Ankara Sincan

in #tr7 years ago

Ankara merkeze 27 kilometre uzaklıktadır. Ankara’nın en büyük ilçelerinden birisidir. Yüzölçümü olarak ta nüfusu olarak da geniştir. Nüfusu 517 bin kişidir.

Sincan maceram…

Macera dememe bakmayın siz yaklaşık bir ay kaldım Ankara Sincan ilçesinde. Orada dayımlar kalıyor ve iş bulmak umudu ile onların yanına gittim. Hayal bile kurmuştum. İşim olunca Ankara’da bir ev tutarım, kalırım orada diye düşünüyordum. Ama istediğim gibi gitmedi. Neyse gittim. Ve gitmem ile şaşırmam bir oldu desem yalan olmaz. O Aşti dedikleri yani otogarı ne kadar da güzel ve muazzam bir yapı. Hayatımda hiç bu kadar büyük ve eski bir otogar görmemiştim. Bu otogarın en sevdiğim tarafı ise kitap satmaları. Otogar bünyesinde kitap satılması insanları kitap okumaya yöneltebilir. Bu yüzden güzel bir uygulama olmuş.

Ve Sincan’ın yeşilliği…

Sincan’a vardığımda ilgimi çeken diğer bir şey ise adım attığım yerde koşu parklarının bulunması idi. Gerçekten Sincan Ankara’nın yeşil alanlarından birisidir. Lakin bir sıkıntısı var Çingene çokluğu. Yoksa çok güzel ve kalınası bir yerdir kendisi.

Ve Kızılay gezim…

Sincan’da kaldığım süre boyunca dayımla birkaç yeri gezme fırsatım oldu. Mesela Kızılay… Burası sanırım Ankara’nın en çok ziyaret edilen yeri olsa gerek. Çok kalabalık ve güzel bir yer. Özellikle mağaza mağaza dolanmayı sevenler için vazgeçilmez bir yer. Ve yer altı çarşısı ile de ünlüdür. Yer altı çarşısında dolaştık ve çok geniş bir yerdi bir yer altı çarşısına göre bence. Ya da ben hayatım boyunca yer altı çarşısı görmemiş de olabilirim. Onun yanı sıra burası Sincan gibi bir yer değil. Yani tutucu bir yer değil. Her kesimden insan bulunmaktadır. Sincan’da açık giyinenleri yadırgıyorlar da.

Ve tarihi yapıların olduğu Ulus…

Dayım ile ertesi gün ise Ulus’a gittik. Orada dayımın iş vardı ve o yüzden gittik. Güzel ve geniş sokaklara sahip ulus… Lakin bir gence hitap etmiyor pek. En azından bana hitap etmedi. Tarihi ve eski bir mekan olması ilgimi çekse de ben daha çok modern görüntüden yanayım.