Teologická otázka do místního úlu

in #cessky3 years ago

Ve svém poznání jsem došel k určitému závěru. A předem se když tak omlouvám zdejší různorodé víře. Z mého anarchistického pohledu mě však nenapadá nic, proč bych to sem se svědomím nemohl napsat.

Moje úvahy v hlavě se nedají nahrávat, což si myslím je škoda. Ale jednou na to někdo přijde, jak si myslím. No a nebo se to naučím dřív já. Nicméně z určitého teologického rozhovoru mezi mnou éterem a bohem jsme dospěl k finálnímu pohledu na věc že mi nikdo nemůže tvrdit že bůh je dobrej.

A myslím že tahle ta pointa je teď celkem zapsaná v mém anarchistickém pohledu na to co nejsem já. A tím sem dospěl k závěru že by mě zajímalo co na to lidi a že se zeptám Hivu. Zkrátka asi před nějakou chvíli ten tok myšlenek proběhl. To co je důležité není to co to mu předcházelo a důvody které zatím stály, ale ta možnost že jsme k takovémuto bodu dospˇel.

Takže moje otázka zni. Co si myslíte o o tom, že je možné dospět do bodu kdy si myslíte, že bůh není dobrý?

Sort:  

Jakože není "hodný"? (války, utrpení atd.) Nebo jak to myslíš?

no jestli máš rovnátko hodný=dobrý tak jo :) A z rovna z téhle roviny jsem to nerozebíral, ale dá se to na to převést taky...
Ale ber to že to vzešlo z něčeho čemu bych řekl anarchistická disputace v mozku.

Já boha chápu jako život, jako Já (paralela s univerzálním vědomím). A život ve svý podstatě podle mě není ani dobrej, ani špatnej. Jen "je" a záleží na mě jako fragmentu, jakej význam mu přisoudim.

:) jo ale to není Bůh :)
A klidně ti to rozvedu :)
Ale jinak v podstatě jako osoba i jako anarchista mám podobnej názor na život a to jak je dobrej a špatnej...
Tohle pramení z mnohem hlubšího poznání o bohu.

Oukej, tak to nějak rozveď, ale nadefinuj mi pls ten pojem, abych si to dokázal představit :)

v zásadě kdyby byl Bůh život tak proč by jsi jen neříkal život, proč by kolem toho bylo náboženství, atd... pak ti tu zbude vyset ve vzduchu otázka vědomí jako nějaká divná věc kterou do toho nezapasuješ :) A celé se ti to rozplyne když použiješ pojem jako Boží vůle a podobně...

Takže mluvíme o bohu jako o bytosti jo?

na bytosti v tomhle případě nutně netrvám :) klidně to může bejt entita...
podstatný je že boha bereš jako živou věc, není to kámen co někde leží a "nic nedělá"
pohled na boha jako na nějakou neživou věc, to jsem ještě nerozebíral... :)

Jako chvíli jsem tomu nechal, ale pro mě je ten koncept obecně poměrně složitě uchopitelnej, protože bůh je pro mě takový prázdný slovo.

Můžu si tam dosadit asi třeba Budhu, to je asi pro mě osobně uchopitelnější, ale já to furt vnímám jako myšlenkovou strukturu toho bytí, tím pádem se to pro mě nevylučuje třeba s vědomím a vlastně ani boží vůlí. Horko těžko se mi to spojení hledá, protože za tím slovem nemám jako žádnej moc pocit, nebo emoci.

Takovej bůh by potom podle mě žil zároveň v dualitě i mimo ní. To znamená, že z určtýho úhlu pohledu potom existuje dobro a zlo (jako otázka nějaký vnitřní etiky a morálky) a zároveň to potom vyvěrá z "jednoho" (neduality), kde otázka dobra, zla, tam a tady vlastně jako ztrácí význam.

Takže abych to uzavřel, já vlastně nevim co si o tom mám myslet, protože s tim nemám žádný emoční spojení a vlastně vůbec nevim, proč se do podobnejch debat vůbec zapojuju, když tohle je taaak osobní a slova tu, jak říkáš, nestačí :D

@bodie7 jen si zpětně procházím nějaké své články a tak mě vlstně se spojitostí s Qi a tím naším cvičením napadlo že já tu právě vidím rozpor který je manyfestován skrze slovo. Pokud přemýšlíš ve světě jako je společnost tak tam platí slova, ty určují vše... A právě když je rozumově uchopíš tak bůh je prostě bod... kdežto Qi je pohyb ;) je to právě blost jeden bůh aby byl plus i mínus :) aby mohla být hmota a magnetismus atd... a když si vemeš samotný Qi tak to za podstatu nebere nějaké výtvory mozku, ale jen samotný pohyb s jeho pocitem...

Jo jako když je tvým konceptem bůh jako entita, tak to dává smysl :)

Já "pokažen" Advaitou dávám rovnítko mezi život a boha. Takže pak plus a minus jsou jen koncepty a život/bůh/Qi je ve svý ryzí podstatě za tou dualitou. Kdybych byl jako totál teď radikál, tak řeknu, že všechno je život/bůh/qi a zbytek je jenom koncept (což je stejně taky koncept :D).

To jsou ty slova, který znám já a za kterýma dokážou moje neurony pracovat a nějak uchopovat. Bůh jako entita mi říká úplný prd, ale dokážu si představit, že to slovo používáš v jiným významu a možná alespoň částečně chápu ten kontext.

To je právě ten problém s tím Qi třeba. Jak řekněš, že Qi je pohyb, tak já řeknu, že pohyb je život. Což je jako mluvit o stejný věci jinejma slovama :D a ty pak máš boha jako bod, což chápu, protože tak je vlastně vnímanej, když se nad tim zamyslim celkem běžně, zatímco já už mám v sobě to kurvítko pojmový, že bůh=život a život=pohyb a pohyb je vlastně Qi. Což mi do jistý míry pak znemožňuje tu diskuzi o bohu, protože já se pak musim hodně jako vtlačit do jiný představy a je to pro mě těžko uchopitelný.

Ale už asi tušim, kam míříš a dává to smysl.

tak já to vemu od jinud... skus trénovat ten pohyb mentálně prostě kdykoliv kdy tě to napadne, třeba někde stojíš, zavřeš oči a představíš si že ho cvičíš a klidně to zkus i s otevřenejma očima v sedě v leže... a tam dostaneš ten rozdíl mezi tvým tělem(bodem) a Qi(pohybem)

Ale je stejně vtipný jak dlouho to jako diskutujem :) aby jsme se pochopili... jinak právě to jak mluvíš o mentální bariéře to je taky taková zajímavá věc, vlastně je pak těžký se projektovat (i když to náš mozek dělá pořád sám)... no a cíl je aby ti to ten bod(tělo, mozek) nedělalo samo ale aby jsi to mohl dělat frývolně :D chápeš mě? to já považuju za to se ten pohyb naučit, je zajímavý jak to dělám podruhý s úplně jiným pohybem (pozdrav slunci) tak se spojují jiné koncepty... ale bez tý frývolnosti to pak má zpětnej chod...
viz právě vizulazice - zkus si představit že z toho luku vystřelíš šíp pokaždý když tu tětivu dotáhneš do brakepoijntu, ... perpetuální pohyb... jenže ten reálnej není perpetuální chápeš, tou rukou děláš do nějakého bodu pohyb a pak ho obracíš nazpátek, dáváš tu ruku k tělu... jako když vyhodíš předmět do vzduchu, letí nahoru, gravitace se pomalu vyrovnává síle letu až se předmět zastaví a obrátí se nazpět... teoreticky je tam bod (fyzika sním počítá) v kterém ten předmět stojí na místě... a to je to místo toho lukostřelce kde vystřelíš ten mentální šíp... v tu chvíli cvičíš dvě věci, pohyb (lukostřelce) a z toho bodu pak je nový prostor (mentální) kde vystřelíš šíp... a ten pozoruješ jak zasáhne cíl a mezi tím ale tvoje tělo už dělá pohyb který směřuje k dalšímu vystřelení šípu na druhou stranu...

a pokud ty jak říkáš se pereš "Což mi do jistý míry pak znemožňuje tu diskuzi o bohu" ... tak teoreticky tohle cvičení by pak ti mělo umožnit nemít stím problém, když to spojíš dohromady do jednoho TVÉHO qikungu :)

vzal jsme to odjinud... uff... tohle je taky pro mě náročný se vlastně přenýst v té diskusi(něco jako velkej bod) a dívat se na ní odjinud z jiného pohledu a přitom neubíhat zpátky k pohledu který jsme měl předtím (před tou diskusí) na začátku než začala diskuse...

No a to je právě asi jádro toho pudla hele. Pro mě se ta vizualice vlastně neliší od toho pohybu už, protože ta samotná představa je vlastně druh pohybu, kterej pak potom může a nebo nemusí bejt projektovanej navenek. Může to bejt velmi intimní vnitřní proces, ale pořád je to vlastně pohyb. To je ta filosofická debata o tom, co je vlastně meditace? Je běh meditace? Stojka? Jo i ne, záleží z jakýho úhlu pohledu se na to podíváme a dá se s tim svobodně hrát. :)

Jako teď samozřejmě mluvim o jednom konceptu. Ve druhým je to ta fyzická kontra (řekněme) mentální stránka. Tam už bod bod kontra pohyb dokážu v tomhle smyslu líp představit, než v diskuzi o bohu, ale už chápu. :)

:) ale je ti jasný že v realitě nikdo kolem tebe nevidí ani ten luk ani ten šíp ani ten cíl kam má šíp dopadnout :)

ty nedokážeš propojit ten koncept v úplnosti páč přeci by jsi nechtěl zrušit všechny sny a pohádky a bůch ví co ještě :D ale propojíš ho v bodě a ten bod pak necháš plynout, jenže pak se ani nemůžeme divit že už jsme to dvakrát zařízli každej z jinejch důvodů, přitom ta představa co je na tom tak těžkého to dělat 100 dnů :D
5-10 minut denně to je věnovat tomu jeden až dva pracovní dny během 100 dnů to i pití kávy já věnuju víc času za těch sto dnů :D

ale asi (já jsem ti za to vděčnej) i ty jako pohybovej fanatik s tím máš očividně obtíže s tím Qi kolem tebe a v tobě... prostě sto dnů... myslím že teď jsem asi hrubě popsal to kouzlo o kterým jsme kdysi od jednoho člověka na videu co cvičil qikung slyšel a proč jsem to tehdy dělal...

A já jsem vlastně rád že někoho takhle můžu pozorovat vzdáleně kdo s tím zápolí taky tak jako já s tím nynějším pozdravem slunci...

hele jinak na okraj já jsme si tu diskusi o bohu vlastně nevybral ona si mě našla a popravdě jsme sní vnitřně dost unavenej, moje hlava umí to vidět i v realitě když se na to naladí/zaměří tak to kolem tebe a tomu se vyhnout nelze... kostely, kříže, máboženství všeho druhu... a je to strašně vtipný teda podle mě lidi vůbec nedbají toho základní konceptu čemu oni věří... když si to vemeš nějak bůh co jako je nadpřirozenej dělá zázraky (a btw nirvána je taky takovej zázračnej stav) a přitom jim vadí že jako okolo lidi věří něčemu jinému a pak je tu ten zádrhel, jak se jako perem za tu pravdu, i ty diskuse jsou vlastně takové střety, teda pokud je lidi neberou jen jako prostředek se něco dozvědět či obohatit, ale to se kolem mě tada děje málo...

a ještě to vrátím zpět k tomu cvičení tak qikung je takové něco co by se nemělo střetávat páč tím pádem to neplyne...

a pokud ty teda máš bůh=život=qi a cokoliv si za to doplníš tak je pak otázka, divná otázka, jako proč se ti to teda nepovedlo na první dobrou? nevím jak to máš ty ale já pak vlastně nepřemýšlím o samotném cvičení ale o svém životě, jako že moje hlava je zapomnětlivá, ve stresu, rodina, není mi dobře a kdesi cosi...

zrovna u toho čučím na Infinyty, nový scífko... super akční koncept o reinkarnaci :D
https://www.csfd.cz/film/728812-nekonecny/prehled/

ty taky říkáš jak je vše spojené se vším... no nic prodnešek toho nechám, až mě zas něco trkne nebo tebe tak se máme kde(hive) navzájem okomentovat... zatím hezkej den :)

Hele mně to asi nepřijde zase tolik divný (že jsem to nezvládnul napoprvé a možná to ještě jednou-dvakrát nedám), protože já se fakt učim týdně třeba 12 věcí. Ale ne denně, ale chci v tomhle mikrocyklu (týden) alespoň jednou odtrénovat každou z těch 12 věcí. Což má výhody a nevýhody. Jedna z těch výhod je, že nemám pevně strukturovaný, že v pondělí to bude třeba cvičení na kruhách, v úterý běh a ve středu třeba žonglování. Ale je to podle toho, co mám zrovna pocit, že potřebuju, na co se cejtim a tak dále...ta nevýhoda samozřejmě spočívá v tom, že to zase nedělám všechno tak často (max jednu věc odtrénuju třikrát do týdně)...tohle je moje forma biofeedbacku a ten qigong jde právě úplně kontra tomu, co já normálně dělám a co mi svědčí. Takže já potřebuju najít způsob, jak si v tom vyhovět, aby se všechny ty myšlenky, tělo a ty vnitřní a vnější pochody sešli. A někdy to jde úplně samo a to satori se objeví a jindy se k tomu člověk asi prostě musí nějak svým způsobem probrodit tim bahnem. A je to jak kdy... Se stojkou jsem třeba zápasil úplně stejně, ale pak to jednou přišlo, vyhověl jsem si, pochopil jsem, co se ode mě vyžaduje a celý mně to začalo bavit, udělal jsem progres a stojku svojí součástí. A u jinejch věcí to byla otázka minut, dnů a jindy prostě týdnů, měsíců a roků.

Asi bych to přirovnal k tomu, kdy jsem jednou četl nějakou knihu o mistrovi Zenu a Zen to je neustálá kontradikce, že jo :D a ten říkal svým žákům, že nesmí meditovat, že meditace si pro ně přijde, ale přesto si mají denně na několik hodin třeba sednout a nic nedělat... A oni se jako těžce snažej dosáhnout nějakýho stavu osvícení, až zbyde jen ta snaha a ta pak musí odpadnout taky. A paradoxem je, že bez tý snahy se ale člověk nedonutí hodiny sedět a checkovat svojí mysl (což je sama o sobě otázka, kdo vlastně pozoruje co?), jenže spousta lidí mluví o tom, že to bez ní velmi často nejde, protože člověk neudělá ten první krok.

A já v tom vidim právě strašně hodně paralel s tím pohybem. Já třeba vim, že lidi nepotřebujou ke stoji na rukou skoro žádnou tenzi, ale když ten člověk přijde a ten pohyb nebo tu pozici nezná, tak já mu musim pomoct nejdřív tu tenzi vytvořit, aby pak v závěru měl co opouštět, protože když ten krok s nim přeskočim a půjdem rovnou ke schopnosti se uvolnit, tak se úplně mineme, poněvadž ten člověk ještě nevstřebal ani ten základ...a jo někdy jde překročit jeden-dva kroky, ale je to 1 ze 100 třeba... A u zbytku je to stejný, jako kdybych jim říkal: "nechte tu stojku, ať si Vás najde sama", jenže ona si je v 99% případů nenajde, protože ten člověk nemá v ruce žádný nástroje. Takže já mu dám pár nástrojů, poskytnu mu pevný základy a nechám ho jít dál. A když chce a má tu snahu, tak můžeme pracovat dál. Zasadim semínko a nechám ho růst. Buď se uchytí, nebo ne.

Ale ve svý praxi vezmu nástroj a zkusim s nim pracovat. Pak se často třicetkrát spletu, udělám strašně moc chyb a blbostí, jenže tim objevuju ty slepý místa a to, co by fungovat mohlo. A líbí se mi tenhle citát Evy Jiřičný (architektka), kterej jsem někde našel v nějakým článku:

„Začneme, jdeme nahoru, dolů, pak se zamotáme, jsme úplně ztracení, otočíme se dozadu, nevíme, co a jak a ještě více se zamotáme. S trochou štěstí, s množstvím odvahy, s pochopením toho, co děláte, se zkušeností, s trochou talentu, skromnosti, disciplíny, úsilím a obrovským množstvím práce se většinou kompletně minete cílem, někdy se skoro minete a velice málokdy se strefíte,“

A neplatí to tak vždycky, ale třeba s Qigongem to tak mám. Ale my se někdy, někde potkáme. :) Už jsem třeba našel verzi, která mi sedí, vyhovuje mi. Co mi nevyhovuje je čas, ve kterej to dělám. Ale nejsem teď schopen to dostat jinam. A nechci to jako za každou cenu zlomit kvůli 100 Hive, protože to je sice pěkná odměna, ale zařadit do mojí pohybový praxe Qigong tak, aby mi nepřekážel, ale pěkně ty puzzle doplňoval, to mě láká víc :) problém, kterej v tuhle chvíli řešim je, že mi velmi připomíná jógu, ale moje jogínská večerní praxe mě uspává, zatímco po qigongu nemůžu spát. Ale to já právě ono, může to bejt třeba nevhodně zvolenou pozicí a já se taky třeba můžu dostat k tomu, že qigong za rok-dva pochopim a udělám si vlastní sestavu, která mi bude vyhovovat. Možná to dokonale nesplní termín qigong a když na to někdo bude koukat, tak to bude vypadat jak mix tai-chi, jógy, qigongu a bagua-zhang, ale bude to sedět do mýho konceptu a bude to moje pochopení věci a to už mi nikdo nevezme.

A teď co je lepší že jo? Samý otázky :)

Myslím, že náš pohled je teď značně omezený, protože jsme teď vázáni na pozemský život. Uvidíme potom ;)
Jeden plzeňský farář, exorcista, říkal, že tento život na zemi je jako život plodu v lůně matky. A když se dítě narodí, tedy když zemřeme, otevře se nám nový svět. Věřím tomu.
Bůh je dobrý, jen se nám to občas nezdá, protože máme omezený pohled na svět. To je můj názor. Tento svět není dokonalý, jinak bychom nemohli poznat rozdíl mezi dobrem a zlem. Nemohli bychom se nic naučit.

tohle "vysvětlení" nebo "podání" vede jen do nekonečné smyčky a bylo by to na dlouho osobní debatu na to abych ti jen ukázal proč já to takhle nemám...

z mého anarchistického přístupu ti tvoji víru nebudu vyvracet neb to nejde a bylo by to i proti samotné anarchii nebo spíš mému anarchistickému přístupu...

Ale ostatně stejně to není odpověď přímo na moji otázku, spíše to odpovídá na něco jiného než jsme se na konci ptal. :) Beru, je to reakce na celý článek což je super. :)

!wine
!luve 1


Cheers @petrvl, Thank You For Inviting @jjprac To A Glass Of WINE.
At The Moment You Don't Have Enough WINE Staked To Order A Glass Of WINE From @wine.bot.
Please Refill Your Barrels By Directly Buying WINE From Marketplace & Make Sure You Have Atleast 25.00 WINE In Staked Wallet.

wine-greeting
Total Purchase : 24816.918 WINE & Last Price : 0.290 HIVE
HURRY UP & GET YOUR SPOT IN WINE INITIAL TOKEN OFFERING -ITO-


WINE Current Market Price : 0.270 HIVE

To rozhodně, to by bylo na dlouho, tyhle debaty. K přesvědčení o tom, že Bůh není dobrý já osobně nedojdu. Alespoň v to doufám a věřím.
Netuším, jak jsi dospěl k myšlence, že
není dobrý. Každopádně jsem ochoten připustit názor, že i zlo stvořil Bůh, aby nám dal svobodu a možnost volby.
Cením si tvého respektování názoru ostatních. Kdyby takových lidí bylo víc, byl by svět lepší.
Klidně mi svojí myšlenku víc rozveď, jak jsi k ní došel, zajímá mě to.

to je právě na strášně dlouho a ne tu veřejně :)
ale třeba stou možností volby to bylo při té úvaze právě v jiném vstahu jako akce a reakce... jakože ne bůh->zlo jako možnost volby ale kdyžtak spíše bůh-> volba jako existence a zní plynutí existence zla...
no koukám, že to vlastně neumím naformulovat pro mě uspokojivě, ale prostě ta kauzalita byla v té úvaze obráceně :)

Někdy to probereme ;)

!Beer


Hey @petrvl, here is a little bit of BEER from @jjprac for you. Enjoy it!

Learn how to earn FREE BEER each day by staking your BEER.

 3 years ago  Reveal Comment