Sonrası Allah kerim. Esasında okuma üşengeçliği olan biri değilim. Sevdiğim bir dizi ya da filmle ilgili ekşi sözlükte onlarca sayfa yorum okurum zevkle. Ama o konuya ilgi duymam gerekiyor. Neyse, kelime dağarcığı ve düşünme kapasitemi arttırma amaçlı çıktığım bu kitap okuma alışkanlığını elde edebilirsem eğer, yaptığım incelemelerde #book, #edebiyat gibi etiketlere de yer vermiş olacağım.

Lifestyle

Nedir bu lifestyle? Bana göre hayatın içinde olmak, hayatın pek çok noktasına temas etmektir lifestyle. Yazdıklarıma baktığımda fazlasıyla "bir kafanın içine odaklı, entelektüelite üzerine zevkler" görüyorum. Ama hayat bundan daha fazlası. Yaptığımız her seçim, yapmadığımız diğer bir seçimi engelliyor. Kendi üşengeçliğime kızdığım noktalardan biri de budur. Örneğin halen bir ehliyetim yok, oysa ki araba sürmek bir beceridir, bir skill 'dir. Ya da ne bileyim balık tutmaya gitmek bir hobidir, beceridir. Koşu parkurunda bir kaç km. koşmak da bir alışkanlıktır, hava almaktır, hayatın nefesini içine çekmektir. Bu bilgisayar bağımlılığı ve hareketsizlik, kendime en çok kızdığım noktalardan biri ve bunu değiştirmek istiyorum artık. Zaten iş yerinde gün boyu masa başında bilgisayara bakarak çalışıyoru(m/z).

Bu sene için farklı bir hobinin peşinden gitmek istiyorum. Dumanlı içiciliği sevmediğim için, alkollü kokteyler hazırlama güzel bir hobi olabilir mesela. Aynı şekilde yeme-içme üzerine de bir kültürüm olsun istiyorum. Yemek pişirme denemelerine girmeliyim belki de. Dediğim gibi şu ana kadar yapmadığım ama hayatta işime yarayacak, bana bir şeyler katacak uğraşlar edinmenin, belli rutinlerden çıkma adına oldukça iyi geleceğini düşünüyorum. Gözlük kullanan biri olarak, kontakt lens takmak da bunun bir parçası örneğin. Kontakt lens kullanma alışkanlığı edinmeliyim, bu bile hayatımda bazı şeyleri olumlu anlamda değiştirecektir. Sporla birlikte giyim-kuşama daha fazla özen göstermek de tüm bu bahsettiğim lifestyle penceresine yepyeni, taze ışıkların girmesini sağlayacaktır. Bu gibi konularda yazacağım içerikler de #life, #food, #mindset gibi etiketlere yer açacaktır.

p63gpq.png

İşte böyle. Bu uzunca yazıyı okuduğunuz için hepinize teşekkür ederim. Steemit'te hep beraber güzel yıllarımız olur umarım.

Herkese sevgiler, saygılar. 😊

Görsel kaynak: 12

Sort:  

Tavsiye niteliğinde, örnek teşkil edecek, feyz alınacak vb. gibi cümleler kurulabilir. Ben çok beğendim ve imrendim.

Muvaffakiyetler dilerim :)

çok teşekkür ederim. aslında sizin 2018 ve 2019 için yazmış olduğunuz steemit hedeflerinden de ilham aldığımı söylemeliyim. o sayfadan güzel şeyler kaptım, şunun gibi:

http://www.steemreports.com/votes-graph/?accounts=netknight
http://www.steemreports.com/incoming-votes-info/?account=netknight&days=31

hep birlikte nice senelerimiz olsun :) 🙏

Finans yazılarına karşı Dizi yazıları takası yapabiliriz ;)
Bahsi geçen yazılardan en az 2-3 dizi/film izlediğimi hatırlıyorum. Kişinin dizi zevki uyduğu insanlardan öneri alması hem etkili hem de zaman kayıplarını önlemek için güzel. Tekrar teşekkürler.

2019 dolu dolu geçecek gibi duruyor.. Her şey gönlünce olsun.. Nice Steemli Senelere..

güzel sözleriniz ve dilekleriniz için çok çok teşekkür ederim. hep beraber nice senelere diyelim. :)

dizi-finans takasına hay hay derim, harika olur ;) ama bu sene pek yeni diziler izleyecek gibi görünmüyorum. var olan dizilerin yeni sezonları yeterince ayak bağı oluyor, ayrıca artık dizilerin beni hapsettiğini-kilitlediğini hissetmeye başladım. 24-36 bölümlük bir dizi bile en az 40 dk. sürse bir bölümü, vay ki ne vay... yıl sonuna kadar max. 2 tane yeni dizi izlerim diye tahmin ediyorum. onun yerine bir sürü izlenmemiş bilim-kurgu veya duyulmuş ama ertelenmiş film izlemek daha mantıklı sanki... yeni şeyler izledikçe muhakkak yazılarımda yer vereceğim.

yine de bir tavsiye ile kapatayım. henüz geçen günlerde bitirdiğim carnivale dizisi muhteşemdi. her ne kadar dizi 2.sezonun sonunda yarıda kalmış ve iptal edilmiş olsa da... toplam 24 bölüm, izlemediyseniz şiddetle tavsiye olunur.

Zamanı daha iyi değerlendirmek için Dizi diyeti de güzel.
Tavsiye için teşekkürler ;)

  1. Yıldönümünü gelecek planları yaparak paylaşmak çok iyiymiş 👍Nice yıllara

çok sağolun, bir kez daha teşekkür ederim. plansız olmuyor hocam, ileriye bakmadığımız sürece rutinler yakamızı bırakmıyor ne yazık ki. hem böylesi daha keyifli :)

hepimiz adına bol paylaşımlı senelere. ✍

Biraz geç oldu ama nice yillara :)

ne demek, çok sağolun. hep beraber nice yıllara diyelim :)

Dostum tebrik ederim ve birinci yılını kutlarım... Paylaşımlarının devamını görmek mutlu edecek bizi, güzel bir yazı olmuş ve güzel planlar barındırıyor kitap konusunda aritmatik artışı uygulayabilirsin yani kendini sıkmadan ayda bir kitap sonra 45günde iki kitap sonra 2 ayda 3 kitap vb gibi ben ingilizce hikaye kitaplarında bu yöntem ile okuma alışkanlığı kazandım 👍🏾

çok sağol bro'cum güzel sözlerin için. 🙏

bakalım kitap okuma süreci nasıl ilerleyecek. keşke sen de yazsan steemit'te ya, iyi olmaz mıydı, gayet keyifli olurdu esasen ;)

keyifle okudum, nice yıllara hep birlikte:)
ne güzel planlar yapmışsınız umarım hepsini gerçekleştirirsiniz:)

ben de aslında 2019'a dair planlar yapmak istiyordum, nerdeyse bir ayı geride bıraktık bile..
zaman çok çabuk geçiyor belki bu yazınız bana da ilham verir:)

en azından her ay 1 kitap okuma sözü verdim kendime.

buna çok sevindim, okuduğunuz kitaplarla ilgili yorumlarınızı da paylaşırsanız daha çok seviniriz:)

güzel dileklerin için çok teşekkürler :)

okuduğum kitaplarla ilgili tabii ki yorum paylaşırım. ne de olsa, sayı olarak pek zorlayıcı olmayacak :)

Özendirebiliyorsak ne mutlu bize.

her ay 1 kitap okuma sözü verdim kendime. Gerçi siz onu 1 günde felan yapıyorsunuzdur ama n'apalım bizdeki kapasite de bu kadar. :D

Öyle demeyin o 1 kitap o kadar önemli ki. Ne kadar sürede okuyacağınız hiç önemli değil inanın. Yeter ki başlayın gerisi bir şekilde geliyor merak etmeyin. Bu arada steemit yıl dönümünüz kutlu olsun. Daha nice bol paylaşımlı senelere :)

çok teşekkürler, hep birlikte nice senelere :)

iyi şeyler bulaşıcıdır derler, bakın gördünüz mü +1'imle ben de katılıyorum artık :)

Keyfle okudum, her kesin 2019 yılına buna benzer plan yapması lazım. Kendim için bu yazıdan bir şeyler götürdüm. Teşekkürler, güzel yazı için.

ne demek, asıl ben teşekkür ederim hem okuduğunuz hem de yorumunuzu kattığınız için. çok sağolun.

Rica ederim.

  1. Yılın kutlu olsun. Güzel planlar, hep beraber nice mutlu yıllara :)

teşekkür ederim güzel dileklerin için. nice yıllara hep birlikte, iyi ki varsın. :)

he, bu arada fotoları sağa-sola yatırmayı, senin en sonki yazının kodlarından çaldım. bir sağa bir sola direkt senin stilin :)


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

teşekkürler :)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by netknight from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

This post has received a 1.56 % upvote from @drotto thanks to: @netknight.

You got a 36.00% upvote from @bdvoter courtesy of @netknight!

Delegate your SP to us at @bdvoter and earn daily 100% profit share for your delegation & rewards will be distributed automatically daily.

500 SP, 1000 SP, 2500 SP, 5000 SP, 10000 SP.

If you are from Bangladesh and looking for community support, Join BDCommunity Discord Server & If you want to support our service, please set your witness proxy to BDCommunity.