ANNOTATED SAMPLE OF WASTE SORTING. Let's not destroy nature / KOMENTOVANÁ UKÁZKA TŘÍDĚNÍ ODPADU. Neničme přírodu

Vyfotografoval jsem na Masarykově náměstí v Hodoníně komentovanou ukázku zpracování a třídění odpadů. Na náměstí přijel popelářský vůz a vysypal svůj obsah na volné prostranství Pracovníci specializované firmy, zde pečlivě třídili všechny komodity, které popelářský vůz vysypal. A odpadu, který jde dále vytřídit, bylo opravdu hodně!

I photographed a commented demonstration of waste processing and sorting on Masaryk Square in Hodonín. A garbage truck arrived at the square and dumped its contents into the open space

The workers of a specialized company carefully sorted all the commodities that the garbage truck dumped here. And there was really a lot of waste that can be further sorted!

Propagace třídění odpadů, je podle mne velmi důležitá. Jednak spousta věcí, které vyhazujeme do odpadu se může při sparávném vytřídění znovu vrátit do oběhu. A stejně důležitá, je z toho vyplývající ochrana přirody. Kdy recyklované materiály nahradí suroviny, které by se musely vytěžit v přírodě.

Promotion of waste sorting is very important in my opinion. On the one hand, a lot of things that we throw in the trash can return to circulation when they are properly sorted. And equally important is the resulting nature protection. When will recycled materials replace raw materials that would have to be extracted from nature.

Někdo dokumentoval celou akci i pomocí dronu
Someone also documented the entire event using a drone

Lidem, kteří dělají tuto práci opravdu nezávidím a je velmi špatné, že tato činnost nemá moc velké společenské ani finanční ohodnocení. Přitom velmi často dělají vlastně práci za nás
I really do not envy the people who do this work and it is very bad that this activity does not have much social or financial reward. At the same time, they very often actually do the work for us
![]()

Na závěr snad jen to, že každý by se měl zamyslet nad tím, co múže udělat pro to, aby krásný svět kolem nás mizel pomaleji

Děkuji za Vaši pozornost
Přeloženo pomocí google translator

In conclusion, perhaps just that everyone should think about what they can do to make the beautiful world around us disappear more slowly

Thank you for your attention
Translated by google translator

Sort:  

thank you very much

Už jsem tu víckrát přiznal, že mě recyklace a odpad fascinují. Udělat z něčeho zbytečného, překážejícího, obtěžuícího, něco užitečného... A zpeněžit to. Toť můj sen!

Co jsem to zběžně proletěl očima, tak pořizovací náklad na zařízení, které má kapacitu 500 kg odpadu za hodinu, jsou nižší stovky milionů Kč.
Jistě, zkoumat dál, ale cena by musela klesnout o dva řády, aby se to alespoň zaplatilo. I když výrobce říká, že se to vrátí za 10 let.

Počítej s tím, že za likvidaci směsného odpadu, kterého je prakticky nejvíc, se platí dost nehorázné sumy. A to nemluvím o tom nebezpečném. Měli jsme s tátou kdysi firmu, co se zabývala izolacemi. Uložení starých lepenek byl obrovský prolém. Pokud člověk už sehnal místo, kde to vzali, tak ceny byly astronomické.

Mám už pět let přerušené podnikání. Měl jsem tam x činností, včetně nakládání s odpady. Víceméně jsem zjistil, že někdo něco vyhazuje, bezplatně jsem to převzal, rozebral a prodal do sběru. Byla to spíš zábava, ale něco to i vyneslo.

Jsem ve výboru SVJ (Sdružení vlastníků bytových jednotek). Pokud se bude stále zvyšovat platba za kontejner směsného odpadu, plánuju si udělat dohodu se SVJ, že snížíme počet kontejnerů ze tří na dva a já si je vezmu na starost, že z nich přetahám, co tam nepatří, co se dá využít, přeprodat, zrecyklovat atd.

Vždycky jsem chtěl být archeolog. To je věda o znesvěcování hrobů a hrabání se v odpadech. Jako nemám problém vykydat po jakémkoliv dobytku, přebalit dítě atd, nevadí mi ani odpadní kontejner.

Nějak mě uspokojuje dávat věcem nový život, znovu využívat, atd.

Very good documentation work. This is really quite a difficult job and should be better paid. Not to mention that this sorting out of rubbish should be done by whoever produces it. And then everybody wins.