Evlatlık Edinme Üzerine

in #tr7 years ago

Evlatlık edinme konusu nereden aklıma geldi derseniz eğer, bir arkadaşım ile konuşurken laf lafı açtı. O kadar güzel bir noktadan değindi ki arkadaşım konuya. Aklıma yattı ve evlenirsem eğer kendi çocuğum olsa dahi bir evlatlık almak istiyorum.

Evlatlık…

Şahsen evlatlık kelimesini pek sevmiyorum. Neden derseniz eğer sanki çok soğuk bir kelime gibi sevgi içeren kelime gibi gelmiyor kulağıma. Aynı üvey anne ve ya üvey baba der gibi. O yüzden bunu yazarken zor yazdım evlatlık yazması bile ağırıma gidiyor.

Peki, neden?

Sizce dünyaya neden bu kadar annesiz ve babasız evlat geliyor? Bence sorumsuz ve duygusuz anne babaların yüzünden böyle acımasız bir durum oluyor. Acımasız diyorum çünkü zaten hayat şartları zor iken ufacık çocuk ve ya bebek için şartları zorlaştırıyor anneler babalar. Sakın demeyin bana bakamamışlardır, bir mazuratları vardır diye. Çünkü bu durumun nedeni olamaz. Sadece kötü sonucu var. Bu dünyaya zaten ne için geliyoruz. Sorumluluk almaya değil mi. Sen bebek yapmayı biliyorsun da bakmayı mı beceremiyorsun. Bunun nedenini kabul etmiyorum.

Nasıl bir hayat sürüyorlar?

Aslında bir yandan baktığımda yetiştirme yurtlarında güzel hayat sürüyor da olabilirler. Neden mi? Onu sokağa bırakıp giden anne ve babadan hayır gelmez zaten. Bırakmasa belki daha kötü durumda olacaklardı. Yani ben bu konuda çok eleştirsem de Allah hakkımızda hayırlısı olanı yaşasın bizlere demeden geçmeyeceğim. Belki de onlar için en hayırlı yaşam buydu.

Evlat edinmek…

Şahsen ben yukarıda da bahsettiğim gibi evlat edinmeyi düşünüyorum evlenince. Şartlar da uyarsa neden olmasın. O çocuklar ve bebekler de anne ve baba sahibi olmayı hak ediyorlar çünkü. Bu yüzden bence Türkiye’de anne ve baba sahibi olmayan çocukları aile edindirmek gerekiyor. Böylece hem kardeşi olmayan yani tek evlat olan kişiler de kardeşlik duygusunu yaşayabilirler. Tabi ki de zorla aile edindirmek değil kastettiğim sadece isteyen aileler için şartlar uygun olursa işlemleri kolaylaştırmaktan bahsediyorum. Çünkü bu acımasız dünyada tek başına kalmak gerçekten çok zor… Düşünsenize aile kuruyoruz ama hala anne ve babasız yapamıyor ve onları ziyarete gidiyoruz. Çünkü onların desteği olmadan olmuyor işte. Bu yüzden tek başına yaşayanlara yardımcı olmak gerekiyor. Bu bizim insanlık görevimiz.

Sort:  

Congratulations @serinsular! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the total payout received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!