İstanbul

in #tr7 years ago

İstanbul şehrini severim ama bence yaşanılacak bir yer değil sadece gezip dolaşılacak bir yer… Neden mi? Çünkü çok kalabalık ya aşırı hem de. Yoksa güzel bir şehrimiz tabi ki de. Bu yazımda sizlere hem İstanbul hakkında bilgi vereceğim hem de kısa süren gezimden bahsedeceğim.

İstanbul…

İstanbul’un en çok deniz turlarını seviyorum ve o muhteşem kuşlarını seyretmeyi. İstanbul gerçekten görkemli bir şehir ve bunu bence o güzelliği sağlayan kuşlarına borçlu. Bilindiği üzere İstanbul en kalabalık şehrimiz. Burada merak ettiğim iki yapı var birisi Ayasofya diğeri de Yerebatan Sarnıcı. Yukarıda da bahsettiğim gibi İstanbul gezim bir gün bile sürmedi. Ben İstanbul’a üniversite yıllarında sınıfça gitmiştim. O aralar tek başına hayat sürsem de yine de iyi bir geziydi. Özellikle deniz kenarında bir lokantada kahvaltı yapmamız mükemmeldi. Onun dışlında yemeklerimin hepsini kuşlara verdim gerçi. Onun dışında ise Eminönü’nde balık ekmek ve tekne turu yaptık. Zaten Fuar amaçlı bir gezi olduğundan pek dolaşmaya vakit yoktu. Sadece gördüğüm yapı Çırağan sarayı ve Kız kulesiydi. Onları da uzaktan gördüm. Onun dışında dediğim gibi pek mükemmel bir şehir değil bence. Gezdiğim süre boyunca kuşlarına hayran kaldım sadece.

Gezilecek yerleri…

İstanbul’dan bahsetmişken gezilecek yerlerinden de bahsetmek isterim. Bildiğim kadarı ile kız kulesi ile ünlü ve şu köprüleri ile. Bir de Galata kulesi var tabi ki de. Ya gezmeden sonra alışveriş yapmaya gelenler için nereleri var. Birçok mağazası bulunmakta gerçi… Ama bence Kapalı çarşısı dolaşılmayı hak ediyor. Bu yazıyı yazarken pek sevinemedim ve meraklı olmadım. Çünkü kalabalık yer insanı değilim ben… Ayrıca birçok görkemli camisi de var. Biz gezi sırasında bir camiye girmiştik. Lakin aklıma gelmedi adı. Karşısında bir çay bahçesi vardı. Ve çok muhteşem bir camiydi. Bu arada Yerebatan Sarnıcı mekanını da nereden merak sardığımı merak ediyorsanız Dan Brown’un ünlü eseri “Cehennem” kitabında okumuştum. Bu kitabı okumanızı tavsiye ederim. Okurken içinde kayboluyorsunuz ve yetmiyor bir de birçok yeni bilgi ediniyorsunuz. Dan Brown gerçekten hakkını vererek işin yapan yazarlardan birisi…

Sort:  

beautiful...now i m following you