İngilterede Yaşam

in #tr7 years ago

İngiltere’yi araştırmaya başladığımda ilk gördüğüm Birleşik Krallığı oluşturan dört büyük ülkeden biri olduğuydu. Yani sanki ülkenin içinde ülke gibi değil mi? Avrupa’da yer alan İngiltere ülkesi, Büyük Britanya adasında yer almaktaymış. Ve başkenti Londra’dır. Nüfus açısından az olması da ilgimi çekti mesela. Nüfusu 53 milyonmuş. Bir ülkeye göre azmış. Rahat ve sakin olsa gerek diye düşünüyorum.

Tarihi…

Tarihi ise yakın tarihlere dayanmakta. Öyle Milattan önceye filan dayanmıyor mesela. 5. yüzyılda bu adaya Anglosakson adlı bir milletin mi desem kavmin mi desem bilemiyorum gelmesi ile başlamış. Ve kendi adlarını vermişler bu adaya. Bu millet küçük krallıklarla yönetimi tercih ediyorlarmış. Anlaşılan İngiltere’nin bugünkü yapısının nereye dayandığı belliymiş. Ve 795 yılında bu ada istilaya uğrayarak Danimarkalı birinin eline geçmiş. Birçok dük tarafından ele geçirilmiş bir bölge… Ve nasıldır bilemiyorum ama sanki birçok istilaya uğrayıp geliştirmiş kendini ve sömürgecilik yürüten sevemediğim bir yönetim anlayışına sahip bir ülke… Kendileri birinci dünya savaşından sonra daha da gelişmeye başlamıştır. Ve günümüzdeki İngiltere halini almış işte.

Gezilecek yerler…

Şahsıma konuşmak gerekirse ben bir ülkenin tarihinden çok gezilecek yerlerini merak ediyorum. Yazılarımda ise tarihine öncelik veriyorum. Çünkü genele hitap etmek istiyorum. Ve ilk merak ettiğim yerlerinden birisi İngiltere’nin sembolü haline gelen bir yapı Big Ben saat kulesi. Ve son zamanlarda okuduğum haberlere göre eğiliyormuş bu yapı. Aman dikkat kafanıza düşmesin. Bu yapı Londra’da yer almaktaymış. Gitmek isteyenler için bahsetmek istedim. Ve en sevdiğim yapılar büyük ve görkemli yapılardır. Bunlardan en sevdiğim ise Saraylardır. Bu saraylardan İngiltere’de de var tabi ki de. Bunların arasından Buckingham Sarayını merak ediyorum. Ve kamp yapmayı isteyenler ve ya yapmak isteyenler için gelsin Lake District Natıonal Park… Burada hem göl var hem de parklar var. Ve yüksek kesimlerinde göl manzaralı kamp kurmak da mümkündür. En son bahsedeceğim yer ise tabi ki de bir lunapark. Bu sadece çocuklara hitap eden bir lunapark değil. Gençlerden tutun da yaşlılara kadar hitap ediyor bence. Çünkü bahsedeceğim yapı sadece bir dönme dolaptan oluşuyor. Hem de devasa bir dönme dolap… Bu yer benim İngiltere’ye gitmek isteme nedenim bile olabilir. London Eye adlı bu yer tabi ki de merkezde yani Londra’da yer alıyor. Ve alanında dünyada üçüncü sırada yer alıyor. Muhteşem bir izlenim ve deneyim olabilir.