Čtete exotiku?

in Česky!2 years ago

Jsme česká komunita. Ale i když jsme kvalitní komunita, to ještě neznamená, že bychom si mohli (a měli) vystačit se svou bublinou a nekoukat jinam. Většina lidí rozumí aspoň trochu anglicky, leckdo má znalost dalšího evropského jazyka a pro všechny tu jsou nejrůznější translátory.

Tak mě napadlo - čtete i některé jazykově exotické články? Třeba když zaujmou fotkou, množstvím komentářů nebo množstvím upvote?

image.png

Jak mě to napadlo? Totiž jak je pro nás exotická bengálština nebo tamilština, tak může být pro spoustu lidí exotická čeština. Nějakých deset miliónů rodilých mluvčích (plus nějaký milión komunity v zahraničí) není moc. A i když připočítám Slováky, tak pořád je to v celosvětovém měřítku prd.

Někteří Slované nám rozumějí. Třeba já když čtu polsky nebo chorvatsky, tak i když některým výrazům nerozumím, tak jsem schopný aspoň rámcově pochopit, o čem to je. A umím si představit, že naopak to funguje stejně. Ale pro naprostou většinu lidstva je čeština španělská vesnice. (Tím spíš, když používám takové idiomy, jako španělská vesnice.)

Ale přes to všechno pozoruju, že spoustu mých článků nějaký cizinec rebloguje. U fotek - budiž. Obrázky jsou srozumitelné mezinárodně. Ale proč mi někdo z druhého konce světa rebloguje můj článek v češtině, psaný pro české čtenáře v českém kontextu, to mi zůstává záhadou. Možná jsem oblíbenec a chce mi zvýšit dosah, ale i tak tomu zcela nerozumím.

Ale to vlastně nevadí.

sepa.png


vote_follow.png

Sort:  

!hivebits jsem si už dlouho nedal

Já osobně se snažím procházet články anglicky a česky, je fajn když jsou články vícejazyčné protože třeba španělštinu bych nedal :-).

 2 years ago  

Za každý reblog přeci na Ecency dostaneš bod. (jsem si právě na Tobě ověřil.) Za 150 bodů je upvote asi 0,5 USD. (Jo, body se s každým dalším hlasováním snižují.)
A možná, že reblogující očekává nějaký malý dáreček...

To snad není hlavní důvod... Reblogovat jen kvůli zlomku centu mi přijde hodně ujeté.

 2 years ago  

No... V zemích, kde se vydělává dolar za den... Ale když už mají na PC a elektřinu, tak mi to taky smysl nedává. Fakt je, že i mě občas někdo takhle rebloguje. A když se podívám, co je ten někdo zač, tak zpravidla rebloguje desítky, možná tovky článků denně... Třeba je to venezuelský státní zaměstnanec, který si přivydělává v pracovní době, ne erárním počítači za erární proud. A vydělá si tak víc než je jeho plat.