You are viewing a single comment's thread from:

RE: Qigong

in Česky!3 years ago

Já jsem po pauzách sem a tam te začal ten cvik dělat dvakrát místo jednou a nová zajímavá zjištění, ale na dalších 100 dnů se teď opravdu necítím :)

Třeba u kočky se dá ten pohyb vést jen po části svalů a pak zjišťuju který mám slabý a který trénovat...

Sort:  

Tak to už se pomalu blížíš k vlně ne? :) Chtěl jsem ti najít level jedi, co se týče artikulace páteře, ale buď to z těch internetů zmizelo, nebo nevim jak to najít už...

co to je? :) level jedi? :D hele já nevím já jsem troska, já to musím dělat abych vůbec přežil ... prostě jsem donucenej, protože pohybu mám tak málo a trčení spousty let v blbejch pozicích, jako hodiny stát na místě s vyosenou zátěží v práci... a pak komp a teď 6 let intenzivně a to v né dobrých pracovních prostředích... takže mé nedostatky se projevujou víc, prostě musím cvičit jinak bych to co potřebuju zvládnout nedal a když se nepohybuju tak mě pak bolí kde co... nejhorší je že jsem ve fázy kdy tělo potřebuje třeba 2 hodiny pomalého pohybu aby si nic neudělalo než se zprovozní po ránu...

pro mě je to celé jen pohyb a pocit a mysl udává to jak proplouváš mezi [focusem a unfocusem]* :) a qigong je hledání nepřerušeného toku tvoje mysl(což je ten oříšek páč vní je bordel) musí splynout s tím pocitempohybem

  • změna stavu focus unfocus je mylešení ať už v jakékoliv formě :)
  • takhle bych to moch asi definovat to co označuju tím svým kikung :)

jinak mě to fakt baví ty tvoje začátky... já mám někde v hlavě jak jsem ti psal, že to budeš mít asi na dlouho :) protože svět


jinak k tomu pohybu, u nás na chalupě vlastně neexistuje rovná plocha, no i když teď zase o kousek protáhly nesmyslnou cestu jemným štěrkem teďka prostě tma v okolí není a všechno je vlastně členitej teren ať popojdeš 100 metrů sem nebo tam a když tam jsem 14 tak najednou vím že mě místa která mě boleli méně bolí jako a to nemusíš pracovat nebo něco dělat, v chalupě jsou každý schody jiný, každý dveře jiný. Tak jsme došel k závěru že pohyb na rovině je škodlivej pro tělo, tam kromě chalupy chodíš po přírodě :) A tím pádem každej krok je jinej :)

v tomhle směru se dá říct že jsme za ty roky takovej alchymista sám na sobě, protože mě to nikdo neučil já ani nevím co se to učím, jen vím že mi to dělá dobře, má to sice vedlejší efekty ale těm nerozumím hlavní je že se cítím líp a vím že když jedu ten svůj freestyle třeba půl hodiny že je tělo jako nový třeba po šesti hodinách práce

a jednoduše vysvětleno, minulých deset let jsme se učil dělat stejnej pohyb rukama a stejně to pořád neumím i kdy jsem to trénoval v podstatě cele život, jíst druhou rukou a tak, no a teď s jógoqi aka pejsek a kočička se protahují na sluníčku, je to zase o ose o páteři a dost mi to pomáhá, třeba vím, že když nesu na jednom rameni něco těžkého tak mě bude bole za krkem celej den potom a je vtipný že se to stane tak asi za hodinu potom když si někde sednu atd... prostě moje tělo pomalu reaguje protože jeho pohyb je v uniformním prostředí

speciálně u kyčlí nebo kolen je phyb na chalupě znát a dokonce vím že když tam sem teba měsíc v kuse tak mě to posílí a pak město je na nějakej čas ok, ale tahle pandemie mě donutila zas něco přidat navíc a to je to cvičení pozdravu slunce...

Level jedi je, když něco udělá asi tak 100 lidí na světě :D

Jinak jasně, terén je terén. Jak píšeš, každej krok je jinej, takže mozek musí zpracovávat víc podnětů a tělo musí stabilizovat. :) A teď ještě kdyby si měl nějaký minimalistický boty s dostatkem prostoru pro nohu (nebo naboso, ale to není všude možný, poněvadž šlápnout si na hřebík, nebo sklo je ble), tak to by si i ta klenba zamakala. A od ní se nakonec všechno nahoru (kolena, kyčle, záda) odvíjí, pže na ní stojíš. A v podstatě na to stačej jakýkoliv křusky s co nejtenčí podrážkou, co nejvíc ohebný do všech směrů a kde se dají roztáhnout prsty, aby ta klenba měla kam pružit. :)

hele tu vlnu z vide takhle neumím protože to necvičím takhle ten pohyb, ale jo chápu tohle mám u toho kikung freestylu třeba se mohlo už stát, že jsme ten stejnej pohyb udělal ale jen jednou a i v jiiné poloze jako ve stoje prostě páteř doplinula z jiného pohybu do tohle a pak plula zas do jíneho pohybu, hele je to jak vyjadřující tanec ale co nejpomalejší jak to jen jde podle dechu...

začneš nějakým záměrem a pak ho ztratíš a tím se rozpadne ten pohyb samovolně na něco jiného a to je to qi pak to jen sleduj... ale mě tohle většinou ruší mysl :)
takže jestli věříš na něco jako čakry a různý spycho-fyzo věci tak tohle je může odblokovávat, bohužel to nemáš pod kontrolou...

ještě bych podotknu že si nemyslím že u toho vypadám takhle elegantně :)