This post is dedicated to ajussi who runs the hotel in Korea.Thank you-😊 Bu post Kore'de kaldığım yeri işleten amcaya adanmıştır. Teşekkür ederim.😊

in #travel7 years ago

Yeni maceralara acılmadan ve biraz vaktimiz varken bi post yayınlayanlamak iyi bir fikir gibi geldi ve havaalanında oturup yazdım. Yolculuk Tayland'a.

Before we went to our new destination, it was a good idea to write a post at the airport while we had a time and internet. Next Thailand.
IMG_7402_478x640.jpg
Kore bizim para birimizle ne yazık ki ucuz bir ülke degil. Kore Won'u dolarla aynı hemen hemen. Kore'de 1 aylığına oda kiraladım ve bu yer sayesinde paradan güzel bir miktar tasarruf ettim diyebilirim. Olur da gelir gezerseniz aklınızda bulunsun. Bu kaldığım yere 'one room hotel' diyorlar. Bir aylığı 300$. Oldukça temiz(her sabah 9:00 da temizliği başlıyor, pazar günü de dahil), güvenli(toplu alanlarda kameralar var) ve ulaşımı kolay bir konuma sahip. (Ajuo Universitesine 5 dakika yuruyus, suwon metro istasyonuna 15 dk otobusle)
IMG_7287.JPG
Unfortunately, Korea is not a cheap country when we compare to Turkey and Turkish currency. I rent a room during my one month Korea trip and thanks to this place I can spend my money on other things. This place is called "one room hotel". I gave 300$ for a month. the place is quite clean and safe. It is easy to reach transports also. (5 mins to Ajuo university by walk, 15 mins with bus to Suwon subway station and buses)
IMG_7296.JPG
Küçücük bir odanın içinde yatak, tuvalet, banyo ,çalışma masası, buz dolabi, bilgisayar\tv (hemde modemi ile birlikte)ve bir adet de kıyafet dolabı var.

Tiny tiny tiny bed, bathroom, a dest to study, mini fridge, computer\tv with the internet and a wardrobe is in a tiny tiny tiny room.

Evet bir ay boyunca tuvaletle birlikte uyudum😂 Pencere yok, bişey yok. Ilk zamanlar beni böyle afacanlar basmadı değil. Evimi özlemedim değil. 😂Tabi sadece yatmadan yatmaya gidince alıştım zamanla.

Yep, I slept next to the bathroom during a month 😂 No windows, nothing. At first, I felt claustrophobic, couldn't sleep for a while and I missed my home😂 I wasn't spending too much time there so I got used to.
IMG_7298.JPG
Daha bitmedi. Bu sadece oda da olanlar. Size ayrı ayakkabılık ve terlik de veriyorlar kilitli bir dolap şeklinde. Ayakkabiyla gezmek yasak. Ütü odası, spor salonu, süpürge ve çıktılarınızı almak yazıcı vb şeyleri de kullanabiliyorsunuz ücretsiz olarak.
Hala bitmedi.
IMG_7301.JPG
Not over yet. This is just in the room. They also give you a locker that you can put your shoes and slippers. You cannot wear your shoes inside the facility. The place also has some place that you can iron your clothes, gym, vacuum cleaner, and printer for free.
IMG_7290.JPG
IMG_7299.JPG
That's not it.
IMG_7297.JPG
Bazı ortak alanlar var mutfak ve çamaşırhane gibi ama burayı da kadın- erkek olarak ikiye ayırmışlar.Çamaşırhane de deterjan dahil her şey var.
IMG_7289.JPG
Gelelim mutfağa. Burada bir mutfakta bulunması gereken herşey mevcut (çatal hariç) Pirinç pilavı, ekmek, yumurta, ramen(kore spagettisi),kimchi(kore turşusu) sıcak - soğuk içme suyu ve kahve.Ücretsiz. Bulaşıklar size ait.

Kitchen. You can find everything (except fork). Rice, bread, eggs, ramen, kimchi, coffee and hot- cold drinking water. It is free. You need to wash the dishes.There are some shared rooms like kitchen and laundry but they divided into two as in Ladies -Gentlemen. They also give the detergent.
IMG_7291.JPG
Burada çalışan amca benim görünmez koruyucu meleğim. Bir ay boyunca toplamda 10 kelimeden fazla konuşmadı bile benimle.Hatta beni rahatsız etmemek için oldukça dikkatli ve mesafeli davrandı.

The man who works there is my guardian angel. He didn't speak with me more than 10 words. He was even trying not to disturb me.

Bu adam bana Kore insanlarının ne kadar duyarlı ve yardım sever olduklarını bir kez daha anlamama yetti de artı. Neden mi?
Yemek yedikleri çubukları başlarda kullanamadığımdan bahsetmiştim. Bu çubukların metal olanları ise benim gibileri aç bırakmak için tasarlanmış bir işkence. Kullanması oldukça zor çünkü sürekli kayıyor. Ben mutfakta yemek yerken güvenlik kameralarından beni görmüş olmalı ki, ertesi gün baktığımda bir çift tahta çubuk vardı. 😊

But this man showed me how Korean people are kind and helpful. Why ? At the beginning, I wasn't able to use chopsticks very well and the metal ones are even harder for me. When I was eating in the kitchen, probably he saw me(laughing), next day there was a pair of wooden chopsticks.😊
IMG_7274.JPG
Odadan ayrılmaya yakın tuvalet kağıdı bitti ve bende alıp boşa para harcamak istemedim o yüzden mutfaktaki peçeteden alıyordum. Ertesi gün ne oldu dersiniz? Oraya tuvalet kağıdı bırakmış😊
Spor salonunun manzarası güzeldi bende sıkıldıkça (odada pencere olmayınca) oraya gidiyordum. Bir kaç kere ışıkları açık görünce geldi beni görünce özür dileyip hemen ayrıldı.😊

Few days before I leave my room, Toilet paper run out. I didn't want to buy and waste my money so I was taking the napkins on the kitchen. Next day, what do you think happen? He left a toilet paper. 😊 The gym had a beautiful view since I didn't have any windows in my room, I was going there. When he saw lights are open, he was coming to check. When he saw me, he was leaving immediately.

Kaldığım bir ay boyunca hiç bir şekilde sıkıntı yaşamadım. Hatta oranin diğer sakinleride(ingilizce konuşanları)
çok yardım severdi. Bilmeyenlerde mutfakta beni gördükçe gülümseyip selam veriyorlardı.

No one didn't give a trouble there. Even neighbors were quite nice to me.

Durum şu ki dil farkı, kültür farkı ne olursa olsun, hala iyi insanlar var. Nerde ne zaman karşınıza çıkacağı da hiç belli olmuyor. Bilin istedim.

No matter what is your culture or language, there are still good people out there just so you know.

Sort:  

İyi insanlar, iyi insanlarla karşılaşırlarmış :)

😊💐 herkesin karşısına cıksın güzel insanlar.

iyi insanlar var ve hep varolacaklar. Tskler

umarım 😊

Yine harika bir post olmuş, bu uzakdoğu insanının saygısı gerçekten bambaşka. Hiç çaktırmadan yardım etme filan. Buradan saygıyla selamlıyorum.

Bu arada Tayland'da inanılmaz güzel bir doğa var diyorlar, (ya da gidenler beni yiyor bilmiyorum) iyi gezmeler, bol post'lar diyelim. ;)

Çok tesekür ederiz. Tayland sıcak ve yesil evet 😂 gercekten oyle Kore insanı 😊

Nasıl ki kötülük bulaşıcıdır, iyilik de öyle hem de tahmin edemeyeceğimiz bir hızda. Sadece kötülüğe göre, ortaya çıkmasi için aşması gereken direnç biraz daha yüksek. Belki az bulunmasının sebebi de bu direnci geçebilecek güce, sabra ve tevazuya yeterince sahip olamamisligimizdir. Ezcümle; iyiliğin zorluğu sadeliğinden, naifliginden yani onu iyi yapan özellikleriden gelir.

Daha güzel acıklayamazdınız. Kesinlikle bulaşıcı ve nerden ne zaman gelecegi hiç belli olmuyor 😊 Bence Türkler olarak biz bu konuda iyiyiz en azından ben öyle düşünmek istiyorum😊

Çok güzel bi mekan gibi geldi bana
Acayip değişik
Bir tiyatro oyuncusu olarak hayatımın uzun bir bölümü otel odalarında geçti. İnternet wifi evet buralardada var ama odada bilgisayar nedemek. Ütü odası tamam ama kadın erkek çamaşırhane ayrı ne demek
Kahve hadi tamam da neredeyse yemek ücretsiz nedemek.
Ya bide bizde odalar en kötü 10 metrekare ordaki 2 buçuk metre kare ne demek.😂😂😂
Oda ve tuvalet yanında uyumak hariç fiyat da dahil her şey çok güzel miş.
Naapsak @byn-yesilbag ile birlikte koreye oteldeki amcayı ziyarete mi gitsek.😂😂
Çok güzel post ellerine sağlık

Ahahahah afiyet olsun 😂 degisik bi yer kesinlikle ve bunun daha ucuzlari da mevcut. Denenebilir 👍🏽

Olabilir gidebiliriz 😂 yazıyı okuyunca amcayı ziyaret banada cazip gelmedi değil hani 😅 ama önce biz bizim toprakları bitirelim sonra dışarı açılırız 😂
@by-yesilbag

Güzel yazı olmuş, elinize sağlık. Takipteyiz, her postunuzu zevkle okuyoruz. 😊😊 @ezgibaki

Cok tesekur ederiz 🙂 Aynı sekilde bizde sizin yemeklerin takibindeyiz😅 Asureye içim gitti 😂

Penceresizlik zor.

Hemde nasıl.

Tuvaletle aynı odada uyumak kısmı dışında harika bir deneyim olmuştur eminim. Müthiş! Kıskanmadım değil. 😊

Imm oyleydi bir cok sey ogrendim 😀