Düşünce, duygu ve davranışlarımız / TR Hive Power Up Günü

in Hive Türkiye26 days ago

Merhaba, Arkadaşlar

Beyin gücümüz ile bedenimiz sürekli olarak bir iletişim halinde ilerleyip duruyor. Düşüncelerimizle, yaptıklarımız arasında bazen ister istemez farklılıklar olabiliyor. Bunu beynimizle düşünüp, bedenimizle harekete geçiremediğimiz durumlar olarak da görebiliriz.

Gündelik hayatımızı yaşarken, hepimiz, beklenmedik sorunlarla karşılaşabiliyoruz. Ben bazen bu durumları, başımıza gelen olumsuz olaylara bir tepki olarak yaşadığımızı düşünüyorum. Böyle durumlarda aslında, sıkıntının ya da yaşanılan olayın nerden geldiğini araştırıp, bakış açımızı değiştirirsek, durumdan en az yara alacağımız kanısındayım.

Bizlerin hayatlarını etkileyen en önemli unsurlardan biri, içinde yaşadığımız hayatın bize yaşattığı koşullar değil midir? Yaşadığımız her şey göründüğünden farklı olabiliyor. Örneğin; bugün iş çıkışı spora gitmeyi planladınız, bunu düşüncelerinizle beyninize kaydettiniz. Yoğun geçen bir iş temposundan sonra aracınızla eve dönerken, spora gitmekten bir anda vazgeçtiniz. Anlık aldığınız bu kararla, kendi planınızı bozdunuz.

Bazen de gerçekleşen bir olayın içinde, yanlış anladığınız durumdan dolayı insanları yadırgadığımızda başımıza kötü sonuçlar gelebiliyor. Bu konu ile ilgili bir örnek vermek istiyorum. Sosyal medyada bir video dikkatimi çekti. Kalabalık bir belediye otobüsünde, ayakta bekleyen, yaşlı amcalar ve yaşlı teyzeler de vardı. Koltuklarda oturan veya uyuyan kişileri de gösteriyordu. Ayakta bekleyen bir amca, önde koltukta oturan ve müzik dinleyen bir gence yaşlılara yer vermesi için arkadan dokunarak konuştu. Oturan genç kulaklığını çıkardı. Adamın ne söylediği duydu ve koltuğun altına koyduğu değneklerini çıkarak, oturduğu yerden tek ayağı olmadan çıkmaya çalıştı. Gencin bir ayağı yoktu. Ona rağmen yer verdi. Ayakta gitmeye başladı. Yerine oturan yaşlı kadın ve ona yer vermesini isteyen amca genci o vaziyette görünce mahcup oldular. Genç, kulaklığı takarak ayakta gitti.

Ben insanların, düşünce , davranış ve duygularını kontrol ederek yaşadıklarında daha başarılı olduklarını görüyorum. Çünkü bu üçlünün birbiriyle bağlantısı var. Bizi rahatsız eden bir duygu durumu içinde olduğumuzda aklımıza getirdiğimiz olumsuz düşüncelerle, moralimizi daha çok bozuyoruz. Bu durum ise çözmeye çalıştığımız ya da içinden kurtulmaya çalıştığımız sorunu, kolaylaştırmak ya da çözebilmek adına işimizi daha da zora sokacaktır.

Akılımıza getirdiğimiz düşünceler, duygularımızı da harekete geçiriyor. Duygularımız doğrultusunda da hangi davranışlarda bulunacağımıza karar veriyoruz. Hem iş hayatımızda, hem de özel hayatımızda olsun, düşüncelerimizi mutlaka sorguluyoruz. Bunu hayatımız da sağlıklı davranmak için yapıyoruz. Doğru işte mi çalışıyorum? Birlikte olduğum kadın beni mutlu edebilir mi? Hayallerimin peşinden yeterince koşabiliyor muyum? Bu sorgulamaları, hayatımızın her döneminde kendimize soruyoruz.

Bugün sizlere, topluluğumuzun her ay düzenli olarak yaptığı, Hive Power up etkinliğine katılmak için yazıyorum. Bu ay biriktirdiğim, 68,12 hive'mi power up yaparak katılım gösteriyorum. Katılan ve emek veren herkese teşekkür ederim.

Sort:  

Oturan genç kulaklığını çıkardı. Adamın ne söylediği duydu ve koltuğun altına koyduğu değneklerini çıkarak, oturduğu yerden tek ayağı olmadan çıkmaya çalıştı. Gencin bir ayağı yoktu. Ona rağmen yer verdi.

Bir de ne yazık ki bunun görünmeyen engel versiyonu. Sahip olan biri olarak söylüyorum. Ne yazık ki bizim insanımız çok ben merkezici oluvermiş özellikle de yaşlılarımız...

Güzel bir miktarla katılmışsın Passanger. Ellerine sağlık ✨

!LUV

Bazen ister istemez bizlerde yanılgıya düşebiliyoruz. Gerçeği bilmeden ve görmeden hareket etmenin ve tam olarak göremediğimiz ya da varsayımlarla yola çıkmanın ne kadar riskli olduğunu bilmeliyiz.

Oy gücümün de artmasını istiyorum. Burada ki en büyük hayalim, güzel yazı yazanları en adil şekilde hak ettikleri desteği vermektir. Bu beni çok mutlu ederdi. Uğramış olmana çok sevindim. Ayrıca oyun yazını çok profesyonelce buldum. Tebrik ederim. Bilgisayar oyunları, bana aya ayak basmak kadar uzak geliyor:))

passenger777, bemier sent you LUV. 🙂 (6/10) tools | trade | connect | wiki | daily

Made with LUV by crrdlx.

Çok güzel bir miktarda katılım sağlamışsin tebrik ediyorum. Umarım hesabın gün ve gün dahada büyür arkadaşım

Teşekkür ederim 🙏 En büyük hayalim, burada güzel yazı yazanları adaletli olarak en güzel şekilde desteklemek olacaktır.

Hayatın akışı içerisinde yaptığımız her plan ve program her an değişebilir veya değişmeden devam da edebilir. Bazen elimizde olmayan sebeplerde olabiliyor. Planladığın şeylerin hakkında hayırlı olması temennisiyle,güzel bir miktarla katılmışsin tebrik ediyorum. :)

Her zaman olumlu ve güzel düşünceleri aklımıza getirdikçe uygulamamız da kolay olur diye düşünüyorum. Hep birlikte güçlenelim, istiyorum.

Zannimiz üzere hayatımız şekilleniyor aslında güzel düşün güzel olsun derler ya işte bu doğru bir söz

Congratulations, your post has been curated by @dsc-r2cornell. You can use the tag #R2cornell. Also, find us on Discord

Manually curated by Blessed-girl


image.png

Felicitaciones, su publicación ha sido votada por @ dsc-r2cornell. Puedes usar el tag #R2cornell. También, nos puedes encontrar en Discord