Як вплинув блокчейн на моє життя? #AboutMeChallenge

in #ua4 years ago

Приємно усвідомлювати, що мої перші 2 місяці в Hive пройшли зовсім не марно. Зараз я навіть не стільки про кілька сотень НР чи кілька десятків HBD, якими вдалося розжитися за цей період, зовсім ні. Мова зараз про щось цінніше, про щось, що ми часто забуваємо чи не помічаємо. І не завжди не помічаємо тому, що воно невидиме, а інколи й тому, що не надаємо цьому цінності. Мова про людські стосунки, про відношення і ставлення до тебе в соціумі, відношення і ставлення до тебе в новому середовищі. З однієї сторони, я вже давно збився з нав'язливої думки "А що подумають про тебе люди", а з іншої ще більше почав цінувати стосунки з тими людьми, з якими я спілкуюсь. Такий спосіб життя в мене перенісся і на Hive, тому мені особливо приємно, що @cranium, який вже кілька років майже щоденно пише в стімах/хайвах і бачив на своєму віку багато чого, в своєму дописі-челенджі Як вплинув блокчейн на моє життя? згадав і про мене. Мені це дуже приємно, дякую.

Етап раннього знайомства

Розчарування. Напевно, саме це слово підійде найбільше, якщо спробувати описати одним словом період мого знайомства з технологією блокчейну. Власне, розчарування і полягає в тому, що за тим хайпом, інформаційним шумом навколо біткоїна (а, думаю, багато хто почув про блокчейн саме завдяки ВТС) я не зміг розгледіти самої технології блокчейну. Так я чув це слово, в розмовах навіть вживав слова "прозорий", "розподілений реєстр", "децентралізований", "криптографія", але в мене не було єдиної цілісної картини. Я знав, тобто бачив, лише ВТС і LTC, мав акаунт на BTC-e (ні, ні, я там нічого не втратив) і це все тоді виглядало як можливість заробити (або втратити), а ці всі технології - це лише для гіків. Як я вже писав, в цей період я нічого не втратив, але і не заробив, мабуть, в першу чергу через страх втратити. Але моє розчарування полягає не стільки у втрачених можливостях заробити, скільки саме в неможливості роздивитися потенціал технології. З цього етапу я виніс урок і вірю, що хоч трохи але змінився. Я почав глибше дивитися в суть речей і процесів. Навіть граючи в крипто-ігри я спочатку буду вивчати ігровий процес, прораховувати економіку і можливі ризики, і потім вже приймати рішення.

Скриншот з гри https://splinterlands.com/, з якої у мене і почалося знайомство з Hive

Етап масового хайпу

Ейфорія. Саме слово "ейфорія" в мене в першу чергу асоціюються з фільмом "Траса 60". Думаю, більшість з вас бачили цей фільм і розуміють про що я. Але кінець 2017 року і частина 2018 проходили наче в якомусь затуманеному стані. Період, в якому відкривалося дуже багато можливостей практично для всіх. Люди використовували їх по-різному: хтось прагнув змінити світ на краще, хтось без надзусиль значно нарощував капітал, а хтось не цурався розробляти примітивні схеми шахрайства, які також приносили мільйонні статки. Цей період змінив мене. В першу чергу значно розширилися горизонти моїх інтересів. Те, що почало приносити хороші гроші, почало все більше мене захоплювати. Були проекти, в які я безмежно вірив, досконально знав їхні роадмапи і був серед перших користувачів їхніх продуктів, якими би сирими на той момент вони не були. Значно змінилися і мої доходи. Я не раз повертаюсь думками в той період, який передував цьому всьому, з єдиною метою - розібратися, що стало причиною такого прориву.

З якою легкістю знаходилися і відкривалися все нові і нові способи заробітку. Кілька сотень доларів піднімалися лише на тому, що ти купив токен на одній біржі, вивів, і відразу продав їх на іншій. І таких методів було багато, не лише арбітраж. І слідом за конкретними проектами, моя віра безмежно поширювалась і на всю технологію блокчейну, на всі криптовалюти. Здавалося, що ось воно "світле майбутнє", що ти впіймав бога за бороду і далі все буде тільки ще краще, але... "Гордість приходить перед падінням". Ейфорія настільки затуманила мій розум, що раціональне мислення майже відключилося взагалі. Десь з глибини виринали іскорки здорового глузду, згадувалися аналогії минулого, де також не вистачало сміливості приймати правильні рішення, але все це майже миттєво гасилося висхідними графіками чергового "революційного токену". Саме з цим періодом зв'язана більша частина подорожей Європою. Саме цей період був найближчим до того, аби перейти в етап "фінансової незалежності". Але нехтування базовими принципами керування фінансами, нехтування власними принципами, розробленими саме для таких ситуацій, не проходить безкарно.
BTCUSD, D Три роки тому, майже в цей день ВТС почав свій ріст з $3000 до майже $20000, https://tradingview.com/

Етап перезавантаження

Відпочинок. Я відносно швидко ще зреагував на зміни, і хоча б частково, але таки вдалося виходити з проектів на етапі, доки вони мали хоч якусь цінність. Але такий, багатий емоціями, як позитивними так і негативними, період дуже сильно виснажував і втомлював. Все більше хотілося забути ці всі технології, які в своїй більшості зводились лише до пустих обіцянок, і "жити нормальним життям, як всі". Я знаходив способи заробляти гроші за межами технологій блокчейну. Я вчився відволікатися, заспокоювати власний маятник емоцій, аби він не приводив до повного вигорання. Я знову почав читати книги по психології, знову повертався до повторення базових принципів ризик-менеджменту. Власне, цей етап триває і зараз. З однієї сторони, я ніби і пов'язую своє життя з блокчейном, але з іншої - це зовсім інший, лайтовий формат. Мені подобається писати в блог, читати, що пишуть в блогах інші, подобається грати в криптоігри, і тим самим бути поруч з технологіями блокчейну. Можливо, в майбутньому це виллється у щось серйозніше, але поки я формую фундамент у вигляді знань і навиків, у вигляді розсудливості і планування, у вигляді людських відносин. І це мене дуже змінило, тому що раніше на першому місці стояли гроші - якнайшвидше і якнайбільше.
В https://www.risingstargame.com/ за цю місію я отримую 10000 Starbits (~5 hive)

Етап майбутнього

Страх. Я вірю в технологію блокчейну, і те, що вона здатна і, швидше за все, таки змінить світ майбутнього. Але час від часу мене накривають тривожні думки "А що, якщо ми підемо не тим шляхом розвитку?". Технології блокчейну мають колосальний потенціал, але як і будь-яку іншу технологію з величезними можливостями можна використовувати по-різному. Приклад банальний, але щоб було зрозуміло про що я: ядерна енергетика. З однієї сторони, при правильному використанні можна відкрити доступ до найдешевшого виду енергії, з іншої - ми маємо найнебезпечнішу зброю. А що як і технології блокчейну будуть використовувати не так як планувалось (ну або не так, як нам розказували, що так планувалось)? А що якщо технології стануть просто ще одним способом контролю населення? Надійним, безвідмовним, "децентралізованим". Коли абсолютно всі дані про кожну людину будуть доступні для аналізу. Система буде знати не лише про ваше місце проживання, роботу чи соціальний статус, а і на який рекламний банер у вас піднімається і на скільки пульс і чи не заблокувати вам доступ до вашого авто, якщо у вас перевищений рівень (так, він теж відомий) алкоголю в крові. Нереально? Утопічно? Так, сподіваюсь, що так. Хай це все буде лише фантазією і одним з можливих варіантів розвитку подій, який ніколи так і не реалізувався. Але те, що блокчейн змінює світ, також очевидно.

І ми живемо в чудовий період, тому що все це змінюється на наших очах. І це прекрасно!
Інвестувати в пивоваріння, як віртуальне, так і реальне, можна криптовалютою https://www.cryptobrewmaster.io/

P.S. Так як це челендж-естафета, то не хотілося щоб вона на мені переривалася. Але я поки не так і багато з ким тут спілкуюся, тому в рамках цього #AboutMeChallenge хотілося б почитати історії @rollie1212 і @kobusu. Сподіваюсь, ви знайдете час і можливість написати :)

Sort:  

Не опублікував в TeamUkraine Community :(

Congratulations @vabadaba! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You distributed more than 600 upvotes. Your next target is to reach 700 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @hivebuzz:

HiveBuzz supports meetups of the Hive UK Community

Прекрасний пост! Радий, що Ви долучились до цієї ініціативи. Після читання, я виніс для себе ціний урок - пора більше часу приділяти будуванню фундаменту

Дуже приємно, що мої пости бувають не лише цікавими, а і корисними.

А головне - скромними