Airdropy, všude kam se podíváš! Nová série o airdropech je tady!

in Česky!5 months ago

Ano, airdropy. Celkem buzzword v poslední době, nemyslíte? Ano, je to tak. Ale kde jinde vám za drobnou aktivitu něco dají? V krámu rohlíky? Těžko. Bitcoiny? Leda při forku. Nové "shitcoiny"? Jasně! Ale pojďme se trochu zase usadit a podívat se na airdropy z větší perspektivy. Kdo to dočte až do konce, má připravený první bonus.

Airdropy_1.png
Zdroj: Bing Copilot

Uniswap a ti druzí

Slyšeli jste o airdropu Uniswapu? Já ano, jen jsem ho nedostal, protože jsem byl lakomý dát jednou 10 dolarů za swap, přišlo mi to v tu dobu opravdu moc. Své lakoty jsem ale hodně litoval.Přišel jsem tak o pár tisíc dolarů. Uživatelé Uniswapu totiž dostali 400 UNI tokenů, což je při současné ceně 6 USD asi 2400 dolarů. Pokud se někomu podařilo UNI prodat na vrcholu (40 USD/UNI), mohl si z airdropu přijít i na 16 000 dolarů. Tato hodnota byla dosažena, když cena UNI dosáhla 40 dolarů za token v dubnu 20212. Airdrop byl proveden v září 2020, když Uniswap vydal svůj vlastní token UNI.

L2 - Optimism, Arbitrum

Potom přišly Layers 2 Etherea, konkrétně Optimism a Arbitrum. Druhých vrstev už je samozřejmě víc a rostou jako houby po dešti. Ale Optimism s Arbtirem byli jedny z prvních a s pěkným airdropem.

I v těchto airdropech se dalo zarobit pěkných pár stovek až tisíc dolarů. Znám i lidi, co dostali tokeny v hodnotě několika tisíc dolarů, chtělo to ale na těch L2 točit už poměrně velké prostředky v době před snapshotem. Ale obecně se airdropy stávají čím dál více komplexnější, tj. nejde to oblbnout jen tím, že si založím 10 adres a přepošlu si 20x 1 USDC. V potaz už se bere výše investice, doba obchodování/využívání atd. Airdropy jsou prostě více a více sofistikovanější.

Solana

Aktuálně je v kurzu kromě L2s Solana. Ta už má za sebou pár štědrých airdropů. A co je nejlepší? Pokud jste žádnou SOL doposud něměli a teď už ji díky airdropu máte (ano, byly odměny na Solana síti i za aktivitu na Ethereu!), můžete tyto coiny vzít a točit je dál pro další a další airdropy. Většina protokolů si totiž opravdu dříve nebo později založí svůj token. Ať už kvůli governance důvodům, nebo nějakým incentivním (odměnám).

Airdrop série

Chystám pro vás sérii článků o airdropech. Těch, které můžete claimovat i těch, které se (nejspíš) chystají. Začněte tedy zde, budu rád za komentáře, pokud se někomu z Vás podařilo airdrop získat a jaký. Třeba najdeme i nějaký, který zde nebudu popisovat.

První airdrop - Pyth Network

Ať to ale není jen takové tlachání, mám pro vás hned na úvod jeden zajímavý airdrop - Pyth Network. Pyth Network je decentralizovaný cross-chain oracle běžící na Solaně a rozdával airdrop svých PYTH tokenů za předchozí aktivitu na různých sítích. Ať už Solana, Ethereum, Aptos, Sui, Osmosis, Injective, Sei nebo Neutron. A předpokládám, že minimálně na Ethereu, Osmosis a možná Solaně jste už pár tokenů prohnali. Tak zkuste štěstí! Dole je odkaz a screen, jak to tam vypadá.

https://airdrop.pyth.network

obrazek.png

Sort:  

Dost velkej hype teď měl ten Solana phone "Saga". Dost lidí kolem mě z discordu ho kupovalo jen kvůli Bonk airdropu a pravděpodobně těch airdropu bude víc. Hardwarově je sice ten telefon předražená jebka, s dopravou a clem asi za 18tis CZK, ale měl by se zaplatit už tím prvním airdropem 😀. Docela rychle se vyprodaly.

To jo no :D, to je super, když se ti telefon zaplatí vlastně sám za pár týdnů. Unbelieveable. Asi ho už s těmi BONK tokeny nemají, co? :D bral bych

Na ebay se přeprodávají za 120tis+ 😅

tak to už je asi too late :D

Pamatuju, že ještě v dobách Steemu bylo dost airdropů i u nás na chainu. Samozřejmě bylo důležité se toho co nejdřív zbavit, protože drtivá většina těch projektů dlouho nepřežila. Ale bylo to fajn zpestření a mám pocit, že na ByteBalls (nebo jak se to tenkrát jmenovalo) jsem tehdy pár stovek dolarů vydělal...

@tipu curate 2

Díky za tipáka, jo no, u airdropů je dobré mít strategii. Třeba - všechy je hned prodat. Nebo půlku. Nebo 90% prodat, případně 1/2 prodat a druhou 1/2 vložit do likvidity poolu. Ale většinou není nejlepší si vše nechat. Jo, ByteBalls jsem taky něco dostal, to bylo fajne.

Nedávno jsem něco zaslechl o Aidropu na Cardanu? Jak to tam vypadá? Mám něco uloženo, ale jinak jsem ztratil přehled

Čau, já vím hned o dvou. Budu o nich postupně psát. Meld a Axo, ale to druhé jmenované je tuším jen pro účastníky testnetu.

Měl být nějaký airdrop i na ten jejich stablecoin. Kouknu na ten Medl

To je možná i ono, ale nejsem si jistý na stopro. Ale je tam registrace a pak ti dojde mailem nějaký info.

 5 months ago (edited) 

Tím, o čem píšeš, jsem zcela nepolíbený. Takže buď budu mlčet, nebo se hloupě ptát. Zkusím to druhé. Co to znamená, že jsme už jistě prohnali nějaké tokeny na Ethereu a Solaně?

Osobně protáčím pár faucetů. Výdělek buď prodávám přímému zájemci, nebo si ho posílám na Binance, odkud ho zase prodávám přímému zájemci. Tudíž dedukuji, že mě se Airdopy čehokoliv netýkají.

Proč hloupě, však se normálně zeptals, nevidím na tom nic hloupého.
Prohnali = udělali pár transakcí, poslali nějaké kryptoměny, udělaly swapy, vložili likviditu do LPs (liquidity pools), poskytli coiny pro lending, nebo si vzali decentralizovanou půjčku, vymintovali (vyrazili) NFT.
Pokud na ty faucety používáš nějakou non-custodial peněženku, např. Metamask, tak teoreticky bys mohl dostat i ten pyth network. Ale obecně většinou (čím dál častěji) tam musíš "prohnat" větší objem prostředků (pár desítek/stovek/tisíc dolarů). Čím víc, tím větší airdrop (většinou).