Covid

in Česky!2 years ago

Má to ještě nějaké číslo nebo je to prostě jen covid. Tenhle post se mi vlastně nepíše vůbec lehce. Na začátku pandemie jsem v tom rok jel sledoval a četl snad všechno i vědecké práce. Trochu Vám z toho pak houká... tak jsem toho po roce a něco nechal, udělal jsem si svůj názor a hlavně svůj postoj. A od té doby se názor o moc nezměnil a postoj mám pořád stejný.

Když budete chtí můžete zabrouzdat na moje starší články o covidu a pandemii a někteří si dozajista pamatují a moje diskuse o zvoleném postupu proti boji s pandemií.

Někdy začátkem roku jsem to pustil ze zřetele úplně... prostě jsem si zvykl na Covid nebo na to že to je. Tak nějak pozapomenete co že všechno za úkony jsme dříve dělali. A tak jsem se začal i pohybovat celkem volně. Je fakt, že stále nepobývám v přeplněných hospodách, ale raději na zahrátce a nejezdím a nechodím na "akce nad 100 lidí... ale jinak jako by pandemie v zásadě nebyla. Tu a tam někoho ještě vidítě s rouškou v metru nebo někde jinde, dokonce i nesmyslně na ulici kde nikdo není. Před měsícem jsem úspěšně zvládl i letět letadlem tam a zase zpátky a taky být v zahraničí na svatbě.

Jo po návaratu jsem ležel s nějakou rýmou doma... chvíli, ale to není nic neobvyklého u mě když se kolem mě vyskytují malé děti s nudlý já to vždy chytnu :) s nadsázkou... ale tentorát to spíš bylo únavou, že jsme podlehl... za týden naspat jen asi 20 hodin dohromady a nachodit okolo 120 km a mít na starost několik lidí ... no nic...

To je spíše na dokreslenou mého chování asi z důvodu toho, že stále nejsem očkován. A ani nehodlám.

Nicméně tak nějak za ten čas mám nos na to když je error... no a ona ta omikronová varianta je tak trochu zase mimo... achjo myslím tím že se šířá jako das před létem a v létě kdy je dost slníčka a ostatní faktori příliš šíření virovým onemocnením nepřispívají. Přesto subvarianta omicronu jede jako ďas. Už 14 dní mě trká do očí graf nkažených ve světě.

No tak mi to nedalo a po pár měsících jsem si udělal takový průzkum toho jak moc moje postoje jsou v kranflecích a jestli by nebylo třeba na mém chování vůči Covidu něco poupravit. No moc veselé zprávy jsem za ty dva dny průzkumu nepozbíral. Tak já to zkusím nějak nedémonicky shrnou.

Opera Snapshot_2022-07-05_123503_www.google.com.png

Opera Snapshot_2022-07-05_123644_www.google.com.png

Opera Snapshot_2022-07-05_123709_www.google.com.png
Source: google

No když se na ty tři grafy kouknu, tak snad ,ůžu potvrdit že "smrtnost" je od února v podstatě nízko. Je zajímavou otázkou to dát do korelace s očkováním.

Co se týká prvního grafu a nakažených tak tam to zas tak růžové není... Minima vln jsou na mírném vzestupu a právě nastupuje nová vlna. Jak bude velká se neví... ale subvarianta omicronu má číslo 10 na stupnici infekčnosti... třeba mega infekční spalničky jsou myslím +-14.

Když jsem tu vedl diskusi o očkování tak jsme uváděl, že jsme zvědavej kdy bude 4 booster a podobně. On už je. U nás sice až na podzim, ale už je 4. booster... takže kdy bude desáty????
Ne seriozně. Pořád si stojím za tím, že očkování je fajn, jen ne takhle celoplošně hlava nehlava. Pořád bych doporučil každému kdo má jakoliv náchylnou imunitu aby se očkoval a lidem nad 60+ taky, ale u těch ostatních si jak nelékař nejsme vůbec jistej.
Když se podívám na Rakousko tak jako jediná země zavedla poviné očkování před pár měsíci. Na vymáhání toho zákona se nezmohly a tak nedávno povinost se očkovat zrušili. Do toho pořád je čím dál více zdrojů o vedlejších účincích. A nejsou moc lichotivé. Stejně tak není moc lichotivý ani long Covid. Dokonce se přikáním k některým scénářům "hlasatelů konce světa". Kteří dost trefně prorokovali velkou zátěž zdravotního systému lidma s long Covid, kterou západní svět těžce ponese, protože bude stát spousty peněz.

Můžeme být rádi že smrtnost je dole. A podle mého názoru vakcinace nehraje zas tak velkou roli v tom že smrtnost je dole. Ale to je jen můj laickej názor. On by se dal i dost těžko prokázat. Nemáme totiž druhou kopii naší planety kde by jsme to zkusili bez vakcín a porovnali pak data.

To o co se moje já opírá je slizniční imunita. Ta totiž prokazatelně funguje. A tak si mislím že střetávání se zvirem ve městě je skoro na dením pořádku a že se imunita sama aktivuje a vy i když se potkáte s covidem tak neonemocníte. Musel bych někde hledat docela dlouho, ale četl jsme hezký článek na tohle téma kde vlasně vyvstávala neřečená otázka, jak moc by to ochránilo populaci bez očkování.
Ono taky jde o to, že každá varianta taky měla dost jinné vlasnosti a ne všechny promořili celou planetu. Z vědeckého hlediska se jedná o neřešitelné otázky a jenom zpětná dlouhodobá data pak můžou ukázat na pravděpodobnější odpovědi ohledně vlastní imunity. Už na začátku byli najiti lidé, kteří byli imuní proti viru.
Další pro slizniční imunitu je překotný vývoj sprejové vakcíny do nosu. Která bude přesně fungovat na slizniční imunitě. A z toho co jsem četl tak na podzim by mohla být a očividně vědecká obec si od jejího zavedení slibuje přelom v boji proti Covidu. Už jen to je takové neveřejné vědecké přitakání k tomu že to stím očkováním nebylo zas tak super naplánovaný.

Další moje osobní pozorování je že jsme si všiml že se občas moje tělo chová jinak. Sem tam se po noci probudím úplně propocenej, ale nic mi není. Osobně jsme si vyvodil e to je asi Covid. Že to je přesně ten případ kdy ho někde chytíte na sliznici a tělo přes noc ten virus zahubí. Ale to je zas jen moje pozorování a žádný domácí test na který bych se mohl spolehnout není abych si to mohl ověřit.

Další věc co jsme si urovnal v hlavě je časová posloupnost začátku pandemie. U nás se to bere až od chvíle kdy v Itálii virus brutálně zabíjel v alpské severní části Itálie. Ale protože jsme si nedávno povídal o Covidu a jeho začátku v Asii tak jsme si uvědomil že pandemie už byla rovnou v lednu v části asie. A že jsme celá rodina tou dobou byli nemocný a já totál a skončil na antibiotikách o Vánocích před pandemií, mi stále více nahrává k názoru že Covid tu byl dříve než je oficiální tvrzení a že jsme ho klidně tou dobou mohl mít.

Co dál? Asi nic nového. Postup je stejnej pořád se vyhýbat velkým davům a uzavřeným prostorám, kór s přicházející subvariantou variantou omicronu. Taky jsme tu uváděl čagu jako zdroj vitamínu D, ktero uberu pravidelně a stejně tak pravidelně beru i rybí olej. Jedinej výzkum kterej zatím nikdo nevyvrátil je korelace vysokého množství vitamínu D v krvi a nízký počet nakažených. Dokonce nad určitou hodnotou vitamínu D v krvi neexistují nakažení kovidem v nemocnicích. Takže to a pak asi zdravej životní styl a co nejméně stresu.

Poslední smutná věc co mě trkla do očí když jsem si pročítal nové informace poslední dny bylo když jsme koukl na česká data která ukazují už přes 40 tisíc mrtvých na Covis či s Covidem v ČR. Takové smutné kulaté číslo. Když se dělali připomínkové křížě bílou křídou na Staroměstkém náměstí, tak už tehdy jsme si říkal, že to dělají nějak brzo.

Takže ač jste očkováni či ne tak se držte a zbytečně neriskujte. To pivo v přeplněné hospodě za to nestojí.

Sort:  

Očkování jsem se nebál a řeči o následcích očkování nebral vážně. Lidi když jsou proti něčemu tak často šíří nesmysly. Nicméně když že se kamarád po 3 dávce sesypal (první dvě nic), tak počkám až budu potřebovat potvrzení pro cestu mimo ČR. Jinak na to kašlu. Začíná to nápadně připomínat chřipku. Pořád samý nový virus a stará vakcína nestačí. Jakmile epidemie zesílí tak napadne domovy důchodců a zakážou návštěvy nemocnic. Nakonec chřipka povraždila každý rok spoustu lidí, a nikdo o tom nepsal. Blbý je, že teď máme chřipku a ještě tenhle čínskej dáreček.

 2 years ago  

Já absolvoval tři dávky. Po každé mi bylo hůř než po té předcházející. Čtvrté se už bojím víc než covidu.

@birdwatcher @krakonos jo proto se to asi jmenuje booster...

nojono to s tím nikdo nic moc neudělá... to že to uteklo z laboratoře to jsem ani v článku nezmiňoval... to že to i oficiální zdroje uvádí jako velice pravděpodobné je dost zarážející... protože jak jsem zmiňoval kdysi, jestli ten virus není přírodní tak nemůžeme předpokládat, že bude mít evoluci takovou jaká bejvá obvyklá u jinných virů... Takže otazníků je víc než dost...

!CATtip 1 CAT

your tip of 1 CAT towards @birdwatcher was sent successfully

Čagu jsem našel kousek od baráku a je jí tolik, že bych mohl rozdávat. Takže, pokud je zájem, můžeme se domluvit na spolupráci :-)

:)
!CATtip 1 CAT

your tip of 1 CAT towards @bucipuci was sent successfully

Díky :-)

MEOWTH! @petrvl has sent a tip of 1 CAT your way.

Meowth. Thanks :-)

 2 years ago  

No, já jsem se o covid úplně přestal zajímat a od něj očekávám totéž... V mé rodině se umírá napůl na rakovinu nebo na srdce. Já vypadám spíš na to srdce.

ten tvůj cinicky černej hůmor mě vždy rosekává... :) já vím že jsi starší ... ale i tak...

!CATtip 1 CAT

your tip of 1 CAT towards @krakonos was sent successfully

 2 years ago  

Málem bych zapomněl...
!CATtip 1 CAT

your tip of 1 CAT towards @petrvl was sent successfully