O čom písať? Tešte sa na domáce pokusy! :)

in Česky!3 years ago

pngkit_science_icon_png_1349340.png

Zdravím vospolok. Dlho som rozmýšlal, o čom by som tu na Hive mohol písať. V ideálnom prípade by to malo byť niečo, čo by bolo pre všetkých aspoň trochu zaujímavé a zároveň niečo, čomu aspoň trochu rozumiem. Práve kombinácia týchto dvoch vecí je ale pre mňa trochu problematická, pretože to, čomu sa pracovne venujem, je natoľko špecifické, že je to mimo záujmu drvivej väčšiny ľudí.

Nie som historik ako @krakonos, aby som mohol písať o historických udalostiach z dôb minulých, alebo ich spojitostiach s aktuálnym dianím. Tiež nie som ekonóm, aby som mohol komentovať vplyv rôznych udalostí na naše peňaženky (zbohom #LeoFinance), alebo politológ, aby som sa vedel fundovane vyjadriť k vnútropolitickej a zahraničnopolitickej situácii. Nemám ani zdanlivo neobmedzenú zásobu fotiek vtákov, húb a rastlín ako @birdwatcher, navyše ani veľa necestujem a nelozím po nádherných kopcoch, ako napr. @hajdukluk.

Mám ale celkom blízko k fyzike a chémii. Navyše musím povedať, že mi tu v #cesky celkovo chýba nejaké sci-tech, resp. prírodovedne zamerané "okienko" (ak teda nerátam fotky prírody). V minulosti som sa v tomto smere snažil aspoň sporadicky napísať nejaký príspevok o vedecko-technických novinkách, ale pravdou je, že písať članky typu "americkí vedci zistili že..." ma až tak veľmi nebaví (aj keď nevylučujem, že občas napíšem aj taký).

Aj vzhľadom k tomu, že viacerí z vás majú deti rôzneho veku, som sa preto nakoniec rozhodol, že sa pokúsim aspoň raz za 2 týždne napísať článok, v ktorom vám ukážem nejaký zaujímavý a zároveň jednoduchý fyzikálno-chemický experiment, ktorý si môžte ľahko vyskúšať aj doma. Samozrejme vysvetlím ako funguje a čo sa v ňom z hľadiska fyziky, resp. chémie deje. Dúfam, že vám a hlavne vašim deťom pomôžu tieto príspevky lepšie porozumieť ako veci okolo nás fungujú a zároveň zaujímavou formou priblížia často krát málo obľúbené prírodovedné predmety.

Jeden takýto článok už mám takmer hotový, takže ak sa nevyskytnú žiadne komplikácie, na prvý experiment sa môžte tešiť snáď už koncom tohto týždňa, aby ste si ho mohli cez víkend vyskúšať :)

Zdroj obrázku: pngkit.com

Sort:  

S chutí do toho

No vida, další "díra na trhu" bude zaplněna :D Směle do toho...

@tipu curate

Go for it!

Jestli mi něco na škole nešlo a totál mě to nebavilo, tak fyzika a chemie. Třeba to zlomíš :D

Jen do toho! :))

Yay! 🤗
Your content has been boosted with Ecency Points, by @timehacker.
Use Ecency daily to boost your growth on platform!

Support Ecency
Vote for new Proposal
Delegate HP and earn more

Těším se ;)

Neučim sice fyziku ani chemii, ani jednomu totiž totálně nerozumim 😅 Ale ráda se nechám inspirovat a třeba tvoje pokusy zařadim i do výuky! 😁