Ne kadar sorumluyum ?

in #tr6 years ago (edited)

  Ya size ne söylesem sanki yalan söylüyor gibi oluyor gerçekten kusura bakmayın. Uzun zamandır size güzel düzgün bir içerik sunamıyorum bir önceki yazımda ise size olabildiğince yazıp sizinle güzel iletişim kurmaktan bahsetmiştim ancak olmadı. İnanın benden kaynaklı bir durum değil hayatın garip bir kargaşası var ne zaman bir plan yapsan sanki onu bozmak için elinden geleni yapıyor inanın her akşam oturup bilgisayar başına diyorum ki bişiler yazmam lazım en azından paylaşmam gerek ancak yapamıyorum. Birisi arıyor birisi çağırıyor biri selam veriyor derken yine yapacaklarımdan uzaklaşmış oluyorum. Asıl sorun buda değil bazen öyle bişi oluyor ki sınavlardan insan kafasını kaldıramıyor.


Hazır bunlardan bahsetmişken bugün ki konumuza giriş yapayım hemen.


Sorumluluk !


Evet her insanın bir insana bir sisteme ya da bir fikre karşı sorumluluğu vardır ve insanları düzende ve güvende tutan bu mühim kavramdır. Hatta insanları bu düzenden çıkaran şey ise sorumluluk adına eksik bir şeylerin olmasıdır. Çünkü insanlar bilmelidir ki yaptıklarının bir karşılığı olacak. İşte bu davranışlarının sonucunda bir karşılık , ceza ya da ödül fark etmez , sorumluluk duygusunu artırır.

 Şimdi diyeceksiniz ki sorumluluktan bahsediyorsun kendi sorumluluklarını yerine getiren birimisin ki böyle konuşuyorsun bilmiş gibi. Hayır bütün sorumluluklarımı yerine getirmedim getiremiyorum farkındaysanız. İşte bundan dolayıdır ki benim sorumluluk adına yaptığım öz eleştiri belki de araştırma dürtüsü. Neden yerine getiremiyorum ya da getirmiyorum bilmiyorum ? Beni engelleyen nedir ? Sorumluluklarımı yerine getirmemek için boş bahaneler mi buluyorum ? 

Galiba boş bahanelerde buluyorum , yapmaktan dolayı üşeniyorum bazen ise beni engelleyen başka unsurlar oluyor. Bunlardan kurtulmak için ne yapmak gerekiyor bilmiyorum. Mesela sevdiğim şeyleri yapmaktan bahsediyor çoğu kaynak. Evet buraya bişiler yazmayı seviyorum ama neden bunu düzenli hala getiremiyorum neden sadece kafama estiğinde yada canım istediğinde yazıyorum. Bunun nedeni nedir çözemiyorum. Okuyorum bir çok kaynakta sorumluluk sahibi olmayı nasıl başaracağımı araştırıyorum. Araştırdığım kaynakta sorumluluk sahibi olan insanlar “ bahane üretmezler ,şikayet etmezler , paralarını akıllı kullanırlar, ertelemekten kaçınırlar” diye sıralamış. Kendim için ;


BAHANE ÜRETMEK evet

ŞİKAYET ETMEK evet

AKILLICA PARA KULLANMAK evet

ERTELEMEK evet


galiba sorun herhalde bu seçenekleri tek tek yok etmekten geçiyor. 

Kendime sorumluluk sahibi olmak için bir süre tanımaya başlıyorum artık bunun yaşadığım ve yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım. Sizden de ricam lütfen eğer bildiğiniz güzel yollar var ise yorumlar da bunu benimle ya da bizimle paylaşmanız. Bizde sizden yararlanalım ey sorumluluk sahibi insan. 

Yahu gerçekten serseri olmak çok kolayda sorumluluk sahibi olmak hakikaten zor biliyor musunuz. Gerçi biliyor musunuz demeyeceğim herkes hayatının bir döneminde kesin serseri olmuştur. Yani olmamışsa eğer kesin ingiliz prensi filandır. Çünkü burası Türkiye elbet evde olmasa bile sokakta öğretirler bunu. Mesela serseri iken her şeye bahane hazır gerçekten sevmiyorum hoşuma gitmiyor üşeniyorum dediysen eğer hele bide gamsız isen oh be dünyada senden rahatı yok gerçekten. Sana verilen görevi yerine getirmezsen kimse sana kızmaz mesela. Çünkü zaten kimse senden Bir şey beklemiyordur bazen hatta yapmama ihtimalini düşünerek insanlar B planı bile hazırlamıştır kafanı yormazsın. Kimse sana bişi emanet etmez o yüzden aman biri bende bişi unuttu demezsin ya da sen birinden herhangi bişi ödünç alamazsın , alırsan da zaten insanlar önü gözden çıkarmıştır ve senin olur. 

Yani demem o ki serseri olmak çok kolay bunların tam tersini yapıp parmakla gösterilen birisi olmak çok zor. Galiba 5-6 yıldır bu zorlu yolda yürüyorum. Serseriliği bırakmışım. Sadece hala bazı şeyleri düzenli hale ve sürekli hale getirmekte zorlanıyorum. Bu sorumluluğu da kazanmak lazım.

 Yine de şimdiden kusura bakmayın.

 Ama deneyeceğim. 

Serseri değilim ben.

 Gerçi Prens Charles’ da değilim.

 Olsam daha kolay olurdur gerçi. 

Yine kendi kendime konuşmaya başladım. 

Dur oğlum sende sakin ol 

Her şey de bir anda söylenmez.

 Tamam sıranı bekle.

 Hala yazıyorsun farkında mısın?

Deli değilim.

 Belki de öyleyim. 

Neyse teşekkürler :)


ÇAĞRI
 

Sort:  

yazmaktan vazgeçme, ben de bu şekilde başladım, ne yazsam diye çok düşündüm, ne paylaşsam, acaba beğenirler mi? hep soru işaretleri ile doluydu. yazmaktan vazgeçme ama önce kendin için yaz, ruhunu dinginleştirir. ben ufak notlar alarak başladım, büyüdü büyüdü uzun cümleler oldu. bu platform senin için biçilmiş kaftan çünkü kaliteli içerik her zaman kazanır.

Zaten vazgeçmek asla olamaz sorun bende düzenli hala getirmek o yüzden biraz çaba sarf etmem gerekiyor. Ayrıca değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. En azından insanları cesaretlendiricek yapılanlara olumlu tepkiler verecek güzel insanlar oldumu herşey daha kaliteli daha paylaşılır ve daha zevkli olur. Tekrar teşekkür ederim.

Sorumluluk meselesini sadece bireyin hayatı çerçevesine sıkıştırmak doğru değil diye düşünüyorum. Ya da pratik hayattın akışındaki bir takım erinmelerimizi "Sorumluluk" çerçevesinde değerlendirmek yanlış. İnsan hayatın akışı içinde kendine bir program - yol haritası- çizer. Buna uyar veya uymaz.Bu kişinin kendi seçimidir. Ancak sorumluluk dediğimiz olguda duygu ve mecburiyetlik faktörlerinin daha baskın olduğunu düşünüyorum. Ne'ye veyahut Kim'e karşı sorumluluk hissediyoruz? İnsan bu sorulara cevap bulmalı ve cevapları içselleştirmeli. Gerisi zaten akıp gidecektir.

Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Ama bence insan kendi yol haritasını çizerken bile birilerini düşünerek yada birşeyleri planlayarak belli bir sorumluluk üstleniyor buda doğal olarak insana mecburiyet dugusunu katıyor işin içine. Yani bir nevi zincirleme bir duygu reaksiyonu gibi. Sonuç mu ? Sonuç sorumlulukların yerine gelmesi yada gelmemesi olarak bize iyi yada kötü geri dönüyor. Ayrıca evet gerisi de zaten akıp gidiyor. Teşekkür ederim. Yazıma renk kattınız.

Congratulations @thinkfinder! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

SteemitBoard supports the SteemFest⁴ Travel Reimbursement Fund.
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!