[DIY] I made my own PALLET bed, cabinet & couch. Z paliet som si spravila posteľ, skrinku a gauč.

in #diy5 years ago (edited)

IMG_20180829_135848.jpg

Hello! 🙂

Some of you might know I started studying at uni last year. New school means new city, new city means new flat and new flat means new furniture. As a student who is saving money to buy a van, I really didn’t want to spend much money on this. So the obvious option for me was doing it myself. (** making my boyfriend do it for me ** 😂) And what's more, I also made my zero-waste self happy.

Step 1: Make a plan.

What do you want your furniture to look like? How high should it be? Do you want your bed to have a headboard? How many pallets will you need for that? Make a basic plan.
Me and my boyfriend decided we want a double bed, a cabinet and ideally also one single bed for a friend..

Step 2: Get the pallets.


Where? Well, anywhere! Just ask the people you meet :)
I got 5 palettes from a friendly guy who happened to have some he didn’t need, my father's coworker gave me another two. But it’s totally enough to just look around! The construction workers often forget to take some when they finish the construction and leave them on the former working site. So when I saw a pallet lying somewhere untouched for a few days.. I just took it 😃

IMG_20180802_022721_HHT.jpg

IMG_20180802_022901_HHT.jpg
it’s easier when you’re sober 🙄

My tip is to fetch one or two extra pallets.

Step 3: Measure your pallets and do the engineering.


Since there are many sizes of pallets, it’s likely not all of them will be “compatible”. You certainly want your bed to be flat, so you need palettes with approximately the same height (you can handle small differences by simply putting a piece of deck under the lower pallet). Try to find the best combination (which might include cutting or using the extra pallets).

IMG_20180829_143923.jpg

Our mattresses, for example, were wider than the pallets,so we cut the extra pallet into three pieces, screwed them together and placed it between the pallets to broaden the bed.

Step 4: Cutting, sanding and screwing.


The most boring part. Lots of sawdust and used sandpaper. To be honest, I was mostly taking pictures and petting my boyfriend's lovely doggo.

IMG_20190124_145031_379.jpg

IMG_20180829_164709.jpg

My advise is to only screw the smaller parts together for now.

Step 5: Varnishing.


Sometimes this is unnecessary, but we’ve done it with most of the pallets. It just.. seems more like a real furniture 😃 plus you’ll avoid getting splinters
IMG_20180829_174811.jpg

Btw, we found some old varnish in the basement, so we didn’t even have to buy this 🙌

Step 6: Details.


Add wheels or any other small details.

Step 7: Move in!

IMG_20190124_152238_180.jpg

After a while, we realized we need some extra storage room under the bed, so we bought a new (secondhand, of course 😃 ) one and just turned our bed to this couch and an "arm(less)chair" 🙂

IMG_20190124_153049_734.jpg
couchsurfers welcome!

IMG_20190124_153208_165.jpg
it's actually my favourite living-room spot :D

Thanks for reading,
zzuzza

Slovak language version

Ahojte! 🙂

Niektorí možno viete, že som minulý rok začala študovať v Brne. Nová škola znamená nové mesto, nové mesto znamená nový byt a nový byt znamená nový nábytok, A keďže som študentka, čo si šetrí na karavan, fakt som na to nechcela míňať. Tak som si ho vyrobila sama. (** donútila priateľa, aby ho vyrobil ** 😂) A naviac som potešila svoje zero-waste ja.

Krok č. 1: Spraviť si plán.

Ako chcete aby váš nábytok vyzeral? Aký vysoký by mal byť? Chcete aby vaša posteľ mala záhlavie? Koľko paliet budete potrebovať? Spravte si približný plán.

S priateľom sme sa rozhodli, že chceme dvojposteľ, skrinku a ideálne ešte jednu posteľ pre kamoša..

Krok č. 2: Zohnať palety.


Kde? Hm, hocikde! len sa pýtajte ľudí okolo seba :)
Ja som dostala 5 paliet od milého týpka, ktorý ich náhodou nepotreboval. otcov kolega mi dal ďalšie dve. Ale úplne stačí, keď sa budete pozerať okolo seba! Stavbári ich často po skončení stavby zabudnú na bývalom stavenisku. Takže keď som niekde videla pár dní nedotknutú paletu.. proste som si ju vzala 😃

IMG_20180802_022721_HHT.jpg

IMG_20180802_022901_HHT.jpg
zatriezva je to ľahšie 🙄

Môj tip je zadovážiť si o jednu dve palety viac.

Krok č. 3: Merať a inžinierovať.


Keďže je veľa rozmerov paliet, je dosť pravdepodobné, že nie všetky budú kompatibilné. Isto chcete, aby bola vaša posteľ rovná, takže potrebujete zhruba rovnako vysoké palety (malé rozdiely sa dajú vyriešiť podkladaním). Skúste nájsť tú najlepšiu kombináciu(, ktorá môže zahŕnať rezanie alebo použitie extra paliet)

IMG_20180829_143923.jpg

Napríklad naše matrace boli širšie než palety, tak sme jednu paletu navyše rozrezali na 3 kusy, tie sme zvŕtali dokopy a dali túto "priečku" medzi palety, aby bola posteľ širšia.

Krok č. 4: Rezať, šmirgľovať, šrobovať.


Najnudnejšia časť. Veľa pilín a prachu. Úprimne, ja som hlavne robila fotky a hrala sa s priateľovym príkom.

IMG_20190124_145031_379.jpg

IMG_20180829_164709.jpg

Inak, radí vám zatiaľ zošróbovať iba menšie kusy.

Krok č. 5: Lakovať.


Niekedy to nie je treba, ale my sme nalakovali takmer všetky palety. Akosi.. to pôsobí viac ako normálny nábytok 😃 a vyhnete sa trieskam
IMG_20180829_174811.jpg

Podarilo sa nám nájsť v pivnici nejaký lak, takže sme nemuseli kupovať ani len to 🙌

Krok č. 6: Detaily.


Pridajte kolieska, úchytky a iné detaily.

Krok č. 7: Sťahovanie!

IMG_20190124_152238_180.jpg

Po čase sme zistili, že potrebujeme pod posteľou mať úložný priestor, tak sme si museli kúpiť novú posteľ (samozrejme, secondhand 😃 )a tak sme z paletovaj postele spravili gauč a "taburetku" 🙂

IMG_20190124_153049_734.jpg
couchsurferi vítaní!

IMG_20190124_153208_165.jpg
vlastne je to môj najobľúbenejší obývačkový spot :D

Vďaka za prečítanie,
zzuzza

Sort:  

Dobře Ty ;)

Hah :D snažila som sa

Posted using Partiko Android

Dobrá akce ;-)

🙂 aj ma to celkom bavilo

Posted using Partiko Android

Věřím ;-)

Ta noční fotka "krádeže palety" nemá chybu :DD To ale nejsi ty, že?

Jinak samozřejmě super nápad i provedení! Tyhle DIY projekty se mi moc líbí :)

Nienie, to je kamoška.. ja som za "objektívom" :D

Posted using Partiko Android

To je super!

Ještě kdybych na tyhle věci nebyl tak línej a nešikovnej :D

Nešikovná som aj ja :D Keby som to robila sama, tak by to voobec nedopadlo dobre..

Posted using Partiko Android

No pěkně vypadá ten výsledek, to se musí nechat :-)

Haha, ďakujem :)

Posted using Partiko Android