You are viewing a single comment's thread from:

RE: Qigong

in Česky!3 years ago

tak tedy moje zpětná vazba, ale ber to tak že to odvozuju od své verze a mám jinou postavu :)

  1. pohyb já ho dělám obloukem při natahování... a zpátky pohyb dlaně po rovině k hlavě rovnej pohyb
  2. hlava by měla sledovat tu ruku co natahuješ tedy měla by být také v neustálém pohybu
  3. natahuješ ruku nadechuješ, dáváš k sobě vydechuješ; nádech nosem výdech pusou; při nádechu jazyk nahoře při výdechu ohlej dolu... ale to si tak klidně časem dodej postupně... :)
  4. na mě to děláš moc rychle, jako když já to dělám na flákanou jen aby bylo :)
  5. měl by jsi dělat pohyb pomalej jak ti dech stačí, ale aby jsi nezadržoval dech jako aby jsi neměl v krvy sníženou hladinu kyslíku, kdyby jsi to dělal moc pomalu, prostě ten dech nesmí bejt na obtíž, ale co nejdelší...
  6. ten postoj no já je mám blíž sobě možná trochu jinak ohnutý ale podstata je mít postoj v kolenou volnej jako kdyby jsi se pořád mikro pohupoval a ano jak tu už padlo dřep... jo dělám mírnej pohyb dolu při natahová a pak jde taky při natahování mírně dolu a než dotáhneš tak mírně zas zpátky a to stejné při dávání rukou k sobě, jako znoupnutí v třmenech... :)
  7. a pak já to dělám se zavřenejma očima a vizualizuju si ty ruce a v nich třeba luk :) ale někdy i s otevřenejma podle prostředí a nálady :)
  8. a co se týče dlaní a prstu, zatnou v pěst atd prst nahoru, dva prsty nahoru, rovná natažená dlaň atd... to je myslím takovej detail, kterej se pak dá variovat podle pocitu a podle předchozích cviků... :)

Dlouhej soupis, ale třeba se bude hodit :)

Sort:  

jo a ještě hlavní cíl je to dělat ladně bez přerušení a symetricky na obě strany :)

Díky :)

No s šířkou a hloubkou toho postoje se fakt trochu patláme v detailech si troufám tvrdit. Ono je to daný nějakou antropometrií (stavbou), flexibilitou, silou. Já se hlavně soustředil na dobrý rozložení váhy.

Ten pohyb dolů mám pak v plánu, ale nerad bych to od začátku předimenzoval. Vizualizovat si něco zatim nezvládám. Tohle bylo fakt úplně poprvé, poprvé :D

Ještě si to zopáknu večer 5-10 minut :)

co je hlavní bejt u toho uvolněnej, nebo jako ta část těla co se nehejbe, prostě musíš mít takový mikropohyby... ale dá se pak ten samotnej pohyb udělat i silově, ale to si myslím že to až ho opravdu máš v paži tak to silový provedení bude jiný než kdyby jsi se o to pokoušel teď :)

jo ještě jedna věc, měl by jsi se předtím uvést do klidu, jako bejt relaxovanej třeba jen tak si stoupnout volně zavří oči a chvíli volně dýchat a pak to teprve začít cvičit :)