Hive Kullanıcı Adlarımızın Anlamlarını Anlattık - Trliste Soru-Cevap Etkinliği #4

in Hive TR2 years ago

Merhaba sevgili dostlar. Bu haftaki Trliste soru-cevap etkinliğimizde yine keyifli bir konudan bahsettik. Değerli arkadaşımız wagner32 sorduğu soruyla bizleri Hive'a üye olduğumuz günlere götürdü. Bu sayede hem nostaljik anlar yaşadık hem de diğer arkadaşlarımızın kullanıcı adlarının anlamını öğrenmiş olduk. Güzel bir etkinlikti. Katılan, emek veren ve destek olan tüm arkadaşlarımıza teşekkür ederiz. 🌸


Görseller için değerli arkadaşımız @Ruen'e teşekkürler

Ve Wagner32 Arkadaşımızın Sorusu:


@wagner32

Hive kullanıcı adınızın anlamı veya hikayesi nedir?


Oneplanet 🌼

Merhabalar. Her geçen gün daha da keyifli hale gelen soru-cevap serisinde benim için en kıymetli sorulardan biridir bu. Adımın anlamı “Tek Gezegen”. Enerji ve Sürdürülebilir Kalkınma alanında yüksek lisans yapıyorum ve benim için sürdürülebilir bir yaşamın parçası olabilmek çok önemli. Her ne kadar fosil yakıtlar (kömür, petrol, doğalgaz) hayatımızda önemli bir yer edinse de yenilenebilir enerjilere (güneş, rüzgar, bioenerji) daha fazla yer vermeliyiz. Başka bir gezen yok, tek bir gezegenimiz var. Dünya’ya sahip çıkmak bizim elimizde. Bu anlamda bir farkındalık oluşması anlamında ismimi “One Planet” seçtim. Yakın zamanda da özellikle ecoTrain ve benzeri platformlarda enerji üzerine bir yazı dizisi düşünüyorum. Umarım iklim krizi, sürdürülebilirlik, karbon emisyonu gibi konularda farkındalık oluşturabilirim.


Wagner32 🌼

Herkese merhaba. Öncelikle bu etkinlikte benim de sorumun olması gurur verici. @trliste ekibine teşekkür ederim. Kullanıcı adımın hikayesi Zülfü Livaneli'nin Serenad adlı kitabından geliyor. Seranad en sevdiğim kitaplardan biridir. Öyle ki kitabın ana karakterlerinden Profesör Maximilian Wagner en sevdiğim kitap karakteridir. Onun hüzünlü hikayesi beni hep duygulandırmıştır. Oldukça etkileyici bu kitap karakterini hayatımın her alanında anmaya devam edeceğim. Bu platformda hesap açarken düşünmeden wagner kullanıcı adını almak istedim ama önceden alındığı için yanına sayı eklemem gerekti. 32 ise beni en çok seven sayı diyebilirim. Açıkçası benim de en çok sevdiğim sayıdır. Size detay vererek izah edeyim. TC kimlik numaram 32 ile başlıyor. İlkokulda okul numaramın sonu 32 idi. Lisede öğrenci numaram 32 idi. Üniversitede oturduğum sokak 32. sokaktı. Önceden arkadaşlık ilişkisi kurduğum arkadaşlarımın 3'te 2si şu anda Isparta'da ikamet ediyor. Isparta'nın plaka kodu 32'dir. İzmir'de ikamet ettiğim evin sokak numarası 32 ile başlıyor. Dahası var ama hepsini buraya yazamam. Yani 32 hayatımın her alanında bana eşlik ediyor. Ben de bu sayıyı benimsemek zorunda kaldım.


Videoaddiction 🌼

HIVE'ye üye olmadan önce Youtube'ye alternatif bir video platformu arıyordum ve DTube'yi buldum. DTube'ye üye olmak için HIVE'ye üye oldum. Bir video platformuna üye olduğumu düşünüyordum ve içinde "video" olan bir kullanıcı adı seçmek istedim. HIVE'ye üye olduğumu bilseydim kullanıcı adım Hephaestus veya başka bir şey olabilirdi. 🙂

En: Before signing up for HIVE, I had been looking for an alternative video platform to Youtube and I found DTube. I signed up for HIVE to sing up for DTube. I thought I was going to sign up for a video platform and wanted to choose a username including the word "video" in it. Had I known I was to have signed up for HIVE, my username could have been Hephaestus or something else 🙂


Mehmetfix 🌼

Hive' a kaydolduğum ilk zamanlarda aslında bu hesabım değil de başka bir hesabım vardı. O hesabımın adını şuanda tam olarak hatırlamıyorum ama o hesabımın anahtarlarını kaybettiğim için yeni bir hesap açmak zorunda kalmıştım.

Adım Mehmet ve bu biraz garip gelecek ama "fix" kısmı için pek bir şey düşünmemiştim. Sanırım o gün yeni bir hesap açarken internette herhangi bir sitede fix diye bir şeyler görmüştüm.


Pawpawcat 🌼

Birkaç sene önce farklı bir isimle kayıtlı idim, o yüzden catwolf yapamadım yine ismimi, içinde cat geçen başka bir isim yapayım dedim, başına pawpaw ekledim o an aklıma bu geldi. Çünkü kedileri seviyorum, hatta bazı arkadaşlarım bana gerçek hayatta bile cat diye hitap ediyor bazen, bu yüzden genelde ismimde cat veya kedi kelimesi geçer. Sanırım kedilerle aramda bağ var 😁


Damla 🌼

Yine güzel bir soru. Bu sayede ilginç kullanıcı adlarının hikayesini öğrenmiş olduk. Benim kullanıcı adımın pek bir hikayesi yok görüldüğü gibi 🙂 O dönemlerde domainlerden dolayı jenerik isim hastalığım vardı. Damla dolu olsaydı muhtemelen soyadımla devam ederdim. Blockchainle tanıştıktan aylar sonra bu hesabı açmaya karar verdim. Öncesinde bir süre sistemi çözmeye çalıştım. Rutini sevmeyen, platformlardan da çabuk sıkılan biri olarak burada bu kadar uzun süre kalacağımı hiç düşünmemiştim açıkçası. Çok kez kaçmaya çalıştım ama nedense başarılı olamadım 😄 Muhtemelen buradaki güzel insanlar yüzünden.


Ucmuharfli 🌼

Selamlar, ara ara kalıcı şekilde buraya dönmeye çalışsam da şartlar elverdikçe uğrayabiliyorum, etkinliğe ben de katılmak istedim. Kullanıcı adım çok eskiden geliyor, yaklaşık 15 yıldır hobi olarak paranormal olayları araştırıyorum 😃 ( birkaç senedir ara verdim işlerden dolayı ), çeşitli farklı olaylara şahit oldum tabi, çevremi de olumsuz etkilediğinden sadece araştırma olarak devam ediyorum boş zamanlarda. Sadece discord ve Hive de kaldı bu nickname'im. İsmim Onur, dört harfli ama üç mü harfli diye sorar gibi, aynı zamanda da üç harfliler, cinler vs bağlantısı, zamanında öyle koymuşum gençlik diyelim.


Emotionalsea 🌼

Herkese merhaba. Bir önceki etkinliği kaçırdım ama buna umarım yetişmişimdir. Adım Cevat. Nikimi uzun yıllardır başka platformlarda da kullandığım için Steemit ve Hive blogda da kullandım @emotionalsea. Duygusal deniz. Neden böyle bir ismi seçtim, sanırım karakterimi yansıttığı içindir. Şarkı yazmayı ve sokak fotoğrafçılığını seviyorum. Fotoğraflarımın çoğunu stok sitelerinde yayınlıyordum. Blockchain ile tanıştıktan sonra bu platform oldukça ilgimi çekti. Fotoğraflarımı burada da paylaşmaya karar verdim. Denizi çok seviyorum. Kısa bir süre sualtı fotoğrafları da çektim. Nikimin logosunu da kendi çektiğim bir fotoğraf ile oluşturdum ☺️


Uzercanan 🌼

Merhaba 🖐️

Sanırım bu konuda biraz aceleci davrandı. Benim için klasik bir durumdur bir platforma kayıt olacağım zaman direk soyad ad şeklinde birleştirerek yazarım ve yine aynı şeyi yaptım soyadım ve adımı birleştirerek yazdım🙃

Sonra farkettim ki anonim kalmak daha iyiymiş aslında, insanı daha bir özgür kılıyor, tabi ben bunu kesfedene kadar iş işten geçmiş oldu 😂

Ekran ismim Moja Svet bizim dilde benim dünyam anlamına geliyor. Sayfamın bu isimle bütünleştiğine inanıyorum.. 😉


Sudefteri 🌼

Herkese merhaba. 🙋🏻‍♀️

Bundan önce aktif olduğum forumlarda, bloglarda hatta Goodreads sitesinde bile kendi adımla bir üyelik açmamıştım. Buraya kayıt olmadan önce değişiklik yapıp kendi ismimi kullansam mı diye kararsız kaldığım günlerde, girdiğim kırtasiyede 'Sudefteri' diye bir ajanda gördüm. 🙂 Kapağı ve ismi tabi ki ilgimi çekti hem de beni şaşırttı. Sayfaların kenarlarında Su'ya dair dizeler, beyitler, veciz sözler içeriyordu. Bir defter tutkunu olarak tabi ki hemen aldım. (Henüz kullanmaya kıyamadım.) O an bunu bir işaret kabul ettim, ismim bu olmalıydı. 🙆‍♀️

Hem burası benim için hiç silinmeyecek bir defter sayfası gibi. Dijital bir günlük olarak gördüğüm sayfamdaki paylaşımlarıma yıllar sonra da dönüp baktığımda, yazdıklarımı okuduğumda tarifi olmayan duygular yaşıyorum. Çünkü çocukluğumdan beri belli aralıklarla tuttuğum günlüklerimin sonu hep hüsran olmuştu. O güzelim defterleri nasıl kıyıp atabildim bilemiyorum bir üzgünlük hâliydi sanırım o anlar benim için.

Aslında ilk baştaki alışma devresinden sonra anonimliğe veda edecektim, öyle düşünmüştüm ama sonrasında bundan vazgeçtim. Bu şekilde daha serbest olabildiğim için sanırım bilemiyorum..

Burada olduğum için mutluyum. Her şey güzel ve umut dolu olur umarım. ☘



Değerli witnesslarımız @emrebeyler ve @deathwing 'e Türkçe yazılara olan desteklerinden dolayı teşekkür ederiz. 🌼 Witness oylarını vermeyen arkadaşlarımız varsa buradan oylarınızı vermenizi öneririz: https://wallet.hive.blog/~witnesses

Etkinliklerimize katılan ve destek olan herkese çok çok teşekkürler. Sonraki etkinliğimize hepiniz davetlisiniz.


Önceki Etkinliklerimizden...


Sort:  

Çok güzel bir soru olmuş. Merakla okudum. Emeğinize sağlık 🤗🌸

güzel bir soru ve harika cevaplar okudum yine 🤗
emeği geçen, katkıda bulunan herkese teşekkürler ve @damla'ya ⚘⚘⚘


üç mü harfli diye sorar gibi

@ucmuharfli'yi ilk gördüğümde 'üç harfliler mi' demiştim kendi kendime, cevabını okuyunca gülümsetti :)

yaklaşık 15 yıldır hobi olarak paranormal olayları araştırıyorum

benim de ilgi alanıma giriyor bu konular, keşke yazılarında bunlardan bizlere de bahsetsen @ucmuharfli 🙊

Aslında çok eski yazılarımda biraz bahsetmiştim ancak yazabilmekten ziyade çizebildiğim için sanırım çok anlatıma giremedim. :D

Herkese katkılarından ve cevaplarından dolayı teşekkür ederim. Yine çok güzel bir etkinlik ortaya çıkarmış olmamız gurur verici :)

Her kullanıcı adının bir hikayesi var, emeģi geçenlere teşekkürler :)

Kullanıcı adları ve anlamları en çok merak ettiğim konulardan biriydi.
Topluluk olarak çok iyi konular belirleyip bir şeyler yazdığımız için mutluyum. 😻
!LOLZ !LUV

Why couldn’t the bike keep up with the car?
Because it was 2-tired

Credit: reddit
@trliste, I sent you an $LOLZ on behalf of @mehmetfix
Use the !LOL or !LOLZ command to share a joke and an $LOLZ. (3/8)

İsmimin anlamını sizlerle paylaşmak benim için bir zevkti🌸

Çok güzel paylaşım olmuş tebrikler 👏👏👏👏

Çok güzel isim hikayeleri çıkmış ortaya hepsini keyifle okudum. En iyi geçen herkese özellikle D@damla cım sana teşekkür ederim. 😍🙏

Yay! 🤗
Your content has been boosted with Ecency Points, by @damla.
Use Ecency daily to boost your growth on platform!

Support Ecency
Vote for new Proposal
Delegate HP and earn more