Vegeburger from Krowarzywa restaurant with millet cutlet, pumpkin and sunflower seeds, with coriander and vegetable toppings and what the restaurant looks like during the coronavirus pandemic / Wegeburger Jaglanex z knajpki Krowarzywa

in Foodies Bee Hive3 years ago (edited)

w2.jpg

Today I wanted a vegetable vegeburger with lots of toppings. They do it in the vegetarian restaurant Krowarzywa, and since I was in the center of Warsaw, it was enough to go there and order a nutritious roll.

Dzisiaj miałam ochotę na warzywnego wegeburgera z dużą ilością dodatków. Robią takie w wegetariańskiej knajpce Krowarzywa, a że byłam w centrum Warszawy wystarczyło tam pojechać i zamówić pożywną bułkę.

w3.jpg

Even though I visit the center of Warsaw from time to time, I haven't bought a vegeburger in Krowarzywa for a long time. Several times I wanted to order Jaglanex online, but it turned out that they did not deliver orders to my district.

Mimo tego, że co jakiś czas bywam w centrum Warszawy już dawno nie kupowałam wegeburgera w Krowarzywa. Kilka razy chciałam zamówić Jaglanexa przez internet, ale okazało się, że nie dowozili zamówień do mojej dzielnicy.

w1.jpg

This is what the restaurant Krowarzywa looks like during the pandemic. A bit depressing, because earlier, when I went there, it was full of people, sometimes you had to wait until a place becomes vacant, and now due to government restrictions, restaurants can only sell take-away food.

Tak wygląda knajpka Krowarzywa w czasie pandemii. Nieco przygnębiająco, bo wcześniej gdy tam przychodziłam było pełno ludzi, czasami trzeba było czekać aż zwolni się jakieś miejsce, a teraz ze względu na rządowe obostrzenia restauracje mogą sprzedawać jedzenie wyłącznie na wynos.

w4aa.jpg

w5a.jpg

w6.jpg

Thanks to the fact that I looked inside, I found out about a new sauce that can be added to a burger (the standard choice is two). It's a spicy chipotle sauce with chipotle, mayonnaise, paprika, and lime. As standard, I took Jaglanex, a burger with a cutlet made of millet, pumpkin, and sunflower seeds, with coriander and vegetable side dishes: lettuce, spinach, pepper, red onion, sprouts, and pickled cucumbers.

Dzięki temu, że zajrzałam do środka dowiedziałam się o nowym sosie, który można dodać do burgera (standardowo wybiera się dwa). To pikantny sos chipotle, który ma w składzie papryczkę chipotle,majonez, paprykę i limonkę. Ja standardowo wzięłam Jaglanexa, czyli burger z kotletem zrobionym z z kaszy jaglanej, pestek dyni i słonecznika, z kolendrą a także z warzywnymi dodatkami: sałatą, szpinakiem, papryką, czerwoną cebulą, kiełkami i ogórkami piklowanymi.

w7.jpg

I like that in this restaurant you can see how the dish is prepared. The chops are heated on small electric grills. The roll is greased with the first sauce, then a few vegetables are put, then a chop, then - a few more vegetables, and finally the second sauce. The rolls are baked on the spot. In addition to vegeburgers, you can also buy vege kebabs here.

Podoba mi się, że w tej knajpce można zobaczyć jak potrawa jest przygotowywana. Kotlety podgrzewane są na małych grillach elektrycznych. Bułka smarowana jest pierwszym sosem, później kładzione jest kilka warzyw, nastepnie kotlet, dalej - kolejne kilka warzyw i na końcu drugi sos. Bułki pieczone są na miejscu. Oprócz wegeburgerów, można tu kupić też vege kebaby.

w8.jpg

kro1b.jpg

Old posters from, for example, January were hung on the walls of the burger house, and earlier, before the pandemic, they had up-to-date posters informing about various events that took place in the capital - interesting workshops, concerts, theater plays.

Na ścianach burgerowni wisiały stare plakaty np. ze stycznia, a wczśsniej, przed pandemią mieli aktualne plakaty informujące o różnych wydarzeniach, które odbywały się w stolicy - ciekawych warsztatach, koncertach, sztukach teatralnych.

w9.jpg

There are colorful inscriptions on the glass with the names of the suppliers who will bring the ordered dish home. Cool font and colors as well as a comic drawing of the supplier on the bike.

Na szybie widnieją kolorowe napisy z nazwami dostawców, którzy przywiozą nam zamówione danie do domu. Fajna czcionka i kolorki, a także komiksowy rysunek dostawcy na rowerze.

w5.jpg

I got the vegeburger packed in a paper bag and aluminum foil. Nevertheless, when I came home it was cold :/ and I had to warm it up in the oven. I don't like that about ordering take-out food. It's best to eat them right away, but I haven't seen a nice place in the area where I could sit down in peace.

Wegeburgera dostałam zapakowanego w papierową torbę i folię aluminiową. Mimo to, o przyjechaniu do domu był zimny :/ i musiałam go sobie podgrzać w piekarniku. Tego nie lubię w zamawianiu jedzenia na wynos. Najlepiej zjeść je od razu, ale nie widziałam fajnego miejsca w okolicy, gdzie mogłabym sobie spokojnie usiąść.

kro1a.jpg

kro2a.jpg

Anyway, the vegeburger tasted great and despite the fact that it did not contain meat, you could feel full. After eating half, I felt full and left the rest for later.

W każdym razie wegeburger smakował świetnie i mimo, że nie zawierał w składzie mięsa można się nim było najeść. Ja po zjedzeniu połowy czułam się najedzona i zostawiłam resztę na później.

kro2aa.jpg

burger.jpg

Sort:  

Jedzenie ujdzie, gorzej że pracownicy byli (są nadal?) traktowani w tej firmie fatalnie. Dość istotny powód, żeby ją omijać z daleka.

Nie słyszałam, żeby obecnie działo się tam coś niedobrego dla pracowników. Gdy wyszła ta niefajna sytuacja to nie kupowałam u nich wegeburgerów. Jedzenie uważam, że mają świetne. Jak mam zjeść coś na mieście, to u nich przynajmniej wiem, że będzie to zdrowe jedzenie, smaczne i pełnowartościowe :) zero wzdęć, czy innych kłopotów żołądkowych. Najchętniej sama bym sobie robiła takie wegeburgery, ale nigdy mi jeszcze nie wyszły porównywalnie dobre. A robiłam kotlety z kaszą jaglaną i marchewką, z kaszą jaglaną i burakami i coś jak Jaglanex, bo kiedyś Krowarzywa podawała przepis, ale nie smakował tak jak u nich.