Góry Kenai i lodowiec Harding Icefield - Alaska

in #pl-travelfeed2 years ago

W roku 2012 byłem na Alasce i miałem przyjemność odwiedzić park narodowy Kenai Fjords. Ogromny teren pokryty jest lodowcami z których miejscami w niebo wznoszą się szczyty o wysokości od 1000 do 2000 m n.p.m. Lodowce zaczynają się tuż przy linii brzegowej oceanu. Największy z nich Harding Icefield to ogromna lodowo skalna pustynia. Lodowy płaskowyż. Będąc na lodowcu widzimy tylko lód ciągnący się aż po horyzont.

DSC_3811.JPG
Na lodowiec dotarłem ścieżką która wiła się w pobliżu Exit Glacier

DSC_3809.JPG
Exit Glacier - lodowiec wyłania się z zza horyzontu

DSC_3818.JPG
Już tylko kilka metrów dzieli mnie od wejścia na wieczny lód

DSC_3828.JPG
Exit Glacier zostawiam za sobą

DSC_3834.JPG
Droga wiedzie przez lodowiec

DSC_3832.JPG
Szczeliny lodowcowe i niedźwiedzie to dwa niebezpieczeństwa z którymi można się zetknąć na lodowcu

DSC_3841.JPG
Idę dalej przez lodowiec na jeden z pobliskich szczytów o wysokości ok. 1000 m n.p.m.

DSC_3862.JPG
Jestem na szczycie

DSC_3853.JPG
Widok ze szczytu to bezkres lodowego pola

Sort:  

Aż się prosi by wziąć tourówki na taką wyprawę.

przeczytałam „torturówki” 🤤

Mam takie marzenie, żeby spróbować tak sobie pozwiedzać góry. Na zwykłych nartach jeżdżę nawet nawet, ale biegówki są dużo trudniejsze. Już wiem czemu ci biegacze na zakrętach się wywalają.


The rewards earned on this comment will go directly to the person sharing the post on Twitter as long as they are registered with @poshtoken. Sign up at https://hiveposh.com.

Congratulations @amadek! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s):

You distributed more than 300 upvotes.
Your next target is to reach 400 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Check out the last post from @hivebuzz:

Hive Power Up Month - Feedback from Day 18