Kalbinin Sesini Dinle

in #tr7 years ago

Herkes diyor ama kalbinin sesini dinle. Dinleyen kaç kişi var acaba? Şahsen ben bu yaşıma kadar dinlediğimi düşünmüyorum. Ya da bilmiyorum sanırım.Kalbinin sesini dinle, hey şey tamamdır bu hayatta senin için ? Ben bilmiyorum şahsen. Ben bu yaşıma kadar hep mantık mantık diye büyütüldüm. Mesela o yüzden aşkın ne olduğunu ve bir işi parasız da yapmanın mümkün olduğunu bilmiyorum. Bu konuda bazı düşünceler sahibim ve onları sizlerle paylaşmak istiyorum. Yani bu yazımı onun için yazıyorum.

Fikirlerim…

Bana sorarsanız şayet mantık mı kalbinin sesi mi diye, ben bazı durumlarda mantığı bazı durumlarda ise kalbimi dinlemeyi tercih ederim. Ve tuhaf gelecek ama bazı durumlarda da ikisini harmanlamak daha iyi sonuç verecek gibime geliyor. Bu son sözüme örnek olarak evlenmeyi vermek istiyorum mesela. Neden mi evlenmek karmaşık bir durum da ondan… Kompleks derken birçok düşünceyi birlikte barındırtıyor insana. Aşık olmaktan bahsetmiyorum evlenmekten bahsediyorum. Aşık olmak bence kalben olan bir durum… Buna rağmen ileri bir safhası olan evlenmek mantık da içeriyor. Aşık olmak kalbin bir tepkisi iken evlenme aşamasında yani evlenmeye karar verme aşamasında insan endişeye düşebiliyor. Ya mutlu olamazsak ya beni çok sevmezse ilerleyen vakitlerde diye düşünebiliyor.

Kalbinin sesini dinle biriyle tanıştığında ve bir arkadaş edineceğinde. Yanılabilir elbet kalbin ama sen yine de dinle. Vazgeçme. Yanılırsan kısa zaman içinde dönersin geriye. O yüzden kalbinin sesini her zaman dinle aslında. Burada kalbinin sesinin her zaman dinle aslında dememin nedeni kalbinin rızasını almaktır. Bir nevi kalbin de onayından geçmesi gerekiyor yaşayabilmek için ve hissedebilmek için.

Hissetmek…

Sizce hissetmek neden önemli? Bence çok önemli ve hissetmeden yaşanması mümkün değil gibime geliyor. Ne kadar cani kişileri görsek de televizyonlarda… Bence yaşamak eşittir hissetmek. Yani yaşamanın sadece düşünmekten ve eylemden oluştuğunu düşünmüyorum. Ruhumuzun varlığı varsa ve ben bunu kabul ediyorum. Hissetmek de vardır o zaman. Nasıl üşüdüğümüzü bedenimiz ile hissedebiliyor isek ruhumuz ile de hissedebiliriz. Neyi mi? Karşımızdakinin ruh halini algılayabiliyoruz mesela değil mi?