Můj první let

in #cesky4 years ago (edited)

Tímto článkem reaguji na @phortun ovu výzvu.

Prvně jsem okusil kouzlo létání někdy před deseti lety. Bylo to na leteckém dnu v Plasích, na místním malém letišti.
Ten den byly zlevněné vyhlídkové lety a tak jsme se s @garygeo1 a s mojí kamarádkou rozhodli, že si jeden zakoupíme.
Čekalo nás malé letadélko, které vidíte na fotce.

1593795972446.png

Pilot byl pohodář. Řekl nám, že letadlo je z konce šedesátých let, ale že se nemáme bát, je prý v dokonalém stavu.
No, nezbývalo nám nic jiného, než mu věřit. Nastoupili jsme a letadélko se rozjelo po travnaté ploše.
Bylo to hodně rychlé. Po přejetí pár nerovností jsme se odlepili od země a během pár sekund nabrali výšku.
Vlastní let trval deset minut. Moc to nebylo, ale za tu dobu jsme stihli obletět velký kus Manětínska a ještě zakroužit nad zámkem v Rabštejně nad Střelou.
Přistáli jsme v pořádku a ještě jsme si užili zbytek poutavého programu leteckého dne.

Můj první let proudovým dopravním letounem jsem zažil docela nedávno, v roce 2016.
V létě toho roku jsme měli se ženuškou odlétat do Skotska na svatbu její sestry.
Jenže pár dnů před odletem nás oba sklátila děsivá otrava nějakým zkaženým jídlem, nejspíš rybou z jedné nejmenované restaurace.
To byl průser. A to doslova. Nebyli jsme schopni odletět v termínu. Museli jsme nakoupit novou letenku a odlet přeložit.
Každopádně den D nakonec nastal. Po otravě jsem prakticky ještě nejedl a už jsem měl poprvé letět proudovým letadlem. Ta představa mě moc netěšila.
Každopádně let jsem si nakonec užil.
Odlétali jsme z Ruzyně menším Airbusem. Nejlepší byl start. Letadlo narolovalo na ranvej, pilot zabrzdil kola a otevřel přívod paliva.
Nečekal jsem, že to bude takový hukot. Znělo to, jako kdybych spláchl pět záchodů najednou. Palivová čerpadla to mělo pořádná.
Pak přišel zážeh motorů. Letadlo se začalo pěkně zmítat. Pilot odbrzdil a my přímo vystřelili za burácení motorů po ranveji kupředu. Start byl hodně rychlý.
A pak nádherné výhledy za letu. Mraky seshora, malá města, mořské zálivy, východ slunce. No prostě krása.
Přestup v Amsterdamu proběhl celkem hladce. Letiště Schiphol bylo obrovské. Využívali jsme pohyblivé chodníky a spěchali k našemu terminálu. Hodina na přestup bylo skoro málo.
V dalším letadle společnosti KLM jsme dostali holandský sýr s tousty. Ten byl! Bylo to první jídlo, které jsem si mohl užít po děsivé otravě.
Žaludek ho ustál.
Přistání ve Skotsku proběhlo hladce na malém letišti.

1593796042607.png

První jídlo, co jsme zde ochutnali, bylo Fish & chips. Přežili jsme ho. I to, že tu všichni jezdili v protisměru :-)
Bylo to fajn.

Létání se mi líbí. Až si vydělám dost Hive, proletím se L-39 Albatros. To bude teprve něco ;-)

1593798880585.png

Hive logo JJ jednoduché.jpg

Sort:  

A já myslela, že nás i s Terezkou až povyroste vezme mužíček na nějakou pěknou dovču- letecky :)

Už se těším :)

To je zcela jisté :)

Děkuji za vskutku originální příspěvek k tématu :) Je mi jasné, že takový nadšenec do techniky jako ty, si umí let opravdu vychutnat :)

Není zač :) To máš pravdu :)

Congratulations @jjprac! You received a personal badge!

Happy Hive Birthday! You are on the Hive blockchain for 3 years!

You can view your badges on your board And compare to others on the Ranking

Support the HiveBuzz project. Vote for our proposal!