Unboxing of LEGO set Mediveval Town Square

in #ceskylast month


Na začátku byl email. Nedostal jsem ho já, ale táta. Táta se kvůli mně stal členem VIP LEGO clubu. Chodí mu nabídky nových setů. A přišlo i tohle... MEDIEVAL TOWN SQUARE.

LEGO je hra, ale LEGO je i úžasné technické myšlení. A umění. Až vystuduju jadernou fyziku, budu možná navrhovat LEGO. Nebo s ním aspoň obchodovat. Mr.Bean byl původně také jaderný fyzik.

Nákup tohohle setu začal vlastně už dřív. Táta zase vzal nějaká doučování. Připravuje cizí děti na přijímačky z češtiny na gymnázia. Bere za to peníze. Přemýšlel, že peníze vloží do stříbrných mincí. Ale nakonec se rozhodl, že koupíme LEGO. To je taky investice. Do toho přišla tahle nabídka.

Před asi rokem jsem dostal větší pokoj. Už začínám mít trochu problém s prostorem. Ale tohle se tam ještě vejde.

Takhle vypadá sestavený set ve specializované prodejně LEGO.

A takhle vypadá sestavený u mě na stole. Stavěl jsem to šest dnů. S velkými přestávkami. Čistého času asi 8 hodin. Ale nepospíchal jsem. Stavění jsem si užíval.

Je to umělecké dílo. Domky jsou jednoduše otevírací, střechy odnímatelné. V každém se odehrává nějaký příběh. Ke každému příběhu patří zvláštní figurka. Napíšu z těch příběhů někdy článek. Stavebnice je plná odkazů na starší stavebnice. A jsou tam místa a předměty, na které zas budou určitě odkazovat nové stavebnice. LEGO je nekonečný příběh.

Je to už můj čtvrtý Medieval Set. Sety jsou vzájemně kombinovatelné. Věřím, že během doby se mi podaří postavit celé středověké město. Ale budu k tomu potřebovat vlastní dům, kde bych si mohl LEGO vystavit.

Táta mi řekl, abych se snažil napsat pět set slov. Ale to nedokážu. Česky. Asi by bylo snazší psát anglicky. Tam je spousta členů, předložek a spojek. Myslím, že kdybych psal anglicky, že by byl text delší. Tak třeba příště. Ale třeba přece dám těch 500 slov i teď česky. Něco mě napadlo.

Velikonoční akce pro členy VIP LEGO clubu. Ke stavebnici nejméně za 1.900,- Kč dva dárky zdarma. Tohle je ten první. Naprosto příšerné. V katalogu je za 499,- Kč. Nechápu, jak by si někdo mohl něco takového koupit. Jen ta mrkev, ta je pěkná. Myslím, že tenhle LEGO set bude nejrozumnější nerozbalovat. Třeba si za něj za dvacet let koupím ten barák. I když pochybuju.

Tohle je druhý dárek. Za 99,- katalogově. Taky dost hrůza. Taky ho nerozbalím. Za dvacet let... Aspoň koloběžka. I když nevím, jestli za dvacet let budu jezdit na koloběžce. Ale proč ne vlastně.

Takže těch 500 slov nakonec nedám. Už mě nenapadá, jak tenhle článek prodloužit.

Sort:  

Pro lego byla vždycky typická variabilita. Takže se ptám: dá se z těch sad sestavit i něco podstatně jiného, než co je na obrázku? Nebo ze středověkého domku je vždycky jenom středověký domek, a jediné, co se dá změnit, je jestli bude okno vlevo nebo vpravo?

Dá se z toho sestavit úplně cokoliv. Jsou stránky https://ideas.lego.com/ Kdokoliv může sestavit z LEGa cokoliv. A vystavit to tam. Kdo se tam přihlásí, může hlasovat pro jednotlivé lidmi navržené modely.

Model, který dostane v nějakém čase nad x hlasů, postupuje dál a získá další čas pro hlasování. Ty úplně nejlepší, co dostanou za rok nejvíc hlasů, začne společnost LEGO opravdu vyrábět. Kdo je navrhl, snad dostane nějaké peníze. Jinak by to pro LEGO bylo až moc levné. Nepotřebovalo by vlastní návrháře.

Já si chci udělat celé středověké město. Pokusím se do něj doplňovat vlastní budovy z toho, co mám. A mám toho hodně. Jednotlivé dílky se pak dají kupovat i jednotlivě.

Pak tu jsou sběratelé. Ti kupují jen oficiální LEGO sety. Nejlíp nerozbalené. Ty nejstarší stojí i desetitisíce euro.

Jasný, jenom mi připadlo, že v těchhle setech je spousta specializovaných dílků, které se hodí jen k jednomu konkrétnímu účelu. Nebo ne?

Použití každého dílku je věc fantazie. Proč by nemohly být dinosauří drápy střešní krytinou a obráceně?