Šťastné a veselé

in Česky!4 months ago

Během adventu jsem viděl nespočet beltémů. Poslední roky staví hodně obcí vcelku vkusné, dřevěné betlémy. My jsme trávili třetí adventní neděli v Nitře, kde takový také byl. Nicméně fotku vám sem dám betlému z Baziliky svatého Emeráma (Jimrama).

Pokud vám na fotce někdo chybí, dalo by se říci, že hlavní postava, je to tak správně. Ježíšek se do jesliček vkládá až na Štědrý večer. Ale abyste nebyli ochuzeni, v kostele byly k dispozici i fotky, takže jsme si dovezli i jednu detailní svaté rodiny a tu jsem ofotil, ať máte kompletní představu, jak bude vypadat Nitranský betlém od dnešního večera.

My vlastně nevíme, kdy se malý Ježíšek narodil, ale s největší pravděpodobností to nebylo 25. prosince. A rok je také nejistý. A pokud někoho zajímají možné historické detaily, přečtěte si třeba tento newsletter. Ať to bylo jak to bylo, na tradici slavení Vánoc u nás se asi nic nezmění. My si ještě dnes odpoledne zajdeme do místního kostela pro betlémské světlo, což je také součást naší tradice.

Součástí vánočních tradic je stromeček, kapr a dárky. Někdy to před Vánoci vypadá, že pro většinu lidí jsou ty dárky středobod všeho. Ano, rozzářené dětské oči, to je pocit k nezaplacení. A asi všichni rádi nějaký ten dárek dostaneme, ale já osobně mám lepš pocit z toho obdarovávání...

Čím jsem starší, tím víc si uvědomuji, jak je důležité trávit čas s lidmi, které mám rád. Není to samozřejmost a možnosti být se svými blízkými si musíme vážit. Bohužel se s některými blízkými již setkat nemůžeme...

Přeji vám všem klidné Vánoce prožité v kruhu svých blízkých.

Sort:  

Krásné Vánoce i tobě ;⁠)

Pěkné a pohodové Vánoce!

Děkuju za přání. I Tobě a Tvým blízkým přeju požehnané, radostiplné a pohodové Vánoce.

Yay! 🤗
Your content has been boosted with Ecency Points, by @tazi.
Use Ecency daily to boost your growth on platform!

Support Ecency
Vote for new Proposal
Delegate HP and earn more