Why People Stopped Writing? - İnsanlar Neden Yazmıyor? [EN-TR]

in Hive TRlast year

Today I'm here with a question I've been thinking about for a couple of days. Why have people stopped writing? I've been looking at some communities on a daily basis and there's a significant drop in the amount of posts per day in these communities. In percentage terms, it's even higher than the price drop. I've been thinking about this and I've tried to come up with some reasons why people have stopped writing, and I'll share them with you in bullet points.


resource

Price Drop


resource

I think the most important reason why people stop writing is that prices have dropped a bit. But is that so abnormal? Hive is a cryptocurrency and it's affected by market fluctuations. It's a bad thing, yes, none of us want Hive to go down, but does it really affect the amount you earn from Hive? If you're trying to withdraw your earnings immediately, yes, the amount you earn from Hive has dropped, but if you keep your savings in Hive, there's not much difference. Think of it this way, let's say Hive was $0.50 and your post was $15. 50% of the amount goes back to the people who voted for you. The remaining 7.5 dollars comes to you as 50% HP and 50% HBD. So you have 3.75 HBD and 7.5 HP.
Now let's imagine that Hive is $0.34. Your post gets 10 dollars instead of 15 dollars. This is because the value of the Hive has decreased, but 50% of the $10 goes back to those who voted for you and the remaining $5 comes to you as 2.5 HBD and 7.5 HP. Is the reason you didn't write it down 1.25 HBD in the 15 dollars you received? Is this really that important? And you are definitely more likely to get votes because fewer people post. If you write a quality post right now, you are definitely more likely to be noticed by curators. Why don't you take this opportunity?
I'm not sure how accurate my calculation above is. I'm sure someone who knows better will clarify everything. But I don't think there is much more amount of loss than that.

Having a Hard Time


resource

This could also be a valid reason. I've been going through some hard times myself lately and, you know, these things can be very hard. But you can still share them here with the people who follow you. I'm sure a lot of people will give you advice. I recently published a post about feeling burnt out and talked to people. I got advice from them and when I followed that advice, it really worked. Don't be afraid to share things about yourself.

Finding Nothing Worth Sharing


resource

Hey guys, most of us here are not splitting the atom. I'm sure some of us are writing very serious things on very serious topics, but not all of us have to be like that. You can share the beautiful photos you have taken by adding what you felt while taking those photos, what you have experienced, your own story. You can share your thoughts about a movie you have seen. If you have experienced something very bad during the day, you can share that. You can be sure that there is someone who will read them all.

I think these are the 3 most important reasons why people are not sharing lately. What do you think? Why don't people share things these days? If you have ideas other than mine, don't forget to leave them in the comments. I hope you enjoyed reading my article. Have a great day and don't forget to share your day!

TR

Bugün birkaç haftadır düşündüğüm bir soruyla karşınızdayım. İnsanlar yazmayı neden bıraktı? Bazı toplulukları günlük olarak inceliyorum ve bu topluluklardaki günlük post miktarında ciddi bir düşüş var. Yüzde olarak fiyat düşüşünden bile daha yüksek bir miktar. Bunun üzerine biraz düşündüm ve insanların neden yazmayı bıraktığına dair sebepler bulmaya çalıştım. Bunları maddeler halinde sizinle paylaşacağım.


resource

Fiyat Düşüşü


resource

Bana göre insanların yazmayı bırakmasının en önemli sebebi, fiyatların bir miktar düşmüş olması. Peki bu çok mu anormal bir durum? Hive bir kripto para ve piyasadaki dalgalanmalardan etkileniyor. Bu kötü bir şey evet hiçbirimiz Hive'ın değerinin düşmesini istemeyiz ancak bu gerçekten Hive'dan kazandığınız miktarı etkiliyor mu? Eğer kazandığınız parayı hemen çekmeye çalışıyorsanız evet Hive'dan kazandığınız miktar düştü ama birikimlerinizi Hive'da tutmaya devam ederseniz çok fark yok. Şöyle düşünün Hive 0,50$ iken postunuzun 15 dolar aldığını kabul edelim. Miktarın %50'si size oy atan insanlara geri döner. Kalan 7,5 dolar da size %50 HP %50 HBD olarak gelir. Yani 3,75 HBD ve 7,5 HP'niz olur.
Şimdi Hive'ın 0,34$ olduğunu düşünelim. Postunuz 15 dolar yerine 10 dolar alır. Çünkü Hive'ın değeri düşmüştür ancak 10 doların %50'si size oy atanlara geri döner ve geriye kalan 5 dolar size 2,5 HBD ve 7,5 HP olarak gelir. Yazmamanızın sebebi aldığınız 15 dolarda 1.25 HBD mi? Bu gerçekten bu kadar önemli mi? Üstelik daha az kişi post attığı için oy alma ihtimaliniz kesinlikle daha yüksek. Şu an kaliteli bir post yazarsanız küratörler tarafından fark edilme olasılığınız kesinlikle daha yüksek. Bu fırsatı neden değerlendirmiyorsunuz?
Yukarıda yaptığım hesaplamanın ne kadar doğru olduğundan emin değilim. Eminim daha iyi bilen biri her şeyi aydınlatacaktır. Ancak bundan çok daha fazla bir miktarda zarar olduğunu düşünmüyorum.

Zor zamanlar geçirmek


resource

Bu da geçerli bir sebep olabilir. Son zamanlarda ben de zor günler geçirdim ve bilirsiniz böyle şeyler insanı çok zorluyor. Yine de bunları burada sizi takip eden insanlarla paylaşabilirsiniz. Emin olun birçok insan size tavsiye verecektir. Ben geçenlerde kendimi tükenmiş hissettiğimle ilgili bir post yayınladım ve insanlarla konuştum. Onlardan tavsiyeler aldım ve bu tavsiyeleri uyguladığımda gerçekten işe yaradığını gördüm. Kendinizle ilgili şeyler paylaşmaktan korkmayın.

Paylaşmaya Değer Bir Şey Bulamamak


resource

Hey arkadaşlar, burada birçoğumuz atomu parçalamıyoruz. Eminim aramızda çok ciddi konularda çok ciddi şeyler yazıyordur ancak hepimiz öyle olmak zorunda değiliz. Çektiğiniz güzel fotoğrafları altına o fotoğrafları çekerken ne hissettiğinizi, yaşadığınız şeyleri, kendi hikayenizi ekleyerek paylaşabilirsiniz. İzlediğiniz bir film hakkında düşüncelerinizi paylaşabilirsiniz. Gün içinde çok kötü şeyler yaşadıysanız bunları paylaşabilirsiniz. Hepsini okuyacak birileri var, buna emin olabilirsiniz.

İnsanların son zamanlarda paylaşım yapmamasının bence en önemli 3 nedeni bunlar. Siz ne düşünüyorsunuz? İnsanlar neden bu aralar bir şeyler paylaşmıyor? Benimkiler dışında fikirleriniz varsa yorumlarda belirtmeyi unutmayın. Umarım yazımı okumaktan keyif almışsınızdır. Harika bir gün geçirin ve gününüzü paylaşmayı unutmayın!

Sort:  

Çok önemli nedenleri sıralamışsın. Muhtemelen insanların yazamamasının nedenleri arasında bunlar üst sıralarda yer alıyor.

Ben geçenlerde kendimi tükenmiş hissettiğimle ilgili bir post yayınladım ve insanlarla konuştum.

Açıkçası ben bu tür postları çok samimi buluyorum. Senin yayınladığın post da onlardan biriydi. Her zaman güzel günlerimizi paylaşmamız çok da doğal bir görünüm oluşturmaz diye düşünüyorum. Ama bunlar tamamen şahsi görüşlerim 🙂

Ben de aynı şekilde düşünüyorum. Samimi olmak için profilimizi ağlama duvarına çevirmeye de gerek yok ancak arada bir böyle iç dökmeli postlar güzel oluyor. Tükenmişlik sendromu postumda ve konuşmamızda verdiğin tavsiyeler çok yardımcı olmuştu, tekrar teşekkür ederim 😅.

I think part of it is that this is a very busy and stressful time of year for a lot of people. Things like Hive usually take a backseat to the real world.

Yeah, I've been thinking about that. It's a transitional period for people these days. I hope everyone is going through it well.

Eskiden de fiyat düşüşünde gözden kaybolup yükseldiğinde geri gelenler oluyordu.
Bu şekilde düşünen insanlardan ziyade her durumda burada olan, yazıları okuyup destek olmaya çalışan ve insanlarla iletişimde olanları önemsiyorum.

Ayrıca her gün eğlenceli paylaşım yapılmasına da gerek yok, iç dökmeli kendinden bahsetmeli yazıları daha samimi buluyorum ve okumasını seviyorum 🙂

Fikrini paylaştığın için teşekkürler, umarım iyi insanların güzel yazılarını daha çok görürüz buralarda. 🌸

Ben de aynı şekilde düşünüyorum. Yazımda da bundan bahsetmiştim zaten. Sürekli burada olan insanlar benim için daha değerli ve destek almayı hak ediyorlar.

Katılıyorum, her gün paylaşacak eğlenceli şeyler bulmak çok zor. İnsanlar yaşadığı zorlukları da burada paylaşabilir. Bunları okuyup yorum yapmak benim için de güzel.

Güzel sözleriniz için teşekkür ederim 😊

My problem is the third one.

Yeah, I know, it's not rocket science but I don't like posting for the sake of posting. I only write when I have things to show or I feel it's worthwhile.

Anyway, the price drop means nothing to me hehe, I'll be here either way

Good to know that you are here man! I love reading your gaming posts. I'm trying to determine what's the problem. Thanks for your answer. As I said you can share a movie review or a football match review.

Man, football sounds right my up my alley right now xD

The world cup has been so much fun

Then go share a post about it. Enjoy your time!

Genel olarak nedenlerini anlatmışsın kanka, eline sağlık. Bu durum bence platforma verilen değeri de gösteriyor. Böyle durumlarda bence post sayısının daha da artması gerekiyor. Umarım insanlar anlattıklarının farkına varır.

Keşke artsa ama tabi ki bu ütopik bir düşünce, ben artacağını zannetmiyorum ancak bu kadar düşmesini de beklemiyordum. Hive değer kazanınca insanlar değer kazanacak ve şu an burada olan insanlar benim için daha değerli olacak.

Maybe just taking a break? Many are busy in real life for sure... I, for one, don't write everyday. I always put a break in between.. Even though I have a lot of stories to share 😅.
Busy at work most of the times..

Yeah that's a reason too. Real life can push us to take a break mostly. Thanks for sharing your opinion with me.

I think there is a factor that at least in my country is very decisive at this point, it's almost the end of the year and people are more tired trying to sustain their lives hahaha the students saving subjects and preparing for exams, this part of the year is usually exhausting, I also saw that there are fewer interactions in publications, perhaps that is also demotivating for some.

Well I'm trying to increase that interaction always but I can't do it alone as you know...We all should comment each other. Read posts and engage. Hive is a social media platform.

burada atomu parçalamıyoruz.

ahahahah burada çok güldüm. Kesinlikle haklısın. Bazen ben de yazacak şey bulamıyorum ve aklıma gelen gündelik yaptığım bir işten bahsediyorum bir tarif yayınlıyorum sonra yeni fotoğraflar çektikçe eski tip yayınlarıma dönüyorum. aslında uzun zamandır hedeffim 30 gün boyunca yazmak. Ama bazen laptopu açmadığım günler oluyor yada tüm günüm dışarıda geçiyor böyle olunca malesf zincir kırılıyor ama aralık ayı belki bu zinciri yapabilirim.

Bu güzel post için teşekkürler, umarım yazılar artar.

30 gün boyunca yazmak gerçekten çok zor. Bol şans! Bunu bir kere başardım ancak zorlandığımı kabul etmeliyim. Şunu deneyebilirsiniz. 30 günlük bir planlama yapıp ona sadık kalmayı. Bazen günde iki tane post yazarsınız ve meşgul olduğunuzda ertesi gün de post yayınlayabilirsiniz.

Aynı dönemde, herkesin hayatı birden yoğunlaşmış olabilir mi acaba? Bence fiyat düşüşüyle olayın çok alakası yok. Varsa bile mevsimsel geçişten daha etkili olduğunu sanmıyorum. İnsanların üzerine salgın şeklinde çöken bir buhran da olabilir. Bilemedim. 🤔😂

Hepsi olabilir, insanlar geri döndüklerinde niye kaybolduklarını açıklayacaklardır diye düşünüyorum. Birlikte göreceğiz 😅

Aslında ben de onlardanım. Bu ara geri döndüm sayılır. Dönüşüm muhteşem olmadı ama😂 Çünkü hala yoğunluğum devam ediyor. Olay tamamen yoğunlukta diye düşünüyor oluşumu kendimden biliyorum. 😂

Postların düşmesinde yukarıdaki sebepler dışında kış mevsimininde etkisi olabilir mesela genelde gezi yazısı yazan birisini düşünürsek havaların soğumasıyla post oranında düşüşler yaşanacaktır.

Olabilir ancak genel olarak ben sebebin bu olmadığını düşünüyorum. Yazılar bütün topluluklarda azalmış durumda. Umarım soğuklar bitmeden Hive tekrar yüksek değerlere çıkar ve görürüz sebebi o mu değil mi 😅

Bahsettiğin sebepler illaki vardır.Ancak amacı sadece para olanlar zaten yazmasın ☺️

Özellikle mevsim şartlarından dolayı insanların çok fazla gezememesinin bunda etkili olduğunu düşünüyorum. Oluşturabilecek post bulmakta zorlandıklarını düşünüyorum.

Olabilir @dusunenkalpp de bundan bahsetmişti. Acaba gerçekten sebeplerden biri bu olabilir mi 🤔

Ben de bu durum oluyor. Bazen gerçekten içerik oluşturmak için kaynağım olmuyor.
Bir yerlere gidememek de sürekli aynı yerlerin paylaşımını yapmamıza neden oluyor. Bu durumu yapmak istemediğimiz için bazen ara vermek durumunda kalıyoruz.

Doğru söylüyorsunuz. Bu durumda olanlar kesinlikle vardır. Fikrinizi paylaştığınız için teşekkür ederim 🙏.

Bu konuya katılıyorum.

  1. I don't believe in price drop, I guess not much reasonable upvote or no upvote at all aside contest entry. And that's the most disappointing of all. Not price.
    If upvote is sure, many can wait for Price increase before selling.

  2. Most time, the eagerness to write isn't just there.

You're thinking wrong, my friend. Thousands of posts are upvoted on Hive every day and this happens in all kinds of communities. You can't deny that. Rises and falls are not guaranteed, but they will happen. We all know that and we trust Hive.

Well done @incublus! You successfully guessed the match result and unlocked your badge!
Click on the badge to view your board. Click [here](https://hivebuzz.me/rankingWC) to check your ranking.

Thank you to our sponsors. Please consider supporting them.

Check out the last post from @hivebuzz:

HiveBuzz World Cup Contest - Recap of Day 9
Hive Power Up Day - December 1st 2022
HiveBuzz World Cup Contest - Check your ranking
Well done @incublus! You successfully guessed the match result and unlocked your badge!
Click on the badge to view your board. Click [here](https://hivebuzz.me/rankingWC) to check your ranking.

Thank you to our sponsors. Please consider supporting them.

Check out the last post from @hivebuzz:

HiveBuzz World Cup Contest - Recap of Day 9
Hive Power Up Day - December 1st 2022
HiveBuzz World Cup Contest - Check your ranking
Well done @incublus! You successfully guessed the match result and unlocked your badge!
Click on the badge to view your board. Click [here](https://hivebuzz.me/rankingWC) to check your ranking.

Thank you to our sponsors. Please consider supporting them.

Check out the last post from @hivebuzz:

HiveBuzz World Cup Contest - Recap of Day 10
Hive Power Up Day - December 1st 2022
HiveBuzz World Cup Contest - Check your ranking
Well done @incublus! You successfully guessed the match result and unlocked your badge!
Click on the badge to view your board. Click [here](https://hivebuzz.me/rankingWC) to check your ranking.

Thank you to our sponsors. Please consider supporting them.

Check out the last post from @hivebuzz:

HiveBuzz World Cup Contest - Recap of Day 10
Hive Power Up Day - December 1st 2022
HiveBuzz World Cup Contest - Check your ranking

4 badges today, that's good. I'm trying to check matches more. I'll try to be in top 3. I know it's hard from here but why not?